رحمانی فضلی در دیدار با احزاب:

وزیر کشور با بیان اینکه جایگاه حزب را قانون اساسی، حضرت امام خمینی (ره) ، رهبر معظم انقلاب و خواست مردم به خوبی مشخص کرده اند، گفت: حمایت و تقویت تحزب، مبنای کار دولت یازدهم است.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با احزاب که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که برنامه خود را در مجلس ارائه دادیم و منطبق با برنامه آقای روحانی بود اصل تحزب و حمایت و تقویت آن مبنای کار ما است.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه این نشست مقدمه ای برای جلسه مشترک با آقای روحانی خواهد بود، افزود: حتما جلسه مشترک احزاب با رئیس جمهور را برگزار خواهیم کرد.

وزیر کشور ادامه داد: جایگاه حزب را قانون اساسی، امام خمینی (ره) ، مقام معظم رهبری و خواست مردم به خوبی مشخص کرده است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد احزاب باید تحقق اسلام، ارزش های اسلامی، انقلابی و توسعه و پیشرفت کشور باشد، یادآور شد: هیچ حزبی در داخل کشور نیست که بگوید توسعه و پیشرفت را در چارچوب نظام اسلامی قبول ندارم چرا که در این صورت حتما دارای اشکال است.

رحمانی فضلی درباره اصلاح قانون احزاب خاطر نشان کرد: مجلس طرحی را با همکاری وزارت کشور شروع کرده و دوستان ما در وزارت کشور با کارشناسان مختلف کار را انجام خواهند داد و از آقای میرولد می خواهیم که به عنوان پیش نویس آن را در سایت وزارت کشور قرار دهد و اشخاص نظرات خود را به ما ارائه نمایند و جمع بندی در این زمینه صورت گیرد.

وی بر همین اساس گفت: اصلاح قانون احزاب همانند اصلاح قانون انتخابات، تدوین قانون NGOها و تقسیمات کشوری در دستور کار وزارت کشور قرار دارد.

وزیر کشور درباره فعال شدن خانه احزاب نیز اظهار داشت: وزارت کشور در این زمینه مخالفتی ندارد اما از سال ۸۳ تاکنون تمدید نشده و وزارت کشور تقصیری نداشته است و ظاهرا به دلیل تفاوت دیدگاه ها این امر صورت گرفته است.

وزیر کشور ادامه داد: در تمدید خانه احزاب بازنگری یا تشکیل خانه احزاب جدید در وزارت کشور در خدمت شما هستیم و مدارک و اسناد به صورت امانت در اینجا قرار دارد و هر وقت خواستید از آن استفاده نمایید.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود درباره عدم توفیق احزاب در کشور اظهار داشت: ممکن است برخی سوابق احزاب موجب این امر شده باشد از این رو باید در حوزه اعتمادسازی تلاش کرد و باید اعتماد عمومی به احزاب را تعریف شده محقق کرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه در سخنان احزاب مختلف بحث قانون گرایی مطرح شد، تصریح کرد: اینکه قانون مبنا باشد بسیار امر خوبی است چرا که در برخی مقاطع متأسفانه هیجانات و یا دخالت های بی مورد و عدم تدبیر لازم موجب شد از مسیر قانون بیرون روند.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه بعد از ۳۴ ساله به درجه ای از نخبگی رسیده ایم که مبنا قانون باشد، اظهار داشت: وزارت کشور روش های حمایت خود را که یکی از آنها حمایت های حقوقی و قضایی از احزاب است، پیگیری می کند.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به نشست دوره ای احزاب اشاره و بهترین مکان برای فعال شدن خانه احزاب را آنجا عنوان کرد و گفت: این نشست ها خوب است که با سران قوا باشد و جلسات مشترک با موضوعات تخصصی در آنجا مطرح شود.

وی درباره فعالیت برخی از احزاب که به صورت موسمی انجام شده و اینکه فقط به دنبال فرصت هستند اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر موضوع هدفمندی یارانه ها مطرح است که در مسیر خلاف قانون است و یا آقای رئیس جمهور مسئله مبارزه با خشونت و افراطی گری را مطرح کردند و حال باید پرسید احزاب چه اقداماتی در این راستا انجام دادند؟ از این رو باید عملکردمان به گونه ای باشد که به نظام جمهوری اسلامی و مردم کمک کنیم.

وزیر کشور همچنین به لایحه جرم سیاسی نیز اشاره کرد که قوه اجرایی و وزارت کشور به صورت جدی آن را پیگیری می کنند.

رحمانی فضلی همچنین به رسانه ملی و تأثیرگذاری آن اشاره و خاطر نشان کرد: اگر لازم باشد از آقای ضرغامی طی یک جلسه دعوت به عمل خواهیم آورد.

وزیر کشور با بیان اینکه به نوعی در نگاه همه احزابی که اینجا حضور دارند وابستگی به دولت مشاهده می شود، خاطر نشان کرد: چرا وزارت کشور باید آموزش تقرب بدهد؟ البته ما کمک و حمایت خود را داریم اما بنده از قبل با این نگاه نیز مخالف بودم.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود تأکید کرد: باید مجوز احزابی که یک یا دو سال است کار حزبی نکرده اند، باطل شود.

وی در عین حال به نظام مهندسی حاکم بر احزاب اشاره و خاطر نشان کرد: ایجاد برنامه محوری بسیار امر پسندیده ای است و باید در این راستا تلاش کرد.

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم خروجی این جلسه تشکیل خانه احزاب باشد.

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات