گزارش روزنامه انگلیسی از نقشه وهابیون برای افزایش اختلاف بین مسلمین

در این طرح هم چنین پیشنهاد شده که مکان زندگی همسران و دختر پیامبر که اطراف مزار شریف ایشان است، نیز تخریب شود. ایندیپندنت در توضیح خود آورده است که این اماکن به دلیل انتساب به حضرت زهرا (س) دختر پیامبر توسط شیعیان مورد احترام قرار می گیرند.

چهرههای وهابی نزدیک به دولت سعودی، در جدیدترین طرح ضد اسلامی خود خواستار تخریب قبر شریف پیامبر اسلام (ص)، نبش قبر حضرت و انتقال پیکر ایشان به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع شدهاند.

 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با اعلام این خبر اعلام کرد در طرح مشورتی جدیدی که به دولت سعودی ارائه شده پیشنهاد تخریب یکی از مقدسترین مکانهای مسلمانان یعنی مسجد النبی و انتقال جسد پیامبر مسلمانان به مکانی نامعلوم داده شده است.

129035

خانه حضرت زهرا سلام الله علیها در کنار مقبره پیامبر اکرم (ص)

 

در این طرح هم چنین پیشنهاد شده که مکان زندگی همسران و دختر پیامبر که اطراف مزار شریف ایشان است، نیز تخریب شود. ایندیپندنت در توضیح خود  آورده است که این اماکن به دلیل انتساب به حضرت زهرا (س) دختر پیامبر توسط شیعیان مورد احترام قرار می گیرند.

 

این روزنامه انگلیسی در گزارش خود با اشاره به طراح این طرح مینویسد: علی بن عبدالعزیز از اعضای دانشگاه امام محمد بن سعود ریاض این طرح مشورتی را به دولت سعودی ارائه داده است. طرحی که می تواند مخالفتهای مسلمانان سراسر جهان را در پی داشته باشد. این پیشنهاد بخشی از یک سند مشورتی است که در میان مسئولان مسجد النبی دست به دست می شود.

 

در این طرح 61 صفحهای از بارگاه و ساختمانهای اطراف پیامبر اسلام انتقاد شده و پیشنهاد تخریب این مکانها که مشخصا مورد احترام شیعیان هستند داده شده است. این طرح هم چنین پیشنهاد داده است که بقایای پیکر شریف پیامبراسلام به مکانی دیگر منتقل شود. با این حال هنوز هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد که این طرح توسط دولت عملی شود.

                     477825_IL2iy8pg

درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها

 

دکتر علاوی رئیس مرکز میراث اسلامی لندن در همین زمینه به ایندیپندنت گفته است: مردم از محل های زندگی خانواده پیامبر بازدید میکنند و به ستایش محل دفن آنها می پردازند. اکنون آنها میخواهند از این کار زائران جلوگیری کنند چرا که عقیده دارند این عمل شرک یا بت پرستی است.

 

او می گوید: من مطمئنم که این اتفاق شوکی به جهان اسلام وارد می کند و موجب نابسامانی می شود.

 

وی هشدار می دهد که هرگونه تلاش در این جهت  می تواند نا آرامی ها را بین مسلمانان سراسر جهان آغاز کند. این کار هم چنین میتواند باعث شعلهور شدن اختلافات قومی میان شیعه و سنی شود. اختلافاتی که پیش از این و به دلیل حوادث عراق و سوریه شدت گرفته است. او معتقد است جریان اصلی اهل سنت از هرگونه هتک حرمت نسبت به مراکز مورد احترام شیعه ابا داشته و حرمت آنرا نگهداشته است، اما با این حال طرحهای جریان وهابی، بیشتر تلاشی برای خدشه وارد کردن به وجهه اهل سنت در مقابل شیعیان قلمداد میشود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات