رییس مجلس شورای اسلامی، حماسه نهم دی را ظهور و شکوفایی اراده ملت در مقابل کج اندیشی، انحراف و سبک سری استکباری دانست و گفت: ملت ایران نشان داد محب اهل بیت (ع) ، دلداده انقلاب و ولایت فقیه است و به هیچ کس اجازه نمی دهد با مبانی اصیل و ارزش های آن بازی کند.

به گزارش افکارنیوز ، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس با بیان این که فتنه سال ۸۸ ثمرات ناشی از اصل ولایت فقیه را نادیده گرفت، افزود: دراین فتنه به بهانه یک انتخابات ماجرا جویی راه انداخته شد تا به اعتبار یک نظام پر قدرت ضربه بزند.

وی تصریح کرد: از این رو آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی با گفتارها و رفتارهای سرخوشانه به موضع گیری، «بَلبَله گویی» و تحقیر ملت ما پرداختند.

وی با تاکید بر این که این حرکت به نوعی ظرفیت سوزی سال ها تلاش ملت بود، اظهارداشت: این فتنه باردیگر با نگاه نافذ رهبری و ایستادگی ملت علاج شد.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ایران در چند برهه چنین نقش ستودنی و غیرتمندانه ای از خود نشان داد و برای همگان مشخص شد که با مردمی غیور و آگاه مواجه هستند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ملتی که در پیروزی انقلاب اسلامی ساختار نظام دیکتاتوری را به رغم همه دسیسه های خارجی و توطئه های مختلف حتی کودتا، بحران سازی و تفرقه افکنی داخلی با پیروی از ولایت امام (ره) و حضور جدی در صحنه برچیدند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز مردم ایران با حضور غیرتمندانه و مجاهدانه در جبهه ها در مقابل صف شرق و غرب و بدصفتان منطقه ای ایستادگی کردند و سرافرازی را تضمین کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ماجرای مخالفت لیبرال ها و بنی صدر نسبت به لایحه قصاص با یک سخن امام راحل که مخالفت با این لایحه را در حد ارتداد اعلام کرد به خیابان ها ریختند و صحنه را تغییر دادند و این حرکت مردمی به فرار بنی صدر منجر شد.

لاریجانی همچنین به حضور مردمی در ۲۳ تیر سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: مردم با حضور یکپارچه خود حرکت توطئه آمیز بد اندیشان داخلی و خارجی را در ماجرای ۱۸ تیر ۷۸ عقیم کردند.

وی افزود: در نهم دی ماه ۸۸ نیز پس از ماه ها مساله سازی داخلی و خارجی و پس از توهین آشکار در عاشورای حسینی، ملت ایران با حضور در صحنه پیام ایستادگی و مقاومت را به جهانیان و فریب خوردگان داخلی رساند.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد ملت ایران نشان داد که مردمی با شرف، با وفا و معتقد به اسلام و محب اهل بیت (ع) و دلداده انقلاب و ولایت فقیه است و به هیچ کس اجازه نمی دهد با مبانی اصیل و ارزش های آن بازی کند.

لاریجانی همچنین اظهارداشت: نهم دی نشان داد ملت ایران فرزندان راستین رهبری هستند که فرمود «موت فی عز خیر من الحیاه فی ظلم» .

وی با بیان این که ملت ایران رهروان واقعی حسینی هستند، افزود: ملت ایران ار بی غیرتی عده ای نسبت به ارزش های عاشورایی بی تاب هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی، یکی از مناظر بی پروایی آن دوره را نوع موضع گیری رییس جمهوری، کنگره و وزیر خارجه آمریکا و سردمداران رژیم صهیونیستی نسبت به شرایط فتنه به ایران دانست.

لاریجانی یادآور شد: آنان با ناشی گری بودجه تصویب کردند، حمایت سیاسی و رسانه ای کردند و بسیاری از غربی ها در رسانه های خود زبان به موعظه جمهوری اسلامی ایران گشودند، غافل از این که ملت ایران این ضرب المثل فرانسوی را به خوبی به خاطر دارد که «اگر روباه موعظه می کند، مواظب غازهای خود باشید» .

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران غربی ها را در طول ۳۴ سال پس از انقلاب در میدان های مختلف آزموده است و نسبت به عیار صداقت آنان در دلسوزی های روباه صفتی به درستی ارزیابی دارد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم همچنین گفت: عاقبت آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در حرکت جهنده مردم در نهم دی، پاسخ ملت ایران را شنیدند و مطمئن باشید امروز آن غریو خشمگینانه ملت ایران را مستمرا می شنوید.

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات