معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: فضای باز برای سلیقه های مختلف در دانشگاه ایجاد شود، چرا که با ایجاد این فضا و دادن آزادی به شنیدن صداهای موافق و مخالف، توان با هم کارکردن افزایش یافته و رشد و بالندگی اتفاق می افتد.

به گزارش لرستان خبر، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان لرستان اظهار داشت: دانشگاه فضای مقدسی است و با توجه به نقش کلیدی دانشجویان، باید فضای دانشجویی طوری طراحی شود که سرشار از اعتدال، نشاط و امید باشد و از بحث های بیهوده در این محیط پرهیز شود.

 

وی ضمن تأکید بر لزوم توجه مدیران در ایجاد این فضا، افزود: باید با ایجاد بستر لازم برای حضور دانشجویان در عرصه های علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، فضایی باز و بانشاط برای آنها فراهم کنیم و در راستای این امر باید توجه و تلاش کافی را به کار بگیریم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: مدیران دانشگاه ها باید در راستای تقویت عملی تشکل های دانشجویی تلاش کنند و به آنها به عنوان یک تشکل رسمی و قانونی توجه ویژه داشته باشند، چرا که تقویت این فضا، در توسعه کشور مؤثر است.

 

وی با اشاره با تأکید بر ایجاد فضای باز برای سلیقه های مختلف، بیان کرد: با ایجاد این فضا و دادن آزادی به شنیدن صداهای موافق و مخالف، توان با هم کارکردن افزایش یافته و رشد و بالندگی اتفاق می افتد.

 

شاهرخی با تأکید بر اینکه تقویت این فضا هیچ مرزی جز خطوط قرمز قانونی نمی شناسد، تصریح کرد: رؤسای دانشگاه ها با برقراری ارتباط صمیمی با دانشجویان، زمینه را برای پاسخگوی به نیازها و سئوالات دانشجویان فراهم کنند.  

 

وی بر لزوم حل مشکلات داخلی دانشگاه در درون دانشگاه تأکید و خاطر نشان کرد: بحث خوابگاه ها و نظارت بر آنها باید در جهات به حداقل رساندن تخلفات، فوری و آنی انجام شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: هماهنگی با مسکن و شهرسازی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و فراهم کردن تمهیدات لازم در این خصوص، راهکاری مهم در جهت حل مشکلات خوابگاه های دانشجویی است.

 

وی اظهار داشت: با وارد شدن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این راستا، باید شرایط و تسهیلات مورد نیاز فراهم و خوابگاه هایی با کاربری و استانداردهای لازم ایجاد شود.

 

شاهرخی ضمن قدردانی از مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای برگزاری نمایشگاه کتاب در خرم آباد پس از دو سال وقفه، افزود: در راستای برطرف کردن نواقص کار، از رؤسای دانشگاه می خواهیم نقاط قوت و ضعف نمایشگاه کتاب را اعلام کنند تا برنامه ریزی های لازم  در این جهت صورت گیرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات