در دیدار با پوتین عنوان شد؛

وزیر امور خارجه با تقدیر از تلاشهای روسیه برای توفیق ایران در مذاکرات ژنو گفت: از اینکه دعوت ما را به ایران پذیرفتید خوشحالم و امیدوارم هر چه زودتر در ایران حضور پیدا کنید.

به گزارش افکارنیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که عصر امروز در کاخ کرملین برگزار شد، گفت: حامل گرم ترین سلام رهبری جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور روحانی برای شما هستم.

وی گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران برای نقشی که جنابعالی در روابط دوجانبه و صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده اید، اهمیت زیادی قائل است.

ظریف افزود: سال گذشته شاهد موفقیت های روسیه در صحنه بین المللی بوده ایم و موفقیت شما در جلوگیری از ایجاد یک جنگ خانمانسوز در سوریه بسیار مهم بود که به امحای سلاح های شیمیایی منجر شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: توفیق ما در مذاکرات ژنو مرهون تلاش های روسیه است و از شما تشکر می کنیم و در موضوعات مصر به همکاری، همفکری و ادامه هماهنگی ها با شما هستیم تا رسیدن به راه حل نهایی. همین طور برای شما و مردم روسیه در بازیهای المپیک آرزوی موفقیت می کنیم.

وی ادامه داد: درباره روابط دوجانبه شاهد پیشرفت خوبی بعد از ملاقات بیشکک بودیم و نقشی که شما ایفا کردید. اطمینان می دهم رئیس جمهوری اسلامی به همین اندازه به روابط دوجانبه اعتقاد و اصرار دارند و ایشان خواهان روابط درازمدت دوجانبه و جامع بین ایران و روسیه هستند که حتما به نفع دو ملت بوده و به ضرر هیچکس نیست.

ظریف اضافه کرد: من بهترین سلام های روحانی را برای شما آورده ام و ایشان از تماس تلفنی هفته گذشته خشنودند و امیدوارم منویات شما و ایشان را به خوبی اجرا کنیم. خوشحالم که دعوت ما را به ایران پذیرفتید و امیدوارم هر چه زودتر در ایران حضور پیدا کنید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات