خاطرات هاشمی از نهم دی، به موضوعاتی نظیر هدیه پسته کاران و مسائل خانوادگی و موضوع دانشگاه آزاد مربوط می شود!

به گزارش افکارنیوز ، سایت شخصی آقای هاشمی دیروز مطلبی با عنوان «۹ دی در خاطرات آیت الله هاشمی» منتشر شد که در آن آمده است: « (۹ دی ۱۳۶۰) . جریمه ۲۱ تومانی هاشمی در مجلس!

پس از نماز و جواب مراجعات و نوشتن چهار روز خاطرات عقب افتاده، عازم مجلس شدم. راننده دیر آمد، با کمی تأخیر به مجلس رسیدم. کمیسیون آئین نامه داشتیم. بیست و یک تومان، بابت هفت دقیقه، جریمه شدم.

عصر جلسه هیأت رئیسه داشتیم. (۹ دی ۱۳۶۱) . در خانه بودم. بیشتر مطالعه کردم و به کارهای جاری با تلفن پرداختم. عصر به مجلس رفتم. آقای دکتر عبدالله جاسبی برای گرفتن امضای اعلامیه دانشگاه آزاد اسلامی و امضای چک برای مخارج دانشگاه آمد. قرار شد سه هزار نفر را در نه واحد بپذیریم. جلسه هیأت رئیسه داشتیم. امور اداری و کارکنان و ترمیم حقوق و برنامه هفتگی مورد بحث بود.

در ادامه این خاطرات آمده است: (۹ دی ۱۳۶۲) . عصر جمعه با خاطره نویسی و پیاده روی اقامه نماز جمعه را به آقای امامی کاشانی محول نمودم. چند روز نوشتن خاطرات، عقب افتاده بود؛ جبران کردم.

مقداری پیاده روی و استراحت داشتم… (۹ دی ۱۳۶۷) . هدیه پسته کاران رفسنجانی به هاشمی. در منزل بودم. کار زیادی نداشتم. بیشتر به استراحت و مطالعه کتاب درباره مسائل بعد از جنگ جهانی دوم گذشت.

کوفتگی و نقاهت کمردرد و کسالت دو سه روز گذشته باقی است. آقای عبدالمجید معادیخواه آمد و گزارش کار بنیاد تاریخ را داد. همشیره زاده محمد و دامادش آمدند.

اخیراً مرضیه ازدواج کرده؛ داماد فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است. عفت هدیه ای داد. شب آشیخ حسین هاشمیان و جمعی از بستگان آمدند.

بیشتر مذاکره درباره مشکلات شرکت تعاونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته رفسنجان بود. محسن و رضا هاشمیان عموزاده ها از کویت برگشته و یک ماشین حساب سخنگو به عنوان هدیه آورده اند و خواستند در تحسین روابط بکوشیم.

مدعی اند شرکت تعاونی پسته ضرر می دهد؛ تسهیلات بیشتر می خواهند با اینکه من عضو شرکت نیستم، معمولاً خیال و شایعه می شود که با نفوذ من استفاده زیادی به شرکت می رسد. چون متعلق به ده ها هزار کشاورز است، برای رفع مشکلات آنها کمک می کنم… »

در این خاطرات هیچ اشاره ای به حماسه نهم دی سال ۱۳۸۸ که انبوه جمعیت از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی به خیابان ها آمدند و از ساحت اباعبدالله الحسین (ع) در برابر هتاکی فتنه گران دفاع کردند، نشده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات