نامه جامعه اسلامی لرستان به رئیس جمهور:

لرستان خبر: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در نامه ای به رئیس جمهور از انتخاب افراد فعال در فتنه که در دولت تدبیرو امید سمت گرفته اند انتقاد کرد.

به گزارش لرستان خبراز خرم آباد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان در واکنش به فعالیت های فرهنگی و سیاست های داخلی و خارجی دولت یازدهم  بیانیه ای را صادر کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

حضرت حجه الاسلام آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی

 

با عرض سلام و تحیات وافر و آرزوی سلامتی وتوفیق جنابعالی و همکاران محترمتان در هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران وفرا رسیدن 24 خرداد ماه، سالروز حماسه ی دشمن شکن ملت عظیم و بصیر ایران اسلامی  و انتخاب حضرتعالی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می کنیم.

 

اعضای تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان بر خود لازم دانستیم در راستای رسالت دانشجویی و انقلابی مان پس از گذشت یک سال از انتخاب حضرتعالی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران، نکاتی را پیرامون مسائل جاری کشور و خط مشی دولت محترم، به عرض و سمع مبارکتان برسانیم و امیدواریم آن را پذیرا باشید که ان الذکر تنفع المومنین.

 

 در این بیانیه آمده است: شعار کلیدی جنابعالی در ایام تبلیغات انتخابات و همینطور پس از پیروزی در انتخابات، اعتدال و اعتدال گرایی و رتق و فتق امور بر اساس این مشی و مبنا در زمینه های مختلف سیاست داخلی، سیاست خارجی و مسائل فرهنگی و اجتماعی بوده و می باشد.

 

گرچه هنوز مفهوم اعتدال و مبانی آن از منظر جنابعالی به طور کامل تبیین و تفسیر نشده است ولی آنچه از عملکرد مجموعه دولت بر می آید، تفسیری لیبرالیستی از مفهوم اعتدال است که بر عرصه های مختلف سیاست داخلی، سیاست خارجی و عرصه های فرهنگی و اجتماعی سایه افکنده است. این تفسیر لیبرالیستی از اعتدال باعث شده که در عرصه های مختلف شاهد تناقض و تباین عملکرد مسئولین با مبانی، ارزش ها،اهداف و آرمانهای اسلام و نظام اسلامی باشیم واین مسئله نگرانی ها و دلواپسی هایی را برای دلسوزان انقلاب و نظام رقم زده است.

 

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی!

 همانگونه که مستحضرید در سالی به سر می بریم که رهبرحکیم و فرزانه ی انقلاب اسلامی آن را سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گزاری کرده اند.ایشان در دیدارشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری در اواخر سال گذشته ، نگرانی عمیق خود را از اوضاع فرهنگی بیان و اهمیت فرهنگ را به همه مسئولین گوشزد نمودند."یک مسئله ی مهم مسئله ی فرهنگ است که آقایان هم حالا معلوم شد که نگرانی دارید، بنده هم نگرانم، مسئله ی فرهنگ مسئله ی مهمی است.

 

اساس این ایستادگی، این حرکت و در نهایت ان شاء الله پیروزی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی است .......... دولت محترم هم باید توجه کند، دیگران هم توجه کنند. بنده هم در این نگرانی با شما سهیم هستم و امیدوارم که مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می کنند. با مسائل فرهنگی نمی شود شوخی کرد، بی ملاحظگی هم نمی شود کرد، اگر چنانچه یک رخنه ی فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست ک بشود آن را جمع کرد ...". حال اجازه بدهید به واقعیات عرصه ی فرهنگی بپردازیم.

 

در عرصه ی مسائل فرهنگی و اجتماعی شاهد نفوذ خزنده ی جریان های زاویه دار و حتی معارض ومخالف با مبانی اسلام و نظام اسلامی در عرصه های گوناگون فرهنگی از جمله مطبوعات، کتاب و سینما با چراغ سبز وزارت خانه ای هستیم که متولی فرهنگ اسلامی و انقلابی است و کمترین انتظار از این وزارت خانه این است که در جهت نشر و گسترش معارف نورانی اسلام و تشیع گام بردارد و در خدمت مبانی، ارزشها و آرمانهای نظام اسلامی باشد. ولی اتخاذ مشی لیبرالی در این عرصه ظرفیت ها و توانایی های این وزارت خانه را در اختیار کسانی قرار داده است که هدفی جز زدودن ریشه های اسلام ناب محمدی(ص) و به دنبال آن نابودی نظام اسلامی ندارند.

 

آیا ترویج مبانی فمینیسم، بی بندوباری اخلاقی و به سخره گرفتن دین و ارزش های دینی  و ... همان هدف و خواست دیرینه ی دشمنان اسلام نبوده و نیست؟ آیا تلخی ثمرات منحوس اتخاذ مشی لیبرالی در عرصه فرهنگ در دوره اصلاحات هنوز در کام ملت ما باقی نیست؟ آیا جداً به اثرات مخرب و بنیان کن اتخاذ چنین مشی ای در عرصه های فکری و اعتقادی اجتماع واقف اید و به آن فکر کرده اید؟

 

ایا میدانید اتخاذ این مشی چه رخنه های خطرناکی در اعتقادات و فرهنگ مردم مسلمان ما به وجود می آورد و چگونه بنیان های جامعه اسلامی را می لرزاند؟ ترویج سبک زندگی غربی، بی بندوباری، بی حجابی و بد حجابی، فحشا و فاصله گرفتن از ارزش های اسلامی و دینی چه سنخیتی با ارزش ها، آرمان ها و اهداف عالیه ی نظام اسلامی دارد؟ مگر میشود در نظام اسلامی و در دولت اسلامی کسی ادعا کند که مسئول دین مردم نیست؟

 

 

چرا باید دلسوزان دین مردم را متوهم، بیکار و متحجر خواند؟ آیا با این دیدگاه و روحیه می توان به مدیریت جهادی در عرصه ی فرهنگ امیدوار بود؟ متاسفانه وزیر محترم ارشاد نیز واکنش و موضعی قابل دفاع در قبال این جریانات نداشته و با انفعال کامل با جریانات ضد دین و فرهنگ اسلامی برخورد نمودند و این موضوع نیز حاصل همان نگرش لیبرالی در عرصه ی فرهنگ است.

 

 

حضرت حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی!

در عرصه سیاست داخلی نیز ثمرات اتخاذمشی اعتدال، یا به تعبیر درست مشی لیبرالی، را از نظر می گذرانیم: حذف نیروهای ارزشی و افراطی خواندن بسیاری از نیروهای دلسوزی که از تکرار حوادث تلخ دوران اصلاحات بیمناک بوده و منتقد عملکرد دولت بوده اند اولین ثمره ی این دیدگاه است. گرچه تعداد معدودی از این افراد گاهاً دست به حرکات ناشایست و نسنجیده ای زده اند ولی افراطی خواندن همه این جریان فکری بی انصافی و نزد هیچ کس مقبول و پسندیده نیست.

 

شعار دولت فراجناحی نیز در عمل به جایی نرسید و در میان وزرا و معاونین و اعضای محترم هیئت دولت کمتر کسی از چهره های اصولگرا را می توان یافت. در عوض متاسفانه کابینه ی شما محل جولان افرادی است که در زمان فتنه در ستادهای فتنه گران فعال بودند و معلوم است که از چه تفکری برخاسته اند و با چه فکری به مدیریت جامعه می پردازند.

 

گویا باید دولت فراجناحی را دولتی دانست که  فقط کسی از جناح اصولگرایان  در ان نقشی به عهده ندارد! از دیگر نتایج تاسف برانگیز مشی اعتدال در عرصه ی سیاست داخلی فراهم کردن زمینه برای آزادسازی سران فتنه است یعنی کسانی که تا ابد مهر ابطال بر کارنامه ی  سیاه فتنه گریشان خورده است و در آزمون صبر و بصیرت رهبری عظیم الشان و ملت بصیر و صبور ایران رد و سرافکنده شده اند.

 

آیا باور ندارید که فتنه بزرگترین جفا و ظلم آشکار در حق انقلاب و نظام اسلامی، امام راحل عظیم الشان، شهدای گرانقدر، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران بود؟ آیا باور ندارید که فتنه گران با زیر پا گذاشتن همه ی  ارزشها و خطوط قرمز انقلاب اسلامی و ملت ایران مرتکب بدترین نوع افراط شده اند؟ چه شده است که اینک عده ای در فضای گفتمان اعتدال به خود اجازه می دهند شعار آزادی فتنه گران را سر دهند؟ شعار اعتدال راه به سوی کجا می برد؟ باید از عاقبت ان به خدا پناه برد.

 

 

حضرت حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی!

شما بارها و بارها به انتقاد پذیری تاکید کرده اید و البته شرح صدر در برخورد با مخالفان و منتقدان از لوازم اصلی مدیریت و ریاست است. ولی آنچه شاهد آن بوده ایم این است که دولت محترم تاب تحمل منتقدین را ندارد و بخصوص با کسانی که از توافق ژنو و مذاکرات هسته ای انتقادی دارند، رفتاری نامناسب در پیش گرفته است. دوستان و همکاران شما با ادبیاتی که در شان یک مسئول اسلامی نیست، منتقدین را بی سواد و بیمارو حتی نجس! و همردیف اسرائیل و دشمنان ملت ایران می خوانند.باید از این گونه قضاوت ها و کینه ورزی ها به خدا پناه برد و از عاقبت ان ترسید.

 

 

حجه الاسلام والمسلمین روحانی!

اجازه بدهید از سیاست خارجی دولت هم سخن بگوییم. بی شک مهمترین گامی که دولت شما در این عرصه برداشت موضوع مذاکرات هسته ای و توافق ژنو بود که هنوز هم به سرانجامی مشخص و قابل دفاع نرسیده است و بسیار بعید است که زیاده خواهی ها و ماهیت غیر قابل اعتماد طرفهای مذاکره کننده با جمهوری اسلامی ایران بگذارد از رهگذر این مذاکرات توفیقی نصیب دولت و ملت ما شود.

 

 آنچه شاهد بودیم این است که ما امتیازات بسیاری داده ایم و به همه ی تعهدات خود در قبال آنها عمل نموده ایم ولی طرفهای مقابل هرروز به بهانه ای از عمل به تعهدات خود طفره رفته و می روند و ما نگرانیم که خدایی ناخواسته با اتخاذ مشی نرمش و کرنش در قبال دشمنان دست دولت و ملت  ایران خالی بماند و دشمنان ملت عزیز ما برنده ی این کارزار دیپلماتیک باشند.

 

حضرتعالی بهتر از هرکسی می دانید که منتقدین توافق ژنو، آن گونه که متاسفانه متهم شده اند، نه بی سوادند و  نه متوهم؛ بلکه دلواپس توافقی هستند که عدم شفافیت آن، عدم توازن امتیازهای داده و گرفته شده و ماهیت غیر قابل اعتماد و عهد شکن دشمنان ملت ایران، که در عمل بارها و بارها اثبات شده است، راه هرگونه خوش بینی را نسبت به آن بسته است.

 

 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بار دیگر اعلام می کنیم حمایت از دولت محترم را وظیفه خود می دانیم و همیشه قدردان کارها و اقدامات مثبت شما و همکارانتان در دولت تدبیر و امید بوده و هستیم. هیچ کس نمی تواند تلاش شما و همکارانتان برای مهار تورم، مشکلات اقتصادی و به وجود آوردن ثبات نسبی اقتصادی را انکار کند و البته کارها و اقدامات دولت محترم در عرصه ی سلامت و دیگر عرصه ها نیز بی شک در خور تقدیر و سپاسگزاری است.

 

لیکن نمی توانیم نسبت به اشتباهات دولت محترم نیز بی تفاوتی و سکوت اختیار کنیم. هوشیاری، بصیرت، آگاهی، مطالبه گری و انتقاد سازنده را حق تشکلهای دانشجویی می دانیم و بر آنیم که سکوت و بی تفاوتی چاره حل مشکلات نیست.

 

 در پایان از درگاه خداوند متعال برای دولت محترم جمهوری اسلامی آرزوی سلامتی و توفیق خدمت گزاری به اسلام، ملت مسلمان ایران و آرمانهای والای نظام اسلامی را مسئلت داریم.

                                                                    

جامعه ی اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات