سفیر اندونزی عنوان کرد

لرستان خبر: سفیر اندونزی خواستار کمک لرستان در زمینه تکنولوژی آبیاری کشاورزی و مواد پتروشیمی به کشور اندونزی شد.

به گزارش لرستان خبر، دیان ویرنجوریت ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: از زمانی که وارد استان لرستان شدهام، احساس میکنم که در خانه خود و در کشور اندونزی هستم، زیرا مردم این استان بسیار خونگرم هستند و این برای ما امیدوارکننده است.

 

وی عنوان داشت: با نگاه کردن به خیابانهای این استان متوجه شدهایم که زندگی در استان لرستان به خوبی جاری است و میتوانیم، با سرمایهگذاری در این استان و روابط بیشتر با آنها شاهد پیشرفتهای اقتصادی زیادی باشیم.

 

سفیر اندونزی ادامه داد: ما به استانهای زیادی در کشور ایران سفر کردهایم و به این نتیجه رسیدهایم  که ایران و اندونزی وجه اشتراکهای زیادی با هم دارند.

 

ویرنجوریت اظهار کرد: تفاوت‏های بین کشور ایران و اندونزی بسیار پایین است که این امر میتواند در افزایش روابط بینآن‎‎‎‎‎ها تاثیر زیادی داشته باشد.

 

این مسئول یادآور شد: ما میتوانیم، با پیشرفتدادن شرایط استانهای مانند لرستان شاهد کارهای بیشتری از جانب اندونزی در ایران باشیم.

 

سفیر اندونزی خاطرنشان کرد: زمانیکه با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران  و معاون مجلس شورای اسلامی این کشور جلسه‏ داشتهایم، متوجه شدهایم  که رهبر کشور ایران نیز اطلاعات زیادی در خصوص کشور اندونزی دارد و این برای ما جای خوشحالی دارد.

 

ویر نجوریت گفت: چیزی که می‌توان به آن اهمیت داد، این است که چگونه مردم خرمآباد از یک صحرا و کویر زمین کشاورزی ساختهاند، بنابراین ما نیز میتوانیم، این کار را الگویی برای زمینههای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشور اندونزی قرار دهیم.

 

وی اضافه کرد: ما کشوری هستیم که زمینهای کشاورزی مرغوب، جمعیت زیادی و از لحاظ تکنولوژی پیشرفته هستیم.

 

این مسئول یادآور شد: آمادگی واردات صنعت‏های کشاورزی کشور اندونزی به لرستان را داریم.

 

سفیر اندونزی خواستار کمک لرستان در زمینه تکنولوژی آبیاری کشاورزی و مواد پتروشیمی به کشور اندونزی شد و گفت: ما میتوانیم در زمینه  کاغدسازی، صنعت چرم، لاستیک بسیار قوی و روغن‌های خوراکی به لرستان کمک کنیم.

 

ویرنجوریت متذکر شد: با توجه به اینکه بین اندونزی و لرستان علاوه بر فاصله مکانی تنوع آب و هوایی زیادی وجود دارد، ما باید تلاش بیشتری برای پیشرفت این دو منطقه انجام دهیم.

 

وی اظهار کرد: مردم کشور اندونزی نیز به اسلام اعتقاد دارند و ما کارهای بیشتری برای گسترش آن در این کشور میکنیم.

 

سفیر اندونزی ادامه داد: ارتباط ایران و اندونزی از لحاظ دیپلماتیک 65 سال است، اما طبق اسناد مکتوب و نوشته‌های که پیدا میشود، این ارتباط به بیش از هزار سال پیش می‌رسد.

 

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه  در لرستان نمونه‌ای از صنایع دستی این استان و چند نمونه از کتابهای خود در زمینه اقتصاد را به رسم یادبود به سفیر اندونزی هدیه کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات