با صدور بیانیه ای انجام شد

جبهه متحد اصولگرایان استان لرستان در واکنش به سخنان حجت الاسلام حنان، مدیرکل ارشاد لرستان که در همایش اصلاح طلبان در کوهدشت به برخی چهره های درخشان انقلاب توهین کرده است، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش لرستان خبر، در بیانیه جبهه متحد اصولگرایان استان لرستان آمده است: براستی جرم عمار هایی مانند آقایان علم الهدی ، پناهیان و رسایی و دیگران چیست که در همایشی که باعنوان « احیای دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی(ره) » درکوهدشت برگزار می شود، با افراطی ترین شیوه به این شاگردان مکتب امام خمینی(ره) حمله  و آنگاه آنها را «سر سلسله افراطی گری و زمینه ساز ایجاد داعش در ایران» معرفی می کنند و حاضران هم در ایام شهادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و دو فرندش، برای گوینده این اتهامات ناروا سوت و کف می زنند؟!! براستی اگر این عالمان بابصیرت و وارسته مثل دیگر خواص بی بصیرت و دنیاگرا، مفاسد مالی برخی آقازاده ها را افشا نمی کردند و یا در برابر توطئه دشمنان در ماجرای خیانت بار فتنه 88 سکوت می کردند و یا نسبت به برخی مفاسد بی تفاوت بوده و یا از سران داخلی فتنه حمایت می کردند، آیا اینچنین مورد حمله قرار می گرفتند؟!!

 

 

در این بیانیه افزوده شده است: امیر المومنین علی (ع) در خطبه 207 نهج البلاغه ضمن اشاره به حقوق متقابل مردم و حاکمان  و عوارض عدم رعایت حقوق یکدیگر و تبعات ناشی از بروز اختلاف میان آنها می فرمایند:«فَهُنالِكَ تَذِلُّ الاَبْرارُ، وَ تَعِزُّ الاَشْرارُ، وَتَعْظُمُ تَبِعاتُ اللّهِ عِنْدَ الْعِبادِ.فَعَلَيْكُمْ بِالتَّناصُحِ فى ذلِكَ وَ حُسْنِ التَّعاوُنِ عَلَيْهِ،..... وَ لكِنْ مِنْ واجِبِ حُقُوقِ اللّهِ عَلَى الْعِبادِ النَّصيحَة ُبِمَبْلَغ  ِ جُهْدِهِمْ، وَالتَّعاوُنُ عَلى اِقامَةِ الْحَقِّ بَيْنَهُمْ» به آن هنگام است كه نيكوكاران خوار، و بدكاران عزيز می شوند، وكيفرخداوند نزدبندگان بزرگ می گردد. پس بر شما باد به خيرخواهى درحقّ يكديگر و كمك نيكوى يكديگر بر اين كار..... لكن از جمله حقوق واجب خدا بر بندگان اين است كه به اندازه طاقت خود به خيرخواهى يكديگر برخيزند و در كمك به هم براى اقامه حق در بين خود اقدام كنند.»

 

این بیانیه تصریح کرده است: بنابراین نصیحت و نقد خیر خواهانه رسالتی است که امت اسلامی برای اعانت و یاری حاکم دینی و دولت اسلامی به دوش دارد. نقد دلسوزانه حکومت دینی؛ فراتر از حقوق شهروندی به عنوان یک تکلیف سیاسی مورد توجه قرار می گیرد؛ زیرا درمیان امت اسلامی باید کسانی با نقد و نظارت مستمر سلامت حکومت دینی را تضمین نموده؛ ازخطاها و انحرافات احتمالی جلوگیری کنند. باز شدن فضای نقد و نظارت زمینه لازم را برای رقابت نیروها فراهم می آورد؛ زیرا نقد عملکرد دولت یکی از مولفه های مهم نظام رقابتی است که در فرهنگ اسلامی مورد توجه قرار می گیرد.

 

جبهه متحد اصولگرایان لرستان در این بیانیه آورده است: در نظام مردم سالاری دینی و بر اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مردم وظیفه دارند تا خطاها و انحرافات مسئولین را به آنها گوشزد نمایند و مسئولین هم می بایست با سعه صدر و حوصله، به ایرادات و انتقاد های منتقدان گوش فرا دهند و به رفع ایرادهای وارده اقدام نمایند؛ چنانچه انتقاد دلسوزانه آنها هم وارد نبود ، مسئولین دولت اسلامی باید به پیروی از سیره امیرالمومنین علی(ع)، با اخلاق اسلامی و سعه صدر با آنها بر خورد کنند.

 

در این بیانیه آمده است: از زمانی که دولت تدبیر و امید با شعار«اعتدالگرایی» سکان قوه مجریه را در دست گرفته است، متاسفانه عده ای برخلاف این شعار، با بمباران تبلیغاتی خود ، منتقدین را منکوب و با کلماتی نامناسب و بعضاً توهین آمیز و خلاف اخلاق اسلامی علیه مخالفان ، فضای نقد منصفانه را مسموم می کنند.

 

این بیانیه تصریح کرده است: بنابر این مشاهده می کنیم که در این ایام برخی خواص و رسانه های زنجیره ای، از طرفی با نادیده گرفتن خیانت های بزرگ در فتنه 88 و سوء استفاده از گذشت و رافت نظام، تلاش می کنند تا چهره خائنانه سران فتنه را تطهیر نمایند و از طرفی دیگر مدافعان واقعی نظام را با انواع تهمت های ناروا مورد حمله قرار می دهند تا بلکه دیگر کسی به خود اجازه ندهد پشت پرده خیانت ها و هماهنگی آنها با دشمنان و بخصوص کمک به بیگانگان برای وضع تحریم های ظالمانه را برای مردم افشا کند.

 

جبهه متحد اصولگرایان لرستان در این بیانیه آورده است: نتیجه سرکوب مخالفان با ادبیات غیر معقولانه این است که در استان لرستان برخی مدیران دولتی با برهم زدن وحدت جامعه و فضای آرام حاکم بر استان، وظیفه اصلی خود در ارشاد اسلامی و خدمت رسانی به مردم و خیل عظیم جوانان بیکار را رها کرده و با پول و امکانات بیت المال در محیط دولتی میتینگ سیاسی احزاب وگروه های افراطی راه اندازی می کند و در همین دستگاهی که با هزینه بیت المال تغذیه می شود، علیه علما و عمارهای دوران که افشاگر توطئه های معاویه های زمانه و دشمنان دین و ملت هستند، اتهامات کذب و خلاف ادب و اخلاقی را وارد می کنند!

 

در این بیانیه تصریح شده است: ما اعضای جبهه متحد اصولگرایان استان لرستان به پیروی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر حفظ وحدت جامعه ، آن هم در شرایطی که از طرف دشمنان اسلام و ایران مورد محاصره و تهاجم اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی قرار گرفته ایم و نیز در شرایطی که مردم با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند، به این قبیل افراد وگروه های افراطی و سخنرانانی که با بد اخلاقی  و تند روی، یاران اصیل انقلاب و نظام  و منتقدان دلسوز را مورد هجمه قرارمی دهند ، توصیه می کنیم وحدت و آرامش حاکم بر استان محروم لرستان را برهم نزنند و به جای آن همه سخنان تفرقه افکن و اختلاف برانگیز ، تمام تلاش و توان خود را برای خدمت رسانی به این مردم نجیب و ولایی بکارگیرند و آیات قرآن را سرلوحه گفتار خویش قرار دهند؛ آنجا که خداوند راضی نیست حتی به طغیان گری های فرعون با سخنان تند جواب داده شود و در سوره طه آیات43 و44 می فرماید:« اذْهَبَا إِلىَ‏فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى. فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يخَشی»« به سوی فرعون بروید چون او سر به طغیان برداشته . اما به نرمی با وی سخن بگویید، شاید متذکر شود و ایمان آورد، یا از(مجازات الهی) بترسد.» و بلکه می فرماید بدی های مردم را با بهترین برخورد جواب بدهید: « و َلَا تَسْتَوِى الحْسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَيْنَكَ وَ بَيْنَه ُعَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلىِ ‏حَمِيم = وچون معلوم است كه خوبى و بدى يكسان نيست،لاجرم تو بدى ‏های مردم را با بهترين عكس العمل دفع كن تا آن كسى كه بين تو و او دشمنى هست چنان از دشمنى دست بردارد كه گويى دوستى مهربان است‏» سوره فصلت/آیه 34 . ;i  امام صادق(ع) در تفسیر این آیه می فرمایند:«... قطعاً عزت مومن درنگهداری زبانش می باشد وآن کس که مالک زبان خود نباشد،پشیمان خواهد شد...» معانی الاخبار،ج2،ص397  . در این راستا استادسخن حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند:«زبان، درنده ای است که اگر رها شود،گاز می گیرد»  نهج البلاغه،حکمت 26

 

 جبهه متحد اصولگرایان لرستان در پایان این بیانیه آورده است: ضمن اینکه ایراد این قبیل سخنان خلاف اخلاق و وحدت شکن را محکوم می کنیم ، از مسئولین محترم دولتی که شعار«اعتدالکرایی»را وجه همت خود اعلام کرده اند می خواهیم با برخورد جدی با این موضوع اعتدالگرایی را در عمل به معرض نمایش بگذارند.

 

جبهه متحد اصولگرایان استان لرستان:

دفتر مرکزی تشکل های اسلامی دانشجویی وفارغ التحصیلان استان لرستان

جبهه پایداری استان لرستان

جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار استان لرستان

حزب موتلفه اسلامی شاخه لرستان

جامعه اسلامی مهندسین استان لرستان

جامعه اسلامی کارگران استان لرستان

جمعیت رهپویان استان لرستان

جمعیت ایثارگران استان لرستان

جامعه اسلامی ورزشکاران استان لرستان

جامعه اسلامی کارمندان استان لرستان

جامعه اسلامی فرهنگیان استان لرستان

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    از اصولگراهای استان تشکر میکنیم.باید در مقابل حامیان فتنه ایستاد

  • بنده خدا

    با سلام سکوت نمایندگان استان درمجلس درخصوص این اهانتها به بزرگان انقلاب خیلی معناداراست.
    مخصوصاً نماینده کوهدشت که این اتفاق درآنجا رخ داده وسالها خودرا بعنوان نیروی ارزشی وانمود می کرد خیلی جای شگفتی و البته تأسف دارد.

  • سرباز ولایت و رهبری

    باسلام . درمطلبی که خبرگزاری بسیج از قول معاون سیاسی امنیتی استاندارلرستان درج کرده آمده است:" توهین به علمارا تأئید نمی کنیم.... دوره بداخلاقی های سیاسی پایان یافته و... "
    اگر واقعاً اینجوری است پس چرا باکسی که توهین کرده برخوردی نمی کنید؟ واگر دوره بداخلاقی های سیاسی پایان یافته چرا مدیر زیرمجموعه شما درهمایشی با درحضور فرماندار تحت امر شمابه علما ، نمایندگان مجلس و بزرگان انقلاب و نظام اهانت می کندو هیچگونه برخوردی با وی نمی شود؟ آیا اینها خوش اخلاقی سیاسی است ؟

  • حسن

    جايگاه افراد مطرح شده در سخنان آقاي حنان اساسا بگونه ايست كه ايشان نبايد نامي از آنها مبرد .

نظرات