قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: کنگره آمریکا با ایجاد یک فضای چالشی به دنبال افزایش قدرت چانه زنی دیپلمات های آمریکایی است.

به گزارش افکارنیوز، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به تلاش کنگره آمریکا برای وضع تحریم های جدید علیه ایران اظهار داشت: دولت و کنگره آمریکا هر دو باهم در یک پازل طراحی شده از سوی خودشان بازی می کنند، که هرکدام از آنها نقش های گوناگون خود را دارند؛ علاوه بر آنها نیز آژانس و اروپایی ها هم نقشی را در این پازل ایفا می کنند.

وی گفت: وجود اختلافاتی که در بین دولت و کنگره وجود دارد را نمی توان نفی کرد، اما آنها در تلاش هستند که یک طراحی مشخصی از نقش های تعریف شده خود به نمایش بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم با اشاره به ژست افراطی و تندروایانه کنگره آمریکا در مقابل دولت گفت: کنگره با فشار به دولت قصد افزایش تحریم ها را دارد، دولت هم برای اینکه در مذاکره شکست نخورد نقش خود را ایفا می کند که افزایش تحریم ها صورت نگیرد، و با این بازی موضوع اصلی مذاکرات را کنار گذاشته اند.

سروری در ادامه گفت: در مذاکرات بحث اصلی ما این است که هر فرایندی باید منجر به لغو تحریم های یکجانبه و بین المللی شود آنها در یک بازی کاملاً تعریف شده قصد دارند ما را به سمت موضوع مدنظر خود یعنی افزایش تحریم ها سوق دهند و سطح مذاکرات را از لغو تحریم ها به سمت توقف فرایند افزایش تحریم ها ببرند و این موضوع کاملاً در فضای تعریف شده دیپلماسی آمریکاست.

وی با هشدار به دیپلمات های ایرانی گفت: بین کنگره با دولت آمریکا هیج تضادی وجود ندارد بلکه کنگره کاملا در فضایی حرکت می کند که قدرت چانه زنی دیپلمات های آمریکایی را بالا ببرد و به نوعی موضوع مذاکرات را از متن به حاشیه منتقل کند و بحث لغو تحریم ها را به توقف افزایش تحریم ها سوق دهد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات دولت آمریکا مبنی بر اینکه افزایش تحریم ها درهای دیپلماسی با ایران را می بندد گفت: این یک اظهارات تعریف شده و سیاسی است و معتقدم مثل یک تیم هماهنگ، دولت و کنگره برای به انفعال کشیدن موضوع هسته ای در حال پاس کاری هستند.

سروری گفت: معتقدم دولت آمریکا کاملاً در فضای ماموریتی خود عمل می کند و این طور نیست که اختیاری از خود نداشته باشد؛ آنها در پشت صحنه با کنگره کاملاً هماهنگ عمل می کنند و هر کدام می دانند که چه بازی را انجام دهند.

وی افزود: همه این بازی ها برای به انفعال کشیدن ماست و به نوعی این استنباط به وجود می آید که دولت آمریکا در فضای مذاکرات با ما عمل می کند در حالی که اصلاً اینطور نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم با اشاره به تلاش نکردن آمریکا در جهت مذاکرات گفت: آمریکایی ها عملًا تحریم ها را افزایش داده اند و ما شاهد اقدامات تنبیه انه ای از سوی دولت آمریکا برای هر کشوری که با ما وارد مراودات تجاری و اقتصادی شود هستیم.

سروری در پایان گفت: آمریکایی ها با یک سلسله برنامه های تبلیغاتی سعی در منحرف کردن افکار ما از اینکه آنها اقدام عملی در جهت توافق صورت گرفته انجام نداده و نمی دهند و به نظرم کنگره و دولت با هم هماهنگ عمل می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات