رئیس جمهور با تاکید بر پایبندی دولت به شعارها و تعهدات خود به مردم، گفت که دولت، مصمم به تقویت روابط با کشورهای همسایه است.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز در مسجد جامع خرمشهر در جمع مردم این شهر اظهار داشت: خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ایران در برابر متجاوزان است.

وی با بیان اینکه گرچه دولت های پیشین برای خرمشهر قدم های قابل ملاحظه ای را برداشته اند اما تا رسیدن به مطلوب و خواست مردم هنوز رواه طولانی در پیش داریم.

وی با اشاره به روزهای سخت اوایل مهر سال ۵۹ گفت: خرمشهر تسلیم نشد و مقاومت کرد، خرمشهر نماد ایستادگی، جهاد و فداکاری است.

حجت اسلام روحانی با تاکید بر اینکه خرمشهر جاودانه خواهد ماند اما باید برای خرمشهر فداکاری بیشتری شود افزود: آن روز برای دفاع از این شهر خطرها و رنج های بسیاری برده شد اما امروز که خرمشهر آزاد است هنوز تا رسیدن به شهر خرم و آبادان آباد فاصله داریم در مسئله اشتغال مشکلات فراوانی وجود دارد نرخ بیکاری قابل قبول نیست دولت در این پنج ماه قدم هایی را برداشته و خود را موظف می داند قدم های بیشتری را بردارد. دولت با عنوان این هدف این راه را دنبال می کند.

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با اجرای توافق ژنو تحریم از روی پتروشیمی، کشتیرانی و بیمه برداشته می شود؛ دولت مصمم است روابط را با کشورهای همسایه و منطقه تقویت کند. در شرایط سالم نزدیک به همسایگان می توانیم شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در کل خوزستان باشیم.

وی تاکید کرد: در این سفر تصمیمات و اقدامات مهمی اتخاذ شده است. این دولت اگر قولی به شما داده به آنها پایبند است و به شعارهایی که در دوران انتخابات داده است آنها را دنبال می کند.

روحانی یادآور شد: سفر امروز پایان می پذیرد اما رابطه ما با شما ادامه خواهد یافت و دائمی خواهد بود؛ ما از طریق وزرا، استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس، خبرگان و ائمه جمعه این رابطه را حفظ می کنیم.

وی یادآور شد: این دولت تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت. تمام مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند بین عرب، بختیاری و لر، دزفولی و بهبهانی هیچ تفاوتی نیست. ما کشورمان را با وحدت، همدلی و انسجام آغاز می کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات