نماینده بروجرد در مجلس در گفت و گو با لرستان خبر:

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: تهدیدات نظامی و گستاخی‌های غرب و آمریکا علیه ملت ایران بعد از توافق اولیه ژنو بیش‌تر شده است.

بهرام بیرانوند در گفت‌وگو اختصاصی با لرستان خبر، با اشاره به روند مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: به نظر می‌رسد این مذاکرات نفعی برای ملت ایران ندارد بلکه تنها فرض ممکن این است که تلاش کنیم در جریان مذاکرات از شر دشمن کاسته شود.

 

وی ملت و کشور ایران را قافله در حال حرکتی خواند که مورد شبیخون واقع‌شده است و افزود: منافع ملت ایران مهم‌ترین اصلی است که باید از آن دفاع کرده و در جریان مذاکرات با هوشیاری شر فتنه‌گری دشمنان را خنثی کرد.

 

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق اولیه مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: پس از توافقات اولیه که رئیس‌جمهور آن را به گزارش صدروزه رساند، مذاکرات بعدی برای اجرایی شدن آن توافق اولیه دنبال می‌شود.

 

بیرانوند گفت: در توافق اولیه مقرر شد ایران می‌تواند یک برنامه غنی‌سازی توافق شده متناسب با نیاز واقعی داشته باشد این به این معنا است که این توافق حاکم بر تعداد سانتریفیوژ، نوع دستگاه غنی‌سازی و سطح غنی‌سازی است.

 

وی پذیرش برنامه غنی‌سازی توافق شده متناسب با نیاز واقعی را به این معنا دانست که طرف مقابل غنی‌سازی ایران را بپذیرد چنین نیاز واقعی تعریف‌شده در داخل کشور وجود داشته باشد که متناسب با آن‌طرف مذاکره‌کننده به ما اجازه دهد یک برنامه غنی‌سازی داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: توافق اولیه در بدترین حالت ممکن صورت گرفته و مذاکرات پس‌ازآن برای کاستن از صدمات توافق اولیه است.

 

بیرانوند اضافه کرد: در توافق اولیه طرف مذاکره‌کننده چند تعهد را بر ایران تحمیل کرد از آن جمله مادامی‌که همه تعهدات ایران محقق نشود، هیچ توافقی صورت نگرفته است حال‌آنکه کشور ایران در یک سال گذشته به‌تمامی تعهدات خود شامل رقیق کردن اورانیوم 20 درصد و تعطیلی برخی مراکز هسته‌ای عمل کرده است.

 

وی اضافه کرد: این‌ها همه در حالی است که تهدیدهای نظامی پس از توافق اولیه 100 روزه چندین برابر و حریف غربی علیه ما گستاخ‌تر شده است.

 

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنانی که کودتای 28 مرداد را علیه ایران برپا کرده، جنگ رژیم بعثی عراق را بر ملت ایران تحمیل و هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را در خلیج‌فارس ساقط کردند، شریک مذاکراتی خوبی نیستند بلکه دزدان راهزنی هستند که حق نداریم در مقابل آن‌ها خنده‌های اسکلتی تحویل دهیم.

 

بهرام بیرانوند افزود: دشمن باید درروند مذاکرات، غلظت را بر سر اصول در تیم مذاکره‌کننده به‌عنوان نمایندگان ملت ایران دریابد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات