امام جمعه بروجرد:

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد ضمن انتقاد از برنامه ریزان سفر ریاست جمهور ، به ملاقات دیوید کامرون با ریاست جمهور اشاره کرد و گفت: برخی از این دیدار ذوق زده شده و برخی رسانه های وابسته به دولت نیز جنجال به پا کرده که بعد از چند سال این مذاکره برگزار شده و این در حالی است که بعد از این مذاکره و ملاقات ، دیوید کامرون در سخنانی واضح به جمهوری اسلامی توهین کرد.

لرستان خبر، حجت الاسلام 'حسن ترابی' در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به حمله آمریکا به سوریه افزود: این حملات به بهانه مبارزه با داعش انجام شده و این در حالی است که بسیاری از مردم دنیا به این عملیات و قصد آمریکا به دیده شک و تردید نگاه می کنند.
 

وی افزود: آمریکا و متحدانش از این گروههای تروریستی به عنوان مهره های بازی بهره می گیرند و هر زمانی که به آنها نیاز داشتند انها را تقویت نموده و هم زمان که برایشان کارایی نداشتند، آنها را از بین می برند.
 

خطیب جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به سفر ریاست جمهور به نیویورک اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتهای خوبی برای کشور ما فراهم می کند و پیام ملت ایران در عرصه های مختلف را به گوش جهانیان می رساند.


وی افزود: باید از تریبون سازمان ملل برای رساندن مواضع جمهوری اسلامی و حقانیت ایران به جهان استفاده کرد که ریاست محترم جمهور در سخنرانی روز گذشته خود به خوبی از این فرصت استفاده نمودند.
 

حجت الاسلام ترابی افزود: مسوولینی که برنامه های سفر رییس جمهور را تنظیم می کنند باید مراقب باشند، زیرا این افراد نماد اقتدار و عزت کشور بوده و باید با رعایت مصالح کشور از دستاوردهای نظام دفاع کند.
 

وی به سخنان اهانت امیز نخست وزیر انگلیس به ملت ایران اشاره کرد و گفت: نخست وزیر انگلیس در سخنانی ملت ایران را مورد اهانت و تهمت قرار داد که ملت ایران از سازمانهای تروریستی حمایت نموده و دنبال ساخت سلاحهای هسته ای است و رفتار دولت با ملت ایران شایسته نیست.
 

وی این اظهارات را کاملا موهن و مداخله گر دانست و افزود: در هر کجا که ظلمی به مظلومی روا داشته شده ، دست انگلیس کاملا در کار بوده و باید به این اظهارات مداخله گر پاسخ قاطع داد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این دوران افزود: در این هفته برنامه های خوبی در سطح شهرستان بروجرد برگزار شد که رژه نیروهای مسلح و بازسازی عملیات والفجر دو از جمله آنها بود که در سطح کشور و تهران نیز دستاوردهای نظامی و دفاعی ارتش به نمایش در آمد و صلابت نیروهای مسلح را به رخ دشمنان کشیدند.
 

وی با اشاره به سالروز ازدواج فرخنده امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا(س) افزود: از نظر اسلام تشکل خانواده یک امر بسیار مهم و دارای آثار و برکات اجتماعی است و خداوند نیز بر پیوند زن و شوهر تاکیده کرده و تنهایی و جدایی را مورد مزمت و سرزنش قرار داده است.
 

وی بالا رفتن سن ازدواج را فساد بر انگیز و دارای تبعات منفی دانست و افزود: خانواده ها باید در این امر مهم سختگیری نکنند و توقع مهریه و جهیزیه های بالا نداشته باشند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات