رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، خطر واقعی در منطقه را تاسیسات و تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: وجود حتی یک بمب هسته ای امنیت کل جهان را تهدید می کند و جامعه جهانی باید برای امحای همه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی تلاش کند.

به گزارش افکارنیوز ، کی تانو مدیر کل خلع سلاح و علوم وزارت خارجه ژاپن عصر امروز شنبهبا علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار گفت: مخالفت با تولید و اشاعه صلاح های کشتار جمعی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران کنونسیون های بین المللی مربوط به ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح های کشتار جمعی را امضا و تصویب کرده است.

وی افزود: مبنای فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، نیاز به فناوری و انرژی هسته ای برای توسعه علمی و اقتصادی کشور است.

بروجردی در ادامه این دیدار گفت: جهان شمولی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای به ویژه در منطقه خاورمیانه از خواسته های جمهوری اسلامی ایران است.

وی، خطر واقعی در منطقه را تاسیسات و تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: وجود حتی یک بمب هسته ای امنیت کل جهان را تهدید می کند و جامعه جهانی باید برای امحای همه سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی تلاش کند.

بروجردی در پایان این دیدار با اشاره به توافق هسته ای اخیر کشورمان با ۱+۵ گفت: اجرایی شدن توافق ژنو و برداشتن گام های بعدی نیازمند حسن نیت و اعتماد متقابل است.

وی با اشاره به عملکرد خصمانه آمریکا علیه ملت ایران در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بدبینی به آمریکا یک نگاه ملی است.

کی تانو مدیرکل خلع سلاح و علوم وزارت خارجه ژاپن نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: ژاپن از خلع سلاح هسته ای در منطقه و جهان استقبال می کند.

کی تانو مدیر کل خلع سلاح و علوم وزارت خارجه ژاپن با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با گروه ۱+۵ بر سر پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: ژاپن علاقه مند به اجرای تعهدات طرفین بر مبنای حسن نیت بوده و تلاش می کند در راستای اجرای آن نقش سازنده ای ایفاکند.

کی تانو در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال های پیش رو توسعه همکاری های دو جانبه ایران و ژاپن با شتاب بیشتری پیگیری شده و شاهد ارتقاء چشمگیری در سطح مناسبات دو کشور باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات