امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: اگر امروز دنیای اسلام با هم وحدت و همدلی داشتند، بطور قطع اسرائیل جرأت و جسارت حمله را پیدا نمی کرد اما همین عدم وحدت و همدلی، باعث گستاخی رژیم صهیونیستی شده است.

لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین ˈحسن ترابیˈ در خطبه های این هفته نماز جچمعه بروجرد افزود: شهادت یکهزار و 400 فلسطینی و مجروح شدن افزون بر هفت هزار نفر در حملات جنگنده های اسرائیلی به غزه نشان می دهد که در غزه فاجعه ای بس عظیم روی داده ، اما مجامع جهانی و قدرت های بزرگ و حتی کشورهای به ظاهر اسلامی فقط نظاره گر این وقایع هستند.

 

وی با انتقاد از موضع گیری های دولت های اسلامی منطقه در قبال نسل کشی مردم غزه، اظهار کرد: دولت هایی که نام خود را اسلامی گذاشته اند، اسلامیت و انسانیت خود را کجا پنهان کرده اند؟ چرا در برابر این ظلم آشکار و قتل عام مردم غزه سکوت اختیار کرده و از مردم فلسطین حمایت نمی کنند؟
 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد:ملت مظلوم و مقاوم فلسطین بارها و بارها اثبات کرده اندکه راه خود را پیدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که تنها راه رهایی و آزادی آنان مقاومت تا پیروزی نهایی است.
 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد نهضت مشروطه افزود: نهضت مشروطه یکی از مهمترین تحولات تاثیر گذار در تاریخ معاصر کشور است.
 

خطیب جمعه بروجرد گفت: تفرقه میان نخبگان و عدم وحدت و انسجام و تبعیت نکردن از روحانیت و غافل شدن از توطئه های دشمنان از اصلی ترین عوامل شکست نهضت مشروطه بود.
 

وی اضافه کرد: یکی از درسهای مهم نهضت مشروطه درس بصیرت است که اگر خواص و نخبگان دارای بصیرت بودند یک مشت روشنفکر ضد دین نهضت مشروطه را به انحراف نمی کشاندند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات