واکنش مداحان لرستان به توهین رئیس ستاد میرحسین به عزاداری/

دستگاه امام حسین(ع) کارخانه انسان سازی است و هر کس به آن شک داشته باشد باید برود به نطفه و لقمه خودش توجه کند چنین اشخاصی مثل آقای نجفعقلی حبیبی که به دستگاه امام حسین(ع) شک دارند باید به ایمانشان شک داشت.

 

به گزارش لرستان خبر، شامگاه پنجشنبه هفته گذشته  در "برنامه دیروز، امروز، فردا" که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، استاد حوزه و دانشگاه و نجفقلی حبیبی، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی روی آنتن رفت، نجفقلی حبیبی با اشاره به عزاداری سید‌الشهدا(ع) اظهار داشت: "شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول ها خرج می شود بازده فرهنگی‌اش چقدراست؟ هیچی! چهارتا گریه و تمام می‌شود".

 

سخنان نجفقلی حبیبی که از اعضای هیأت موسس جبهه مشارکت و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران در سال 88 بوده است بازخوردهای فراوانی از سوی طیف های مختلف به همراه داشت.

 

در زیر اظهار نظر چند تن از مداحان مطرح استان را با خبرنگار لرستان خبر می خوانیم:

 

دستگاه امام حسین(ع) کارخانه انسان سازی است

 

مجید کیانی مداح هیئت یوسف الزهرا(س)  شهرستان خرم آباد در این زمینه اظهار کرد: دستگاه امام حسین(ع) کارخانه انسان سازی است و هر کس به آن شک داشته باشد باید برود به نطفه و لقمه خودش توجه کند چنین اشخاصی مثل آقای نجفعقلی حبیبی که به دستگاه امام حسین(ع) شک دارند باید به ایمانشان شک داشت.

 

وی افزود: آیت الله بهجت نسبت به دستگاه امام حسین(ع) همواره اعلام می کند که من در حدی نیستم که درباره مجالس امام حسین(ع) صحبت کنم و این بزرگان مقام و منصب خود را همواره از اشک و این مجلس های عزاداری می دانند.

مداح هیئت یوسف الزهرا(س)  شهرستان خرم آباد بیان کرد: مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در اواخر عمر شریفشان در مورد اشک برای سیدالشهدا(ع) می گویند: از دنیا می روم در حالی که دستم خالی است ولی به یک چیز امید دارم آن هم گریه برای امام حسین(ع) است.

 

وی عنوان کرد: تمام مسئولین این مملکت باید بدانند که اگر پست و مقامی دارند از همین مجالس ابی عبدالله است اما متاسفانه در آخرالزمانی که ما در آن قرار گرفته ایم چنین اشخاصی وجود دارند که نسبت به مجالس سیدالشهدا(ع) چنین نظر می دهند.

 

آقای حبیبی را می توان زاده تفکر مجاهدین خلق دانست

 

مهدی ترکاشوند از مداحان شهرستان بروجرد با موضع گیری علیه آقای حبیبی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد مجالس امام حسین(ع) گفت:  امام به تمام مردم گوشزد می کند که الان ما بیشتر به این مجالس احتیاج داریم تو گوش شما نخوانند که این مجلس ها را بگذاریم و برای مجالس روضه خرج نکنیم و این خرج ها را برای جنگ بذاریم اصلا اینطور نیست.

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری اشک بر سیدالشهدا(ع) را کارخانه انسان سازی دانسته  است و اهمیت اشک بر سیدالشهدا(ع) و مجالس ابی عبدالله (ع) را همواره گوشزد می کند.

 

ترکاشوند خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) مزد آن کسی که خود را به گریه برای امام حسین (ع) می زند بهشت می داند و اهمیت گریه برای ابی عبدالله را مشخص می کند ولی متاسفانه امثال آقای حبیبی که می توان آن ها را هم زاده تفکر مجاهدین خلق دانست درباره مجالس یسدالشهدا(ع) این گونه سخن می گویند.

 

وی افزود: گاندی رهبر هند که مسلمان هم نبود امام حسین (ع) را رهبر خود می داند و دلیل آن را هم زیر بار ظلم نرفتن امام حسین(ع)  می‌داند.

 

مداح اهل بیت اظهار کرد: علامه مجلسی وقتی که در بزرگترین مسائل نجوم و ریاضیات زمان خود می ماند به حرم سیدالشهدا(ع) مشرف می شود و در آن حرم شروع به گریه برای امام حسین (ع) می کند تا اینکه گره از کارش باز می شود.

 

دشمنان دنبال ضربه زدن به فرهنگ انتظار و عاشورا هستند

 

قاسم آسترکی مداح شهرستان ازنا با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که محرم و صفر را عامل زنده نگهداشتن اسلام می داند گفت: امام خمینی (ره) این سخن را نه تنها برای کشور ایران بلکه برای همه جهان اسلام گفت و حقیقت محرم و صفر همین است.

 

ایشان دشمنان را به دنبال ضربه زنی به دو بال سبز انتظار و قرمز عاشورا می دانند چون همین دو بال است که اسلام را نگه داشته است.

 

وی افزود: امام صادق (ع) همواره کسانی که مردم را در غم ابی عبدالله(ع) گریانده اند مورد احترام قرار داده است و ارزش والایی برای آنها دانسته است دلیل آن هم این است که انسان ها باید از مجالس ابی عبدالله انسانیت پیدا کنند چون وسیله ای بالاتر از امام حسین(ع)  برای رسیدن به خدا وجود ندارد.

 

قاسم آسترکی عنوان کرد: ما باید یادمان نرود که کشتی نجات امام حسین (ع) وسیع تر و سریع تر است و این کشتی نجات در بین اهل بیت(ع)  هم سفارش شده است و ما باید نگذاریم محرم و صفر صاحب این کشتی کمرنگ شود.

 

مداح شهرستان ازنا اظهار کرد: دشمنان همواره روی چیزهای بزرگ دست می گذارند و به دنبال ضربه اساسی به اسلام هستند که ما باید مواظب باشیم و وقتی که می گوییم تمام زندگیمان مال حسین است باید یکصدا علیه این دشمنان بمانیم.

 

منبر و روضه بهترین روش برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

 

یونس سبزی از مداحان شهرستان نورآباد با موضع گیری علیه رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران هیئت امام حسین (ع) را اردوگاه می داند و کار اصلی هیئت را آماده سازی و لشکر سازی برای امام حسین (ع) می داند.

 

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) گریه بر ابی عبدالله الحسین (ع)  را گریه سیاسی دانستند و همین اشک ها را سیل تعبیر کردند که اشک ها است که منبرها را حفظ کرده است.

 

یونس سبزی افزود: مقام معظم رهبری بارها روش منحصر به فرد برای مقابله با تهاجم فرهنگی را همین منبرها و روضه ها می دانند که این اشک ها اتصال روحی با عظمت امام حسین (ع) است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • نام شما

    کجای اینا مداحای مطرح استانی هستن ؟
    مصطفی عزیزی خواننده کجاس ؟
    سید احمد حیات الغیب پس خواننده ارگه ؟
    سید علی موسوی ؟
    اسم چند نفر که معلوم نیست اصلا کی اند و هیئتشون چه بردی داره زدین اسمشم گذاشتین مداحان لرستان ...
    بوتو بیا منیتو

  • ناشناس

    اول سلام تورابه خداهیاتی های ماروببین بدبخت تواین فکرنیست که به دم ودستگاه امام حسین (ع)توهین شده داره سراغ اسم مداح میگرده امثال همینابودن امام رو رهاکردن چسبیدن به حاشیه وآخرسراین امام مظلوم سرش به نی رفت وهموناشدن سینه زن امام غریب...

نظرات