مدیر کل ستادحوادث غیر مترقبه لرستان در گفت و گو با لرستان خبر:

مدیر کل ستادحوادث غیر مترقبه لرستان گفت: زلزله به قدرت 6.1 ریشتردر ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه شهر مورموری دراستان ایلام سبب لرزش استان های لرستان وخوزستان شد و هنوز خساراتی اعلام نشده است

رضا آریایی درگفت وگو با لرستان خبر اظهارکرد: زلزله مورموری از توابع آبدانان دراستان ایلام از شامگاه یکشبه به قدرت 4.9 ریشتر لرزید وپس از آن چند پس لرزه داشته است.

 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه افزود: این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری لرستان به وقوع پیوسته که شول آباد الیگودرز و شهرستان بروجرد لرزش آن را به خوبی احساس نمودند و در شهرستان خرم آباد نیز این زلزله احساس شد.

 

مدیرکل ستادحوادث غیرمترقبه لرستان تصریح کرد: این زمین لرزه همانند زمین لرزه سال 85 شهرستان بروجرد است که در آن موقع خسارات زیادی را برجا گذاشت و نزیک به 46 هزار واحد مسکونی در بروجردآسیب دیدند.

 

آریایی خاطرنشان کرد: امیدواریم این زمین لرزه درشهرستان ایلام خساراتی را به وجود نیاورده باشد.

از ساعت‌های اولیه وقوع زلزله، استان لرستان تا 24 ساعت آینده به صورت  آماده باش درآمده و با تجهیزات هلیکوپتر، چادر و تعدادی آمبولانس آماده کمک رسانی به زلزله زدگان است ایلام است.

وی با اشاره به اینکه این زلزله در سه استان کشور به وقوع پیوست افزود: این زلزله در استان خوزستان، لرستان و همدان احساس شده است که در استان لرستان شهرستان های بروجرد و الیگودرز نسبت به دیگر شهرهای لرستان این زلزله بیشتر احساس شد.

مدیرکل حوادث غیرمترقبه لرستان تصریح کرد: خوشبختانه این زلزله در استان ایلام, خوزستان و لرستان تاکنون جراحات انسانی نداشته است ولی می‌تواند مجروح در استان زلزله زده ایلام داشته باشد که تاکنون 50 مجروح اعلام شده است که به بیمارستان‌های استان ایلام منتقل شدند.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات