21 تشکل دانشجویی لرستان خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد/

21 تشکل دانشجویی دانشگاه های لرستان در پاسخ به اقدام حراست دانشگاه آزاد در عدم برخورد با بی حجابی در دانشگاه آورده است: بدانید که امروز عرصه عفاف و حجاب تنگه احد امت اسلام است و حاشا که این تنگه خالی بماند.

به گزارش لرستان خبر، 21 تشکل دانشجویی دانشگاه های لرستان در پاسخ به اقدام حراست دانشگاه آزاد  در عدم برخورد با بی حجابی در دانشگاه بیانیه ای صادر کرده اند.

در این بیانیه آماده است:

 

 […] بدعت هایی را که مردم پدید آورده اند هیچ حرامی را بر شما حلال نمی کند بلکه حلال همان است که خدا حلال نموده و حرام همان است که خدا حرام ساخته. […] آن کس که خداوند از آزمایش ها و تجربه ها بهره مندش نسازد از موعظه سودی نصیبش نگردد و دچار کوته فکری گردد. تا بدانجا که معروف را منکر و شناسد و منکر را معروف پندارد. مردم دو گروهند: « پیرو شریعت و پدید آورنده بدعت » که از طرف خدا نه برهانی از سنت دارد نه نوری از دلیل و حجت. کلام امیر المومنان در خطبه 176 نهج البلاغه (پرهیز از بدعت ها)

 

دانشگاه آزاد اسلامی سال هاست که محل تحصیل بسیاری از فرزندان این آب و خاک است؛ فارغ از درصد تاثیرگذاری علمی این دانشگاه بر فضای دانشگاهی کشور، پسران و دختران مسلمان انقلاب در ساختمان ها و پردیس های دانشگاهی این دانشگاه تحصیل می کنند و قشری مسلح به سلاح علم (در هر حدی که تعلیم ببینند) از این دانشگاه خارج می شود. اما همواره شاهد بدعت هایی از سوی مسئولین این دانشگاه بوده ایم؛ که عدم برخورد قاطع از سوی دستگاه های مربوط از سازمان های اطلاعاتی گرفته تا قوه قضاییه و مجلس به گستاخی این عده دامن زده است.

 

هنوز اذهان مردم از تاثیرگذاری فعالان این دانشگاه در فتنه 88 پاک نشده است، که به امضای معاون فرهنگی این دانشگاه فردی منصوب می شود که زاویه دار بودن وی با اندیشه های اسلامی و انقلابی امام (ره) بر کسی پوشیده نیست و در شاهکار آخر هم که دستوری از حراست دانشگاه آزاد صادر می شود که جای تأمل دارد.

 

هماهنگی مصوبات هنجارشکنانه دانشگاه آزاد در نشانه گرفتن ارزش های دینی، و سهل انگاری مسئولین در قاطعیت در برابر این اقدامات کار را به جایی کشانده است که حراست دانشگاه آزاد با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت در باب حجاب و عفاف این مسئله را صرفاً فرهنگی قلمداد کند و جالب تر آن که مدعی برخورد با ناهیان از منکر در بدنه حراست دانشگاه ها شود!

 

حال نکته این جاست که اگر صرف فرهنگ سازی در ابواب مختلف شرعی و احکامی دین موضوعیت دارد پس احکام و حدود الهی در برابر ارتکاب حرام ها چیست؟ آیا این مصداق آیه شریفه « نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلًا » نیست؟ این یقیناً همان لیبرالیسم فرهنگی است که خواسته یا ناخواسته، جاهلانه یا هوشمندانه در کشور تبلیغ می شود و شاهد خط شکنی برخی مسئولین و نوچه هایشان در این موضوع بوده و هستیم آنجا که می گویند «زنان زیبا را از جامعه حذف کرده اند و ... ».  و این یقیناً آغاز راهی است که تشابه بسیاری به سیاست های ضد حجاب رضا خانی دارد و فقط در شیوه با آن متفاوت است. ولی سرانجامی مشترک و شکست خورده خواهد داشت.

 

مجموعه این اتفاقات وقتی در کنار رویکرد وزارت علوم به عنوان نماینده دولت در امر علم و آموزش و دانشگاه قرار می گیرد و کنارِ هم قرار گرفتن مسائلی از قبیل بهشت اجباری و مصوبه آزادی به بدحجابان و هنجار شکنان همان بدعت هایی است که حضرت امیر (علیه السلام) در خطبه 176 نهج البلاغه از آن یاد می کنند و قطع به یقین عاملان به این بدعت ها چون از ازمایش ها و تجربه ها بهره مند نشده اند از موعظه هایی این چنین نیز سودی نخواهند برد

 

 لیکن برماست که به آقایان دانشگاه آزاد و همقطاران فکری آن ها عرضه بداریم اگر نمی توانید و نمی خواهید، کسی را به بهشت نبرید ولی با این مصوبات جاده صاف کن جهنم رفتن دانشجویان این سرزمین نیز نشوید. و بدانیدکه امروز عرصه عفاف و حجاب تنگه احد امت اسلام است و حاشا که این تنگه خالی بماند و آرزومندان راهزنی تنگه احد به امیالشان برسند.

 

و کفی بالله شهیدا

 بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان

هیئت رأیه العباس دانشگاه لرستان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم آباد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بروجرد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دورود

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد الیگودرز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نورآباد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کوهدشت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پلدختر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ازنا

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد  الشتر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خرم آباد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بروجرد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دورود

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور الیگودرز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نورآباد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورکوهدشت

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور پلدختر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ازنا

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور الشتر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات