رضایی در جمع خبرنگاران:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دولت چه از من کمک بخواهد و چه نخواهد به آنها کمک خواهم کرد، گفت: از این پس مذاکرات هسته ای وارد یک فرآیند و دوره بسیار سختی خواهد شد لذا باید از نظرات کارشناسان برای پیش بردن این پروژه ملی به خوبی استفاده شود.

به گزارش افکارنیوز ، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون گذاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه خودم می دانم دولت چه از من کمک بخواهد، چه نخواهد، به او کمک کنم.

وی افزود: کمک به دولت و کمک به مجلس، کمک به ملت ایران است و بحث انتخابات ریاست جمهوری به اتمام رسیده و بعد از انتخابات همه باید با یکدیگر همکاری کنند، کسی از من کمکی نخواسته است اما اگر آنان از بنده کمک هم نخواهند، به آنها کمک می کنم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت داخلی و خارجی کشور، گفت: مهمترین اولویت این است که فعلاً مذاکرات را چون وارد مرحله سختی شده ایم، بتوانند با مراقبت بیشتری پیگیری کنند، بخش سهل و آسان مذاکرات هسته ای به اتمام رسیده است و از این پس وارد یک فرآیند و دوره بسیار سختی خواهد شد لذا مراقبت و استفاده از نظرات کارشناسان کشور برای اینکه این پروژه ملی را بتوانند به خوبی پیش ببرند، مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس خاطر نشان کرد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور، یک بودجه احتیاطی است. ما انتظار داریم که دولت با شروع اقتصاد مقاومتی بتواند جهشی در بخش تولید ملی و اشتغال ایجاد کند، بودجه ۹۳ در چارچوب احتیاط و نوعی وضعیت فعلی کشور تدوین شده و امیدواریم کارشناسان و مسئولان دولت هر چه سریعتر طرح های بهتری در راستای جهش در بخش تولید ملی و اشتغال ارائه دهند و به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم پس از اینکه دولت جایگاه خودش را در اداره کشور به خوبی پیدا کرد بتواند وارد این مرحله هم شود، ما باید به آینده کشور خوشبین باشیم ولی اقتصاد، تحول بیشتر از آنچه که در لایحه بودجه آمده، می خواهد. نیاز به ابتکارات جدیدی در شرایط تحریم داریم که امیدواریم دولت به این نتیجه برسد.

رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای نمایندگی مجلس فکری کرده اید یا نه، توضیح داد: الان جای بحث های سیاسی نیست، الان باید همه به دولت کمک کنیم.

رضایی در پایان درباره قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: این نوع پرداخت یارانه های نقدی تورم را در کشور بالا می برد و آن شیرینی اول خودش را هم دیگر از دست داده است. معتقدم حتما باید به مردم پول نقد پرداخت شود اما پول نقدی که برای آنان اشتغال ایجاد و ثروت تولید کند، این پول یکبار مصرفی که جز تورم نتیجه دیگری به دنبال ندارد، این شیوه پرداخت پول نقد باید تغییر کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات