امام جمعه خرم آباد:

لرستان خبر: امام جمعه خرم آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس گفت: فتح غرور آفرین شهر خرمشهر اقتدار دفاعی و نظامی ایران را به دنیا نشان داد.

 

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خر آباد، در مصلای الغدیر این شهر بیان داشت: فتح غرور آفرین شهر خرمشهر اقتدار دفاعی و نظامی ایران را به دنیا نشان داد و به عاملی برای پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه اقتدار نظامی و دفاعی رزمندگان کشورمان در عملیات بیت المقدس موجب شده است که علی رغم تهدیدات  سردمداران آمریکا گزینه نظامی روی میز آنها پس از گذشت چند سال عملی نشود افزود: ظالمان دنیا بدنبال فتح غرور آفرین خرمشهر فهمیدند که نمی توانند در مقابل ملت ایران بایستند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اگر امروز رهبر انقلاب بر ساخت کشور با تکیه بر توان داخلی تاکید می کند به این دلیل است که ما تجربه غرور آفرین فتح خرمشهر را در کارنامه خود داریم و با این پشتوانه می توانیم در برابر همه تهدید ها و تحریم ها ایستادگی کنیم گفت: همانگونه که توانستیم با توان داخلی و وحدت خرمشهر را آزاد کنیم امروز نیز باید با همین روش استحکام و پیشرفت ایران اسلامی را رقم بزنیم.

 

میرعمادی ادامه داد: درسی که از فتح خرمشهر م توان گرف این است که با استقات، ایثار و فداکاری می توان تمام تهدیده را پشت سر گذاشت.

 

کاهش جمعیت خطر بزرگی است که اقتدار ملی را تهدید می کند

 

وی در ادامه با اشاره  ابلاغ سیاست های کلی جمعیت به عنوان یکی از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: کاهش جمعیت خطر بزرگی است که اقتدار ملی را تهدید می کند؛ از این رو رهبر معظم انقلاب با شناخت نسبت به خطرات این پدیده اخیرآ سیاست های کلی جمعیت را ابلاغ کردند.

 

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه کاهش جمعیت یک هشدار جدی و یک تهدید بزرگ برای کشور ماست گفت: کاهش جمعیت جوان پیامدها منفی برای کشور دربردارد به گونه ای که بنابراذعان کارشناسان تا چند سال آینده نیمی از جمعیت کشور دچار پیری و بی نشاطی می شوند.

 

میرعمادی اضافه کرد: پشرفت ایران در سایه تحرک و نشاط نیروهای جوان بوده است و قطعا اگر این نیروی جوان و با نشاط تعدیل شود کشور در آینده دچار مشکل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خطر بزرگ دیگری که وجود دارد این است که با کاهش جمعیت کشورمان، جمعیت دوستداران اهل بیت(س) نیز کاهش می یابد و شیعه دچار انقطاع نسل می شود زود: شیعه در ایران پیرو اهل بیت (س) است و با این حال کاهش جمعیت در کورمان معنایش این است که دوستداران اهل بیت (س) نیز کاهش می یابد و تا چند سال دیگر باید مذهب را به مخالفین بسپاریم چون جمعیت آنها بر جمعیت شیعیان غالب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در یکی از مناطق یک نفر از همین ها 180 فرزند، نوه و نتیجه دارد اما شیعه ما یک فرزند بیشتر ندارد با چنین شرایطی خدا می داند که در آینده چه پیش می آید.

 

میرعمادی از تک فرزندی به عنوان یک خطر بزرگ یاد کرد و بیان داشت: جمعیت از مولفه های قدرت است که با کاهش آن طبیعتا شاهد کاهش اقتدار ملی خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: مردم از وجود مشکلات نهراسند و به فکر فرزند آوری باشند چرا که خداوند وعده داده است که انسانها را بی نیاز می کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در آستانه مبعث رسول اکرم (ص) گفت: عید مبعث بزرگترین عید مسلمانان است چرا که این روز، روز تعیین سرنوشت است و روزی است که اشاعه پیام جهانی اسلام بر دوش پیامبر (ص)  قرار گرفت.

 

میرعمادی بیان داشت: عبودیت و بندگی خدا، مبارزه با ظلم و برقراری روابط عادلانه در جوامع بشری پیام مبعث پیامبر (ص) است.

 

وی همچنین با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) کمک گرفتن از نماز و صبر و خدمت به مردم را به عنوان آموزه هایی که از این امام همام می توان یاد گرفت عنوان کرد و افزود: برگزاری همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله روح الله کالوند که در این هفته با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب و برخی دیگر از بزرگان حوزوی برگزار در خرم آباد برگزار شذ اقدام ارزش مندی بود که باید قدردان مجریان برگزاری این همایش باشیم.

 

انتهای پیام /

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات