واکنش ائمه جمعه و فعالان فرهنگی لرستان به حمله اراذل به طلبه آمر به معروف/

ائمه جمعه استان و برخی فعالان فرهنگی خواستار لزوم برخورد با خاطیان حمله به طلبه آمر به معروف و پزشکان سهل انگار شدند.

 

به گزارش لرستان خبر حجت الاسلام محسن میرزایی طلبه خرم آبادی شامگاه پنجشنبه در حالیکه مشغول امر به معروف به صورت لسانی بودند با حمله 4 نفر از اراذل مواجه می شوند و با قمه به سمت وی حمله می کنند وی پس از انتقال به بیمارستان مورد کم توجهی پزشکان و پرسنل بیمارستان عشایر خرم آباد واقع قرار می گیرند که این قضیه باعث واکنش ائمه جمعه و برخی فعالان فرهنگی در استان شد.

 

 

قوه قضائیه به موضوع حمله به طلبه لرستانی ورود کند

 

 حجت الاسلام علی اکبرجمیاری امام جمعه شهرستان رومشگان درگفت وگو با لرستان خبر اظهارکرد: قضیه رخ داده شده در شهر خرم آباد نشان دهنده این مسئله است که امر به معروف و نهی از منکر چندان شناخته شده نیست و نتوانسته ایم آن را به جامعه بشناسیم و در معرفی تکلیف شرعی کوتاهی شده است این در حالی است که هدف اصلی از عاشورا و نهضت امام حسین (ع)  قیام برای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود: متاسفانه امر به معروف در جامعه فراموش شده است و در کشوری که اسلامی است در زمینه امر به معروف و نهی از منکر درست کار نشده و نیاز به احیای این واجب فراموش شده وجود دارد..

 

حجت الاسلام جمیاری ادامه داد: کسانی که این گونه اعمال را انجام می دهند بی حجابی، ارتباط با نامحرم و برخی ناهنجاری ها را از جمله منکرات نمی دانند و این قضیه به مسئولان دولت های قبل که ارتباط با نامحرم را آزاد می دانند برمیگردد.

 

امام جمعه رومشگان گفت: مسئولینی که آزادی و اختلاط بین دختر و پسر را امری عادی می دانستند زمینه را برای این مسائل آماده نمودند تا کارهیی از جمله اهانت به طلبه . آمرین به معوف و نهی از منکر اتفاق بیفتد.

 

حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: در این قضیه از آمر به معروف حمایت نشده در بیمارستان هم به این طلبه که به تکلیف شرعی خود عمل کرده رسیدگی نشده است.

 

وی گفت:در این قضیه باید نقایص و ضعف ها مرتفع شود و کوتاهی در این امر ضعف دولت اسلامی را می رساند و امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه حکومتی است و باید از سوی حکومت دینی حمایت شود.

 

امام جمعه رومشگان  اظهارکرد: از مسئولین قضایی تقاضا داریم که مجرمین طلبه آمرمعروف شهر خرم آباد را شناسایی و با آنها برخورد لازم صورت گیرد تا جلوی این گونه مسائل گرفته شود.

 

حجت الاسلام جمیاری گفت: برای ساماندهی امر به معروف ونهی از منکر طراحی داده شود تا آمران به معروف با مجوز قانونی و لباس های با فرم خاص این کار را انجام دهند.

 

وی در رابطه با اسید پاشی شهر اصفهان اظهارکرد: در دنیای که داعش با اسلام آمریکایی به جنگ اسلام ناب محمدی آمده است یک عده اسم بسیج را خراب می کنند و قصد ضربه زدن به فریضه امر به معروف را دارند بنابراین افراد بسیجی وحزب الهی اسید پاشی شهر اصفهان را محکوم کنند و خواهان برخورد قاطع با ضاربان هستند.

 

کار طلبه یک کار فرهنگی است

 

حجت‌الاسلام خاص‌امیری امام جمعه سپیددشت، در گفت‌وگو با لرستان خبر، با اشاره به هفته امربه‌معروف و این‌که آیات زیادی در قرآن کریم وجود دارد که مسئله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را برای ما تداعی می‌کند، اظهار کرد: تمام واجبات در امر به معروف نهفته است.

3 (3)

وی با بیان اینکه امربه‌معروف انسان را به انجام کارهای نیک امر کرده و نهی‌ازمنکر انسان را از انجام منکرات باز می‌دارد، افزود: اگر تنها این واجب را در جامعه عملی کنیم شهر ما به مدینه فاضله تبدیل می‌شود، چراکه تذکر تأثیر داشته و باعث می‌شود خود را از انجام خیلی از منکرات بازداریم.

 

حجت‌الاسلام خاص‌امیری، با اشاره به این‌که بنابر روایات و آیات قرآن، کسی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهد اهل نماز است، بیان کرد: امربه‌معروف امری است که تمام واجبات در آن جمع شده است.

 

امام جمعه سپیددشت، در رابطه با طلبه آمر به معروف حجت‌الاسلام محسن میرزایی، گفت: هدف این طلبه عزیز و بزرگوار خیر بوده است، و این ضرب و شتم می‌توان عواقب بدی داشته باشد، چراکه اگر این چنین پیش برود ممکن است این اراذل به افراد نیروی انتظامی نیز حمله کنند.

 

مسئولین با مجرمین طلبه آمر به معروف ونهی از منکربرخورد قاطع کنند

 

حجت السلام سید جعفر هاشمی نژاد امام جمعه نورآباد در گفت و گو با لرستان خبر  اظهار کرد: بحث امر به معروف ونهی ازمنکرفروع دین ویکی ازمهمترین دستورات دینی است که همه نسبت به آن وظیفه دارند و ودر این امرهر جا که نیاز باشد تذکر لسانی وظیفه عموم مردم است.

 

 وی بیان کرد:قیام امام حسین در پشتیبانی شعار امر به معروف ونهی از منکر بوده است واین نشانه اهمیت جایگاه امر به معروف است که حضرت ابا عبدالله جان ،مال وعزیزان خود را دراین راه فدا کرده است.

 

امام جمعه نورآباد افزود: به دنبال امر به معروف ونهی از منکر شامگاه پنج شنبه یک نیروی ارزشمند ومتدین با قمه مورد حمله قرارگرفت که خدا جانش را حفظ کرد که قبلا نمونه های دیگرمثل شهید خلیلی اتفاق افتاده است واین متاسفانه نشانگر این است که ما به وظیفه دینی خودعمل نکرده ایم واین واجب الهی باید وشاید فرهنگ نشده است ومسئولین این موضوع مهم را انجام نداده اند.

 

حجت السلام هاشمی نژاد خاطر نشام کرد:پشتیبانی دقیق از امر به معروف ونهی از منکرمتعلق به مسولین است امیدواریم این موضوع که در مجلس در حال تصویب است نتیجه بگیرد و این واجب الهی جایگاه خود را پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: وظیفه مسولین است تا به جد موضوع طلبه آمر به معروف ونهی از منکررا پیگیری کنند وبا مجرمین برخورد قاطع ،شرعی وقانونی داشته باشند تا افرادی که اهل منکر هستند دیگرجرات نکنند درملاعام خلاف شرع انجام دهندو در ملاعام نسبت به آمر به مهروف ونهی از منکر جسارت کنند.

 

سرلوحه محرم اقامه امر به معروف و نهی از منکر است

 

امین مرادی از فعالن فرهنگی خرم آباد در گفت و گو با لرستان خبر گفت: با توجه به این که در آستانه محرم قرار داریم و سرلوحه محرم اقامه امر به معروف و نهی از منکر است و مسئله امر به معروف از تاکیدات امامنان معصوم است و مقام معظم رهبری هم روی این موضوع  تاکید دارند  و حتی مردم هم از دولت لزوم اجرای این فریضه را خواستارند چنین مسئله ای و ی خیالی مسئولین جای تامل دارد.

 

مرادی افزود: جای تاسف دارد که در شهری که به ولایتی بودن معروف است برخی مسئولین آن چنان درگیر باند بازی شده اند این وظیفه و تکلیف شرعی را رها کرده اند.

 

وی ادامه داد: مسئولین باید از شعار دادن بکاهند و به شکل جدی با منکرات در جامعه برخورد کنند و با این زمینه تمام قد برخورد نمایند.

 

امین مرادی با اشاره به وظیفه تمام اقشار به دفاع از روحانی آمر به معروف که مورد ضرب و شتم واقع شده افزود: در زمان شهادت شهید خلیلی قشرهای مختلف جامعه واکنش نشان دادند و اکنون هم باید همان قضیه تکرار شود .

 

مرادی عنوان کرد: اگر در زمینه برخورد با منکرات یک قدم کوتاه بیاییم مضرات ناهنجاری گریبانگیر خودمان می شود و امر به معروف منفعتش به همه می رسد.

5 (4)

وی افزود: مسئولینی که در این زمینه بی تفاوت هستند باید بدانند خود آنها هم گرفتار این نابسامانی خواهند شد و به این ننکته فکر کنند که خانواده های خود آنها هم در این شهر زندگی می کنند و از آنها انتظار داریم در این قضیه کوتاه نیایند.

 

امر به معروف و نهی از منکر از طرف مسئولین پشتیبانی نمی شود

 

عبدالرضا کوشکی فعال فرهنگی-سیاسی استان لرستان در گفت و گو با لرستان خبر گفت:متاسفانه قضیه امر به معروف و نهی از منکر از طرف برخی مسئولین درست پشتیبانی نمی شود و این مسئله باعث جری تر شدن منکرین می شود.

 

کوشکی افزود: وقتی خود رییس جمهور می کوید ما به زور به بهشت نمی بریم و اینکه منکر فقط بی حجابی نیست و بیکاری بزرگترین منکر است اینها در جهت تضعیف این فرضیه است.

 

وی ادامه داد: ائمه روی قضیه امر به معروف بسیار تاکید داشتند و مقام معظم رهبری هم همواره در این زمینه به مسئولین سفارش می کند مسئولین و تمام اقشار مختلف مردم هم وظیفه داریم از امر به معروف و نهی از منکر حمایت کنیم.

 

فعال جبهه فرهنگی استن لرستان با اشاره به قضیه رخ داده شده در شهر خرم آباد گفت: انتظار از مسئولین مرتبط این است که علاوه بر برخورد با خاطیان، با پزشک و بیمارستانی که چنین عملی انجام داده برخورد لازم صورت گیرد.

 

کوشکی گفت: بحث این طلبه عزیز دل هر انسانی را به درد می آورد که مسئولین نه تنها خودشان با منکرات و اراذل و اوباش برخورد لازم را ندارند بلکه از کسی که به تکلیف شرعی خود عمل می کند حمایتی نمی شود.

 

در برخی خیابان های شهر خانواده ها احساس آرامش ندارند

 

اسحاق دریکوند از رزمندگان دفاع مقدس در گفت و گو با لرستان خبر گفت: متاسفانه  باید حتما باید در استان ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تلفاتی داشته باشیم که برخی مسئولین از خواب غفلت بیدار شده و کاری انجام دهند.

 

وی ادامه داد: گویا برخی انتظار دارند این فریضه و تکلیف به طور کلی تعطیل شود و بنده دوستانی را می بینم که در مقابل منکرات در جامعه به وظیفه دینی خود عمل کرده و به منکرین تذکر لسانی می دهند ولی با واکنش شدید روبرو شده و حتی با آنها درگیر می شوند.

 

دریکوند با اشاره به یرخی هنجار شکنی ها در جامعه گفت : تاسف انگیز است که در این شهر بنده دیشب شاهد بودم که در شب اول ماه محرم در یکی از محلات شهرمان صدای موسیقی مبتذل توسط یکی از منازل بلند بود و صدای ساز و دهل آن از چند کوچه پایین تر هم شنیده می شد اما مسئولین مربوطه اصلا به چنین منکراتی واکنش نشان نمی دهند.

 

دریکوند افزود: اراذل و اوباش و عده ای که برخی مسائل را رعایت نمی کنند و در روز روشن به نوامیس مردم متعرض می شوند وقتی با بی خیالی مسئولین مواجه می شوند گستاخ تر شده و این عملشان را بیشتر انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: وقتی هم شخصی مانند این روحانی که این جریانات را می بیند و بنا بر تکلیف شرعی تذکر می دهد با گردن کشی این گونه افراد روبرو می شود و متاسفانه از هیچ گونه حمایتی توسط ارگان های مرتبط همراه نیست.

 

دریکوند عنوان کرد: در برخی نقاط شهر خرم آباد مانند مطهری و شهدا وقتی انسان راه می رود با صحنه ها و بی حجابی هایی مواجه می شود که احساس می کند دیگر خانواده اش در این خیابان ها امنیت و آرامش ندارند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    <b>به اشد مجازات برساند ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • حسین ع

    سلام
    از طلاب بروجرد هستم از طریق رجا با سایتتان آشنا شدم

    درخدمتتان هستم

نظرات