همزمان با هفته دولت/

به مناسبت هفته دولت 514 پروژه با اعتباری بالغ بر 417 میلیاردتومان به بهره‌برداری می‌رسد که 442 پروژه از آن ها عمرانی است و 2098 واحد مسکن مهر در لرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در نشست خبری با مسئولان خبرگزاری های لرستان اظهار کرد: هم اکنون در هفته دولت به سر می‌بریم که در این هفته نتایج زحمات دولت تدبیر و امید را در قالب پروژه های عمرانی به منصه ظهور می‌رسانیم.

 

514 پروژه هفته دولت در لرستان به بهره برداری می‌رسد

 

وی افزود: امسال در سال 93  و در هفته دولت 514 پروژه با اعتباری حدود 417 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد پروژه ئمی توان به برخی از آن ها اشاره کرد که شامل گازرسانی به 56 روستای لرستان در قالب 25 طرح گازرسانی است که این طرح ها در هفته دولت به بهره برداری می رسند.

بازوند تصریح کرد: تعداد کل طرح هایی که در لرستان در هفته دولت به بهره برداری می رسد 514 پروژه است که از این میزان 110 پروژه در شهرستان خرم اباد، 68 پروژه بروجرد، 23 پروژه الیگودرز، 66 پروژه دورود، 38 پروژه کوهدشت، 52 پروژه سلسله، 44 پروژه پلدختر، 59 پروژه دلفان، 35 پروژه ازنا،6 پروژه رومشگان و 13 پروژه در شهرستان دوره چگنی است.

استاندار لرستان بیان کرد: در مراحل اجرای این پروژه در قالب اشتغال زایی موقت و دائم برای حدود 3 هزار و 985 نفر اشتغال ایجاد شده اسست که بیشترین میزان اشتغال مربوط به بخش مسکن مهر است.

 

442 پروژه عمرانی در هفته دوات به بهره برداری می‌رسد

 

وی اظهار کرد: از تعداد پروژه‌های قابل بهره برداری در هفته دولت تعداد 442 پروژه مربوط به بخش عمران و 72 پروژه مربوط به طرح‌های اقتصادی است که این میزان پراکندگی طرح ها نشان می‌دهد که ما در بحث اقتصادی ضعیف هستیم و در یک رکود جدی به سر می بریم زیرا پروژه های عمرانی از طریق اعتبارات دولتی تأمین اعتبار می شوند اما پروژه‌های اقتصادی مربوط به بخش خصوصی است که عدم ورود بخش خصوصی در طرح های لرستان یک مشکل بزرگ برای این استان به شمار می رود.

بازوند عنوان کرد: از تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری در لرستان در هفته دولت می توان به واحدهای مسکن مهر اشاره کرد که در این هفته تعداد 2 هزار و 98 واحد مسکن مهر با اعتباری حدود 153 میلیارد تومان و اشتغال زایی حین کار بیش از 3 هزار و 100 نفر اشاره کرد.

 

2098 واحد مسکن مهر در لرستان به بهره برداری می رسد

 

استاندار لرستان بیان کرد: از عمده‌ترین پروژه‌های لرستان در هفته دولت که توسط 33 دستگاه اجرایی به مرحله اجرا درآمده‌اند می‌توان به 2098 طرح مسکن مهر، 64 پروژه جهاد کشاورزی، 43 پروژه نوسازی مدارس، 56 پروژه گازرسانی، 49 پروژه شهرداریف 127 پروژه دهیاری‌ها که توسط بیش از هزار دهیاری انجام شده‌اند و 26 پروژه بهسازی روستاهای استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: از پروژه‌های قابل بهره برداری در هفته دولت در لرستان تعداد 30 پروژه مربوط به شرکت توزیع برق لرستان است که متأسفانه در لرستان تعداد 153 روستای با جمعیت بالای 20 خانوار فاقد برق هستند و این وعده به رئیس جمهور داده شده که این روستا تا پایان سال 93 از نعمت برق بهره‌مند شوند و ما نیز برای بهره مندی آنها کاملا مصمم هستیم.

بازوند گفت: آمار روستاهای فاقد برق در لرستانن توسط وزارتخانه به ما اعلام شده و ما هیچ گونه تصرفی در این امر نداریم و تنها مأمور خدمت رسانی به این روستاها هستیم که در پروژه‌های برق رسانی تعدادی از پروژه‌ها پیش از هفته دولت به بهره‌برداری رسیده و 30 پروژه نیز در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

 

سدهای لرستان 450 میلیون متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بحث گازرسانی مربوط به طرح های انجام شده است و طرح های نیمه کاره و یا مطالعه شده را شامل نمی‌شود که در این طرح ها امسال بحث گازرسانی به دو شهر گراب و کوهنانی شهرستان کوهدشت را داشتیم که این دو طرح بزرگ در اواخر هفته دولت به بهره برداری می رسند.

وی تصریح کرد: در بحث سدها ما تعداد 10 سد در سطح استان لرستان در دست ساخت داریم که در این سد ها بیش از 450 میلیون متر مکعب را ذخیره نمی کنند و تا پایان سال 93 قطعا دو سد از این تعداد به بهره برداری می رسد که این دوسد شامل سدهای مروک و ایوشان هستند که کار آن ها تقریبا به اتمام رسیده و در مراحل پایانی خود هستند.

بازوند افزود: در این سدها به طور شبانه روزی و دو شیفت کار می شود که این سدها برای آبان ماه آماده بهره‌برداری هستند و همچنین سدهای حوضیان و کمندان را در دست اجرا داریم که کار آبگیری این سدها در سال 93 انجام می شود و در نیمه نخست سال 94 به بهره‌برداری می‌رسند.

 

امکان بهره برداری از سد حوضیان در سال 93 وجود دارد

 

استاندار لرستان گفت: اگر بتوانیم برای ساخت سد حوضیان تخصیص اعتبار بیشتری قائل شویم امکان بهره‌برداری از این سد بزرگ تا پایان سال 93 وجود دارد و می توانیم شاهد بهره‌برداری از این طرح عمرانی بسیار بزرگ باشیم.

وی بیان کرد: در رابطه با بحث فاینانس می توان گفت که برای 4 مورد از سدهای لرستان از طریق فاینانس عملیات انجام شده که این سدها شامل سد آبسرده بروجرد با ظرفیت 75 میلیون متر مکعب، سد عالی محمود با ظرفیت 6 میلیون متر مکعب، سد زیبا محمد با ظرفیت 12 میلیون متر مکعب و سد تاج امیر با ظرفیت 8 میلیون متر مکعب اشاره کرد که برای این سدها موافقت ها انجام شده و فاینانس در حال انجام است.

بازوند عنوان کرد: از جمله پروژه های در حال ساخت در شهرستان خرم آباد که به عنوان پروژه های زیرساختی محسوب می شوند می توان به ساخت و بهره برداری از پروژه فرودگاه شهرستان خرم آباد اشاره کرد که تکمیل و بهره برداری کامل از این فرودگاه با اعتباری حدود 53 میلیارد تومان به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار شده است و در 8 آیتم به کار خود ادامه می دهد.

 

کار تطویل باند فرودگاه خرم آباد در حال انجام است

 

استاندار لرستان تصریح کرد: از جمله اقدامات مهم و عمرانی در حتال انجام در فرودگاه خرم آباد می توان به تطویل باند فرودگاه، اصلاح استریپ های پروازی با عرض 75 متر که با این عرض برای هواپیماهای بزرگ و پهن پیکر مشکل ایجاد نشود و برای اینکه بتوان این فرودگاه به فرودگاه بین المللی تبدیل شود این اصلاح استریب برای آن لازم است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: توسعه اپرون و بهسازی آن از دیگر آیتم های فرودگاه خرم آباد است که اکنون تنها یک هواپیما می تواند در جلوی جایگاه بایستد  که با اختصاص 11 هزار متر زمین به این موضوع در صدد افزایش این ناحیه هستیم.

بازوند بیان کرد: توسعه ترمینال که حدود 5 هزار متر است که حدود 20 روز پیش مورد موافقت قرار گرفته و مشاور در حال انجام کار است، احداث ساختمان  پاویون فرودگاه خرم آبادکه با حدود 1150 متر زمین آغاز شده است و اکنون کار بتن ریزی و فنداسیون آن انجام شده است از دیگر آیتم های این فرودگاه هستند.

 

ساختمان هواشناسی فرودگاه خرم آباد در حال ساخت است

 

استاندار لرستان گفت: ساختمان هواشناسی، احداث جاده های دسترسی به فرودگاه و ارتقای باند فردودگاه نیز از دیگر آیتم های ساخت این فرودگاه هستند که با توجه به اینکه برای ارتقای باند نیاز به تعطیلی چند ماهه وجود دارد تا کنون اقدامی انجام شده و این طرح برای کاهش تعطیلی در حال مطالعه و مشاوره است که به زودی آغاز می شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از موارد پروژه های عمرانی تقاطع های غیر همسطح در شهرستان خرم آباد است کمه 4 تقاطع در این شهرستان به صورت epc انجام شده و کاتر مطالعاتی آن ها به اتمام رسیده است که این طرح ها باید توسط شهرداری به بهره برداری برسند و متاسفانه به دلیل نبود نیروی متخصص در سطح استان این طرح ها به صورت epc توسط پیمانکار مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

 

تقاطع گلدشت خرم آباد با 102 میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار می‌کند

 

بازوند خاطرنشان کرد: از 4 تقاطع تاکنون برای 2 مورد عملیات اجرائی آغاز شده است که یکی از آنها پل جهادگران است که پس از 4 سال تعطیلی مجددا شروع به کار کرده است و هم اکنون در حال انجام است و دیگری تقاطع گلدشت است که یک تقاطع و پروژه بسیار بزرگ است و در حدود 700 عدد شمع برای این پروژه نیاز است و با اعتباری حدود 102 میلیارد تومان ساخته می شود.

 

انتهای پیام/

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات