عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت و گو با افکارنیوز؛

وقتی یارانه در قالب یک قانون به احزاب پرداخت شود و مربوط به دولت خاصی نباشد قطعا این اتفاق که احزاب دولتی شوند نمی افتد البته نباید این یارانه نیز دائمی پرداخت شود بلکه باید در مدت زمان مشخص باشد.

گروه سیاسی - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد بحث یارانه احزاب به افکار نیوز گفت: بحث اختصاص یارانه به احزاب باید مدیریت شود یعنی کسانی که توان مدیریت کردن نهادهای سیاسی و اجتماعی مثل احزاب را دارند بتوانند وارد این عرصه شوند و از یارانه بهره مند شوند.

به گزارش افکارنیوز؛ اسماعیل جلیلی اظهار داشت: قطعاً احزابی که تاثیرگذاری آن ها در افکارعمومی گسترده است باید از امتیاز برخوردار باشند و در این زمینه هم تعداد عضو گستره قلمرو، دفاتری که ایجاد می کنند و نوع فعالیت آن ها باید مدنظر قرار گیرد و بعد به تناسب به آن ها یارانه اختصاص داده شود.

جلیلی با بیان اینکه نمی شود بصورت یکنواخت به همه احزاب یارانه داد گفت: باید متناسب با میزان توانمندی و تاثیزگذاری در حوزه اجتماعی یارانه به احزاب داده شود و با توجه به اینکه احزاب در کشور ما نوپا هستند و اساسا برای قوام گرفتن نباید به یک گروه و دولت خاص وابسته شوند و وارد فعالیت های صرف اقتصادی شوند نیاز است که دولت برای زیرساخت های فعالیت احزاب سرمایه گذاری کند و این سرمایه گذاری در قالب یارانه و تسهیلاتی که در اختیار آن ها قرار می دهد باشد تا بتوانند دوران رشد خودشان را به سرعت طی کنند و در کشور نهادینه شوند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه ارائه یارانه به احزاب باعث دولتی شدن آن ها می شود یا نه؟ گفت: وقتی یارانه در قالب یک قانون به احزاب پرداخت شود و مربوط به دولت خاصی نباشد قطعا این اتفاق که احزاب دولتی شوند نمی افتد البته نباید این یارانه نیز دائمی پرداخت شود بلکه باید در مدت زمان مشخص باشد.

وی ادامه داد: منابع احزاب باید توسط طرفداران آن ها پرداخت شود و هر حزبی که فعالیت می کند باید اعضا آن حزب سرانه خودشان را به آن حزب پرداخت کنند ولی برای اینکه احزاب فعالیتشان را شروع کنند و قلمرو نفوذ خودشان را برنامه ریزی کنند پرداخت این یارانه نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ما می توانیم یارانه احزاب را در قالب ردیف یارانه سازمانهای مردم نهاد در بودجه نظر بگیریم و اگر دولت پیشنهاد دهد مجلس نیز این را می پذیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات