نه به این عزل و نه به آن برکناری

ای کاش علاوه بر ذکر معلول لغو سخنرانی حسن خمینی در چرایی علت این عزل و انفصال، اشاره ای کوچک هم به ممانعت از سخنرانی سعید جلیلی در این استان می شد که جانب انصاف و اعتدال در این ارتباط مراعات شود که متاسفانه اینچنین نشد و روسیاهی برای ژست بگیران اعتدالی ماند

دو روز پیش بود که سایت «انتخاب»، نزدیک به دولت بیم و امید، در خبری مدعی برکناری فرماندار بروجرد در پی ممانعت از ایراد سخنرانی 16 اردیبهشت حسن خمینی در این شهر شد و نوشت: «پس از آنکه برخی جریان های افراطی با ارسال چند پیغام خصوصی به فرماندار بروجرد، مانع سخنرانی نوه امام(ره) در همایش تبیین جایگاه علمی امام خمینی(ره) در شهرستان بروجرد شدند، رییس جمهور ضمن آنکه خواستار عزل فرماندار این شهر شده، دستور پیگیری دقیق این ماجرای تاسف بار را صادر کرده است. همچنین شنیده شده که استاندار لرستان به دلیل برخی "قصور" و "تقصیرها"، به شدت توبیخ شده است.» (اینجا)

به گزارش لرستان خبر، این درحالی است که علیرضا معافی، مسئول روابط عمومی دانشگاه آیت الله بروجردی، در عین تکذیب هرگونه تهدید و تجمع اعتراضی در قبال حضور حسن خمینی در این دانشگاه اظهار داشته بود: «این اخبار کذب محض است و صحت ندارد.»

 

unnamed-1


با فرض محال به فال نیک گرفتن این اقدام شیخ حسن روحانی در راستای ترویج آزادی بیان و نشر آراء و نظرات گوناگون در سراسر کشور اما رفتار متناقض مدعیان اعتدال با منتقدان دولتی حکایتی دیگر دارد.

در همین ارتباط سعید جلیلی، نماینده امام خامنه ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام، که مقرر بود روز 17 اردیبهشت و در جریان سفر به استان لرستان به سخنرانی بپردازد، نیز مشمول برخوردهای گازانبری منتسبان به دولت گردید و سفرش را لغو نمود! (اینجا)

لازم به ذکر آنکه، پس از لغو جلسه سخنرانی سعید جلیلی در دانشگاه آزاد بجنورد و پیام نور اصفهان، این سومین باری است که مسئولان دولت اعتدال، اظهار نطق نماینده ولی فقیه در شورایعالی امنیت ملی را برنتابیده و مانع از سخنرانی وی می‌شوند و در عین حال هیچ آهی از نهاد اعتدالگرایی در راستای تنبیه و توبیخ مسئولان دانشگاهی و استانی مذکور بلند نمی شود.
  
سوال این است که اگر مدعیان اعتدال واقعاً برای آزادی بیان نگرانند و از لغو سفر و سخنرانی سید حسن خمینی خشمگین شده اند، پس چرا هیچ اشاره ای به چرایی لغو سفر و سخنرانی جلیلی در لرستان نمی کنند؟ چرا نمی‌گویند عقبه آنها در لرستان و به قول خودشان همان نیروهای خودسر، مسئولان استان را تهدید کردند که اگر سفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به لرستان لغو نشود، حمام خون راه می اندازند و آشوب به پا می کنند؟ به راستی چه ترسی از حضور دکتر جلیلی در لرستان داشتند؟ آیا از استقبال عموم مردم از این جانبازی که در عرصه های دفاع مقدس و سیاست خارجی و انرژی هسته‌ای، با اقتدار تمام در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرد و هیچ امتیازی به آنها نداد، می ترسیدند؟!
 

unnamed


نکته دیگر در این رابطه آنکه اگر بنا به برکناری فرماندار بروجرد و توبیخ استاندار لرستان بود، ای کاش علاوه بر ذکر معلول لغو سخنرانی حسن خمینی در چرایی علت این عزل و انفصال، اشاره ای کوچک هم به ممانعت از سخنرانی سعید جلیلی در این استان می شد که جانب انصاف و اعتدال در این ارتباط مراعات شود که متاسفانه اینچنین نشد و روسیاهی برای ژست بگیران اعتدالی ماند.

جالب اینجاست که نه تنها جانب اعتدال در عزل ممانعت کنندگان از ایراد سخنرانی دبیر سابق شورای امنیت ملی در استان لرستان رعایت نشده بلکه در رویکردی شگفت آور، محمدحسین محمدی فشارکی، رییس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان گلپایگان، فقط به جرم دعوت از سعید جلیلی به شهرستان متبوعش به صورت کاملا بی سروصدا برکنار شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات