گزارش لرستان خبر از سالروز آزادسازی خرمشهر /

لرستان خبر: سوم خرداد درس فتح و پیروزی به نسل امروز و آینده داد، چرا که حماسه دینی جز با یاری دین خدا به دست نمی‌آید.

 

به گزارش لرستان خبر، سوم خرداد سالگرد یکی از درخشان‌ترین افتخارات در تاریخ گران‌بهای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

 

این پیروزی حماسی پس از 19 ماه اشغال و اسارت با ایثار و فداکاری مردم، سپاه، ارتش و بسیج به پایان رسید که شکست سنگینی را بر دشمن وارد کردند.

 

آزادسازی خرمشهر در زمانی کمتر از 24 ساعت، موجب شد که بخش قابل توجهی از نیروهای مهاجم عراقی به اسارت نیروهای جمهوری اسلامی ایران درآیند.

 

 

حماسه سوم خرداد، مهم‌ترین نتیجه عملیات بیت‌المقدس بود، در این نبرد که یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین عملیات‌ها در دوران جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران بود، فداکاری‌ها و ایثار فرزندان ایران زمین حماسه‌ای بزرگ را برای تاریخ این مرز و بوم را رقم زد.

 

مقاومت مردم خرمشهر، فصل مهمی در هشت سال دفاع مقدس است، حماسه‌ای از یاد نرفتنی که مردم این شهر با سلاح عزم و ایمان در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، سوم خرداد و فتح این شهر، نمونه بارزی از جهادی آگاهانه و شجاعت تمام عیار این امت است.

 

شادی هاشمی شهروند 22 ساله بروجردی  گفت: نسل امروز ما از نزدیک دوران دفاع مقدس را ندیدند و از واقعیت‌های جنگ اطلاعاتی ندارند.

25273_orig (1)

وی ادامه داد: رسانه‌های جمعی، کتاب‌های مدرسه، برنامه‌های مناسبتی و... تا حدودی باعث آشنایی ما با این تاریخ شده است.

 

 

این شهروند بروجردی با اشاره به اینکه خود را ملزم می‌داند که در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کند، عنوان کرد: بدون تردید حماسه‌های بزرگی مثل فتح خرمشهر باید با شفاف‌سازی و افزایش آگاهی جوانان از علل و اهداف دفاع از سرزمین در برابر دشمنان درس‌های آموزنده‌ای را برای نسل ما و آینده به ارمغان بیاورد.

 

علی ناصر گودرزی پاسدار بازنشسته شهرستان بروجرد عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر، یادآور حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ایران است.

 

وی افزود: با وجود کمک‌های دولت‌های غرب به صدام در جنگ تحمیلی اما رزمندگان ما با حضور پر رنگ نثار خون خود حماسه‌ای بزرگ را رقم بزنند.

9993683412925152251116128108101825614114

گودرزی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام توانستند در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس خرمشهر را آزاد سازند و این پیروزی جبهه اسلام، ضربه‌ای به حامیان صدام بود، تا از قدرت ایران و فرزندانش بترسند.

 

 

ولی حسین گودرزی رزمنده دفاع مقدس گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر خاری در چشم دشمنان بود چرا که با فتح خرمشهر دید مستکبران و جهانیان نسبت به ایران تغییر کرد.

 

وی افزود: خرمشهر الگویی ماندگار از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس است و لازم است، نسل جوان این رزمندگان دلیر را الگوی خود قرار دهند، چرا که امنیت و استقلال امروز کشور مرهون از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان و شهدا است.

 

این رزمنده اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس جنگ ما با رژیم بعثی عراق نبود، بلکه با تمام قدرت‌های استکباری و کشورهای غربی و شرقی بود و در این میان سوم خرداد و فتح خرمشهر به عنوان بارزترین نماد مقاومت و ایثار مردم ایران در مقابل دشمنان اسلام است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد در خصوص پاسداشت این روز عنوان کرد: رزمندگان اسلام با ایستادگی و نبرد علیه دشمن ایستادند و وجب به وجب این خاک را از چنگ دشمن رها ساختند که فتح خرمشهر از نتایج عملیات بیت‌المقدس بوده است.

139303011858529462820944

محمد پاپی‌نژاد اضافه کرد: فتح خرمشهر به دست رزمندگان ایران اسلامی در مدت 24 روز دلاورانه جنگیدند و با تکیه بر نیروی ایمان در برابر دشمن ایستادگی کرده و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمن متجاوز بیفتد.

 

وی تصریح کرد: در عملیات آزادسازی خرمشهر 45 نفر از بسیجیان، ارتشیان و دیگر نیروهای بروجردی به شهادت رسیده‌اند.

 

فرمانده سپاه بروجرد خاطرنشان کرد: همه شهدا به گردن ما حق دارند و ارتقا و تعالی جامعه، حفاظت و حراست از ارزش‌ها، ایجاد امنیت و آرامش از ثمره‌های خون شهیدان و شهادت است.

 

وی بیان داشت: شهدا، جانبازان و ایثارگران از جایگاه والایی برخوردار هستند و یاد شهدا نباید از اذهان ملت ایران پاک شود.

 

 

امام جمعه شهرستان بروجرد در بیان گرامیداشت سوم خرداد عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر همواره ایثار، حماسه را به خاطر اذهان می‌آورد.

 

حجت‌الاسلام حسن ترابی خاطرنشان کرد: با مقاومت مردم خوزستان این خطه از کشورمان آزاد شد که برگ زرینی در دفتر خاطرات این سرزمین است.

 

وی ادامه داد: مردم خرمشهر بدون داشتن سلاحی مجهز در برابر دشمن که از جانب مستکبران حمایت می‌شدند، مقاومت کردند و با استعانت از خدای متعال توانستند آنها را در هم بشکنند.

13930302000003_PhotoL

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران است، اضافه کرد: یکی از برجسته‌ترین برکات حقانیت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد است که این پیروزی که با خون پاک شهیدان به دست آمد، حقانیت ایران را به جهانیان ثابت کرد.

 

 

وی عنوان کرد: ملت ایران به پشتوانه آزادی خرمشهر و آن پیروزی بزرگ در حال حرکت به سمت قله‌های پیروزی و بلندتر است.

 

امام جمعه بروجرد افزود: حماسه غرور آفرین سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اوج ایثار و فداکاری جوانمردانی است که امروز آینه دفاع مقدس هستند و بر همین اساس آن را نماد نصرت الهی لقب دادند.

 

ترابی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس با اراده‌های محکم، پولادین و با صلابت قدرت اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و قدرت نظام جمهوری اسلامی را به دنیا نشان دادند.

13930302000006_PhotoL

این مسئول با اشاره به اینکه دلاوری و شهامت رزمندگان در حال حاضر به دست فراموشی سپرده شدند، گفت: آزاد کنندگان خرمشهر شیر مردان و زنانی بودند که با از جان گذشتگی، مرگ را ترساندند، تا ذره‌ای از خاک خود را به دست بیگانگان ندهند.

 

 

امام جمعه بروجرد اذعان داشت: شهیدان والامقام، آزادگان سرافراز، جانبازان عزیز و رزمندگان به عنوان همسنگران شهیدان بر ما حق حیات دارند و اگر اینان و ایثار و فداکاری آنها نبود امروز ما نبودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سوم خرداد درس فتح و پیروزی به نسل امروز و آینده داد، چرا که حماسه دینی جز با یاری دین خدا به دست نمی‌آید.

13930302000007_PhotoL

امام جمعه بروجرد گفت: رزمندگان با توکل به خدا، حفظ ارزش‌های دینی، ایستادگی و مقاومت به این پیروزی بزرگ دست یافتند و این روز تبلور غیرت دینی است، چرا که به گفته تحلیل‌گران، آزادی خرمشهر محال بوده ولی عنایت خداوند بر ملت مومن ایران باعث شد، تا رزمندگان مخلص کشور این معجزه را خلق کنند.

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات