دستغیب در گفت و گو با افکارنیوز؛

سامان دهی سوالات نمایندگان از وزرا نیازمند تدبیر است که بخشی از آن در آیین نامه داخلی مجلس در نظر گرفته شده و به زودی به صورت طرح برای اصلاح به صحن مجلس می آید و بخش دیگری از آن را نیز باید هیات ریسه مجلس مدیریت و ساماندهی کند.

گروه سیاسی - عضو فراکسیون اصولگریان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد تعدد سوالات نمایندگان مجلس از وزرای دولت یازدهم به افکارنیوز گفت: سوال حق نمایندگان است اما باید خود نمایندگان نیز باید رعایت کنند که سوالاتی پرسیده شود که مرتبط با وظایف وزرا باشد و گره ای را از مشکلات جامعه باز کند زیرا سوال برای حل بهتر مشکلات و مسائلی است که در کشور وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز؛ سیداحمدرضا دستغیب، اظهار داشت: به نظر می رسد در بعضی مواقع از سوالات برای مقاصد دیگر نیز استفاده می شود و البته این حرف الزاما به معنای منافع شخصی نیست بلکه می تواند منافع منطقه ای را نیز در برگیرد و شایسته نیست حجم موضوعات منطقه ای به حدی باشد که موضوعات کلان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: سامان دهی سوالات نمایندگان از وزرا نیازمند تدبیر است که بخشی از آن در آیین نامه داخلی مجلس در نظر گرفته شده و به زودی به صورت طرح برای اصلاح به صحن مجلس می آید و بخش دیگری از آن را نیز باید هیات ریسه مجلس مدیریت و ساماندهی کند.
نماینده شیراز ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سوالات تقریبا در یک موضوع هستند و شاید بتوان سوالاتی را که در یک مجموعه است و مرتبط با هم هستند در یک جلسه از وزیر مربوطه پرسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود دارد است این است که در چندماه نخست وزرایی که مسولیت را بر عهده گرفته اند نباید مورد سوال قرار گیرند و بهتر این است که ما اجازه دهیم وزرا چندماهی را کار کنند و سپس در مورد وظایفشان از آن ها سوال بپرسیم.
وی تاکید کرد: شاید لازم باشد در آیین نامه داخلی مجلس اصلاحی صورت گیرد که حداقل در شش ماه اول، وزیر مواجهه با انبوهی از سوالات نشود.

دستغیب بیان کرد: این مشکل فقط مربوط به این دولت نیست ودر همه دولت ها بوده است ولی تعداد سوالات در این مجلس نسبت به دوره مشابه خیلی بیشتر است یعنی دراوایل دولت نهم ما این حجم سوال از وزرا را نداشته ایم.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه گفت: این موضوع غیر منطقی است که وزیری که به تازگی مسئولیتی را دست گرفته است را مورد سوال قرار دهیم مگر اینکه آن سوال در ارتباط با اقدامی باشد که در دوران آن وزیر صورت می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات