در همایش بزرگ ما نگرانیم مطرح شد /

لرستان خبر: طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که هم اکنون در حال برگزاری تجمع ما نگرانیم هستند، با انتشار بیانیه‌ای نگرانی خود را از آن چه در حوزه فرهنگ اتفاق می افتد، مطرح کرده اند.

 

به گزارش لرستان خبر و به نقل از تسنیم ، در بخشی از بیانیه ای که به مناسبت برنامه ما نگرانیم توسط حوزه های علمیه تنظیم شده اظهار شده است: انقلاب اسلامی ایران در امتداد بعصت انبیای الهی به رهبری مردیم از سلاله پیامبر گرامی اسلامی و بر امواجی از خون های مطهر شهیدان به وقع پیوست و به پیروزی رسید.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است : یکی از وظایق اصلی دولت ها ترویج گفتمان اعتقادی و آمران های انقلاب و جایگاه راهبردی فرهنگ در مجموعه کلان سیاست های جمهوری اسلامی ایران است.

 

در این بیانیه تصریح شده است: ما برای لبیک به فراخوان رهبری و پی گیری دغدغه های مراجع عظام در همایشی به نام ما نگرانیم گردهم آمده ایم تا بدین وسیله صدای خود را به گوش مسئولان رسانده، مطالبات فرهنگی را پی گیری نماییم.

 

در قسمت دیگری از این بیانیه اظهار شده است: از دولت یازدهم که در راس آن فردی در کسوت روحانیت قرار داد و خود را از سابقین انقلاب و چهره های فرهنگی است انتظار می رفت بیش از دیگران به اینموضوع توجه کند و در جهت تحکیم مبانی اعتقادی و احیای ارزش های اسلام و انقلاب تلاش چشک گیر به عمل آورد.

 

در این بیانیه تاکید شده است: متاسفانه این انتظار عملی نشده است به گونه ای که با ربودن گوی سبقت از پیشنیان در تحریف باورها و تخریب ارزش های اسلامی نگرانی رهبری معظم انقلاب مراجع تقلید دلسوزان انقلاب و امت حزب الله به به دنبال داشته است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه بی توجهی یا خدشه در ارزش های اصلی نظام اسلامی سبب خروج افراد از دایره نظام می شود و زمینه های سلب مشروعیت را فراهم می کند .

 

در این بیانیه خاطر نشان شده است: کسانی که در مطبوعات کتاب ها سایت ها و سایر رسانه ها به احکام نورانی اسلامی طعنه می زنند و یا صریحا آن ها را ضد اسلامی می نامند به مراجع تقلید توهین می کنند و اصول ثابت دین را زیر گا می گذارند و آن را پایمال می کنند باید حکم تعیین شده اسلام برای آن ها جاری شود.

 

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه باید مسئولان نسبت به این موضوعات واکنش نشان دهند خاطر نشان شده است: اصل ولایت فقیه شاخصه اصلی نظام اسلامی و التزام عملی به آن از شروط اصلی نظام است.

 

در این بیانیه تصریح شده است: آنچه برنگرانی ها می افزاید مخالفت صریح برخی مسئولان رده اول دولت یازدهم با این مسئله است، یکی از مظاهر عملی این بی اعتقادی بازگرداندن عناصر سکولار و فتنه گر به دانشگاه ها و گماردن ان ها در راس بعضی مسئولیت های فرهنگی و علمی است که این روند باید متوقف شود و اصلاح شود.

 

در ادامه این بیانیه عنوان شده است:تخطئه صریح قانون منع ماهواره، فیلترینگ سایت های غیر مجاز ممیزی کتاب و اسلامی سازی علوم انسانی و دانشگاه ها تنها چند نمونه از این خطاهای فاحش است.

 

در انتهای این بیانیه عنوان شده است: در پایان ما طلاب و فضلای حوزه های علمیه از باب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را نسبت به پیامدهای خطاها و لفزش هایی که در مجموعه آن ها صورت می گیرد هشدار می دهیم و به عنوان افسران جنگ نرم ضمن رد عملکرد فرهنگی روشنگری و انتقاد سالم رتا وظیفه خود می دانیم

انتهای پیام/ ب

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات