دبیر همایش ملی پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند:

لرستان خبر: دبیر همایش ملی پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند گفت: آیت الله کمالوند جلوه کمال و کمالات بودند و یکی از علمایی هستند که در سطح ملی و جهانی شناخته شده است و همگان به بزرگی و فضیلت ایشان اذعان دارند.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیبی صبح چهارشنبه در همایش ملی گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند با بیان اینکه بزرگداشت علما، بزرگان و مفاخر دینی ترویج و تعظیم شعائر الهی است، اظهار داشت: وجود علما در تاریخ موجب حفظ دین و تثبیت مکتب اهل بیت شده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما انتقال این ارزشها به نسل جوان است تا نسل جوان این علما را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

دبیر همایش ملی پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند با بیان اینکه امروز آنچه برای جامعه بشری باقی مانده حاصل مجاهدت های خالصانه علماست، ادامه داد: آیت الله کمالوند یکی از علمایی هستند که در سطح ملی و جهانی شناخته شده است و همگان به بزرگی و فضیلت ایشان اذعان دارند.

حجت الاسلام حیات الغیبی با بیان اینکه آیت الله کمالوند شاگرد آیت الله حائری موسسه حوزه علمیه، آیت الله العظمی بروجردی و استاد میرزا علی اکبر یزدی بوده اند، بیان داشت: در راستای ترویج و تحکیم بنیادهای فکری و مذهبی جامعه برگزاری این همایش در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: آیت الله کمالوند برای تحکیم بنیادهای فکری و مذهبی مردم لرستان نقش مهمی داشتند و به دستور آیت الله بروجردی به خرم آباد عزیمت کرده و حوزه علمیه را در خرم آباد بنا نهادند.

دبیر همایش ملی پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند با یادآوری اینکه آیت الله کمالوند جلوه کمال و کمالات بودند، افزود: بنا به وظیفه ذاتی و جایگاه علمی و معنوی آیت الله کمالوند با پیشنهاد حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، آیت الله صادقی، علما و روحانیون استان برنامه ریزی برای برگزاری این همایش در بهمن ماه ۹۲ کلید زده شد.

حجت الاسلام حیات الغیبی عنوان کرد: ستاد بزرگداشت متشکل از سه کمیته علمی، پشتبانی و تبلیغی بر اساس برنامه زمان بندی کار خود را آغاز و فراخوان و پوستر همایش با ۱۰ موضوع در تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله کمالوند به سراسر کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مقالات خوبی به این همایش ارسال شد، گفت: کمیته علمی همایش با حضور اساتید علمی و پژوهشی در حوزه علمیه کار داوری مقالات را انجام دادند که در نهایت به ۱۰ مقاله جوایزی اهدا می شود.

حجت الاسلام حیات الغیبی یادآور شد: همچنین با همکاری پست تمبر یادبود همایش ملی گرامیداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کمالوند طراحی شده که منتشر می شود.

وی با اشاره به دیدارهای اعضای ستاد برگزاری هماس به مراجع تقلید افزود: در دیدار با مراجع عالیقدر تقلید در قم برنامه هایی ضبط و در صدا و سیما پخش شد که به وسیله این برنامه ها طی هفته گذشته فضاسازی لازم برای برگزاری همایش صورت گرفت.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات