گزارش

پس از اظهارات حجه اسلام حسن روحانی مبنی بر عدم توقیف مطبوعات و تاکید بر آزادی در این حوزه، سید محمد خاتمی نیز وارد این محور شده و بر تلاش دولت بر آزادی مطبوعات تاکید کرد.

به گزارش سراج۲۴ اظهارنظر های مختلف میان مسئولین دولتی و اصلاح طلب در خصوص آزادی مطبوعات از زمانی شدت گرفته است که روزنامه بهار و آسمان در مطالبی علیه احکام و ارزش های اسلامی مطالبی را منتشر کرده و با توقیف روبرو شده بودند.

نکته قابل تامل در این زمینه نیز این می باشد که تاکید این افراد بر آزادی مطبوعات در حالی صورت می گیرد که نشریات مختلف اصلاح طلب در تنوع و تیراژ وسیع مشغول فعالیت بوده و علی رغم جرم های آنان در خصوص زیرسوال بردن احکام اسلام همچون غیر انسانی خواندن قصاص، چهره های دولتی واصلاح طلب حاضر به موضع گیری دراین زمینه نشده اند.

در همین رابطه سید محمد خاتمی در دیدار با با مدیرمسوول و شورای سردبیری روزنامه آفتاب یزد رسانه را از لوازم مردمسالاری خواند و تصریح کرد که در زمان وی نقد جایز بوده و دولت وی از انتقادات استقبال می کرده اند.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن دولت گفت: اکنون ما به دولت محترم می گوییم درست است که شما برخورد نمی کنید ولی باید در جامعه احساس شود که شما مدافع آزادی بیان و دارای درک موقعیت مطبوعات هستید. بالا خره مطبوعات در لحظه ای باید تصمیم بگیرند، ممکن است گاهی این تصمیم اشتباه باشد، ممکن است کمبودی در آن باشد، اما به محض اینکه اشتباهی رخ داد، نمی شود آخرین و تندترین برخورد را کرد. تصمیم گیرندگان نباید، اشتباه را با جرم یکی بدانند و با کوچک ترین اشتباهی به عنوان جرم، با آن برخورد کنند. باید دولت مدافع مطبوعات، مدافع آزادی بیان باشد اما اینکه چقدر تیغش می برد، حرف دیگری است و این انتظار وجود دارد که دستگاه های مختلف هم از آزادی مطبوعات و امنیت آنها دفاع کنند. »

وی همچنین با پی گرفتن خط روحانی مبنی بر این که برخی مطبوعات دژ پولادین دارند، اظهار داشت: کسانی که در جامعه به نام اسلام و انقلاب بداخلاقی می کنند، در درجه اول باید با آنان برخورد شود، نه اینکه عده ای رانت و امتیازاتی داشته باشند که هر چیزی می خواهند مطرح کنند و در مقابل دیگران به محض اینکه حرفی می زنند چون برخی خوششان نمی آید با شدت با آنان برخورد می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات