مشاور عالی رییس جمهور گفت: توصیه نامه ای دیدم که در آن نوشته شده بود، این پنج نفر از سهمیه اینجانب برای فلان پست ها بکار گرفته شوند.

به گزارش افکارنیوز ، اکبر ترکان روز چهارشنبه در جمع مدیران منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهارافزود: وجود چنین توصیه نامه هایی نشان می دهد که عده ای کشور را برای خود سهمیه بندی کرده بودند و حتی برای خود برای بکارگیری نیروی انسانی نیز سهمیه در نظر گرفته بودند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کشور در حوزه های اجرایی و مدیریتی در گذشته و به ویژه در هشت سال اخیر ناشی از وجود چنین تفکراتی بوده است که فرصت هرگونه تدبیر و اقدام مطابق با برنامه و هدف را از سیستم مدیریتی کشور گرفته بود.

وی تنها راه نجات کشور از چنین وضعیتی را ایجاد شفافیت در کلیه امور اجرایی و مدیریتی عنوان و تصریح کرد: باید تمام فرایندهای اداری به ویژه در مناطق آزاد کشور به صورت شفاف و صریح در سایت های اینترنتی سازمان ها قابل دسترس باشند تا امکان هرگونه ویژه خواری و رانت ناشی از فعالیت های مدیریتی گرفته شود.

ترکان تاکید کرد: باید تمام تصمیمات مدیریتی و صدور مجوزها، فروش زمین ها و واگذاری ها و، مناقصات و مزایده ها و حتی کارمندان و اطلاعات هر کارمند از جمله نوع خدمت و جایگاه اداری و مدیریتی به همراه شرح وظایف و تخصص ها و سوابق علمی و تحصیلی اشان در سایت های اینترنتی سازمان های مناطق آزاد به نمایش گذاشته شود تا امکان هر گونه اعمال نظر و فرصت خطا و اشتباه گرفته شود.

مشاور عالی رییس جمهور تاکید کرد: بسیاری از خطاهای اجرایی گذشته ناشی از بسته بودن فرایندهای اداری و مدیریتی بوده است که زمینه و بستر امکان بروز خطا و سوء استفاده احتمالی را فراهم کرده است و بر همین اساس بهترین راه برای مقابله با آن شفاف سازی تمامی فعالیت های سازمانی، اداری و مدیریتی است.

وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد من باید اطلاعات تمام مدیران و کارکنان را از زمانیکه وارد سازمان ها شده اند، نوع فعالیت ها و گرفتن هرنوع تسهیلات و امتیازات آنها و حتی چگونگی ورود آنها به سازمان (آزمونی، سفارشی و… ) را در دولت تدبیر و امید برای آگاهی ملت و همچنین جلوگیری از هر نوع خطای احتمالی در سایت های اختصاصی اینترنتی سازمان ها بروز رسانی کرد.

ترکان افزود: اگر اینجانب نیز کارمند، مدیر و یا نیرویی را به هر مجموعه ای معرفی کرده ام علاقمند هستم اطلاعات آن برای آگاهی همه ملت و فعالان اقتصادی و اجتماعی در سایت های اینترنتی هر سازمان به نمایش گذاشته شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات