سفیر اندونزی:

لرستان خبر: سفیر کشور اندونزی در تهران گفت : کشور اندونزی برای رفع نیازهای خود بخش های تولیدی کشاورزی و پتروشیمی، همواره از توانمندی و ظرفیت های موجود ایران دراین حوزه استفاده می کند.

به گزارش لرستان خبر، ˈدیان ویرنجنوریتˈ روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در بخش های حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی و صنعت ساخت و ساز جهان محسوب می شود.

 

سفیر کشور اندونزی در تهران افزود: اندونزی نیز در بخش تولید کاغذ، چرم، پلاستیک و روغن های خوراکی در ردیف کشورهای برتر جهان قرار دارد و ایران از جمله طرف های تجاری و بازرگانی اندونزی در زمینه تولید این محصولات محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: تبدیل زمین های دیم به اراضی حاصلخیر کشاورزی از جمله نکات برجسته و قابل توجه در صنعت کشاورزی ایران است که کشور اندونزی با توجه به جمعیت بالای خود، نیاز جدی به توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری خود با ایران در زمینه واردات محصولات متنوع و مرغوب کشاورزی دارد.

 

به گفته وی، کشورهای اندونزی و ایران، قابلیت همکاری بالایی در حوزه های مختلف صنعتی و اقتصادی دارند که البته تقویت سطح همکاری های اقتصادی و افزایش میزان مبادلات تجاری میان دو کشور نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتر مسوولان دو کشور است.

 

دیان ویرنجنوریت همچنین با اشاره به قابلیت های اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان لرستان نیز گفت: لرستان در حوزه های گردشگری، کشاورزی، معدنی و تولیدی ظرفیت های مناسب و بالایی برای توسعه همکاری های خارجی در بخش های مختلف اقتصادی دارد.

 

سفیر اندونزی در تهران همچنین با اشاره به مشترکات زیاد دو کشور ایران و اندونزی، اظهار کرد: این مشترکات می تواند زمینه ساز توسعه و گسترش سطح همکاری ها و روابط دو جانبه میان دو کشور شود.

 

سفیر و جمعی از مدیران سفارت اندونزی در تهران به منظور آشنایی با توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری استان لرستان و دیدار با مقامات و مسوولان استان، به خرم آباد سفر کرده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات