استاندار لرستان مطرح کرد

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: شناخت و معرفی ظرفیت‌های استان به مسئولان کشور اندونزی یکی از اهداف سفر سفیر این کشور به لرستان است.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه دیدار خود با سفیر اندونزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور اندونزی کشوری مسلمان و در حال توسعه است که تکیه آن بر بخش خصوصی است.

 

وی افزود: امیدواریم با بازدید سفیر اندونزی از ظرفیت‌های استان بتوانیم ارتباط بخش خصوصی را در زمینه‌های مختلف برقرار کنیم.

 

بازوند یاد‌آور شد: در این سفر دو روزه ظرفیت‌های استان لرستان و پتانسیل‌های آن به سفیر اندونزی معرفی شود تا رابطه این کشور با ایران و به خصوص استان لرستان بیشتر شود.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مواد نفتی که در لرستان وجود دارد این امکان فراهم است تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اندونزی بتوانند در استان لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی گفت: سالانه بیش از 500 هزار تن گندم در لرستان تولید می‌شود که 60 درصد از این میزان مازاد مصرف استان است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: استان لرستان در زمینه‌های مختلف نظیر کشاورزی، سنگ‌ها و مصالح ساختمانی مرغوب برخودار است که این ظرفیت‌ها می‌توانند رابطه این استان را با کشور اندونزی برقرار کند.

 

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر دو سرمایه‌گذار از عربستان و کویت جهت سرمایه‌گذاری در استان لرستان اعلام آمادگی کرده‌اند و به زودی در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: استان لرستان جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

 

استاندار لرستان تأکید کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری ارتباط ایران با سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر شده و در این استان نیز یک سرمایه‌گذار عربستان و سرمایه‌گذار کویتی در حال سرمایه‌گذاری هستند.

 

وی افزود: استان لرستان در بخش‌های مختلف به ویژه بحث گردشگری می‌تواند ظرفیت قابل توجهی برای گردشگران باشد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات