یادداشت شفاهی از دکتر مهرداد ویسکرمی؛

از طرف دیگر ممکن است بخواهند وضعیت روانی مسئولان ما را بسنجند که چقدر به خاطر به نتیجه نرسیدن مذاکرات حاضرند از ارزش‌هایشان کوتاه بیایند و عقب نشینی ‌کنند که تدبیر در این امر بسیار مهم است.

به گزارش لرستان خبر ، سابقه توهین به پیامبر اسلام فقط مختص به زمان حال نیست و از قدیم الایام دشمنان اسلام یکی از راه‌هایی را که برای خاموش کردن نور مقدس پیامبر اسلام(ص) در پیش گرفته‌اند بحث توهین به این شخصیت والا و بزرگوار است. از جمله در قلعه خیبر یک شخصی بود که علیه زنان اسلام و پیامبر اسلام شعر هجو می‌گفت و این اشعار را در مدینه و سراسر جزیره العرب پخش می‌کرد و یا شخصی به نام "ابن خطل" دو کنیز داشت خودش علیه پیامبر اسلام(ص) شعر می‌گفت و دو کنیزش این شعرها را می خواندند. در قرآن هم در بعضی موارد توهین‌هایی که علیه پیامبر اسلام زده‌ شده همچون شاعر، مجنون، ساحر و نسبت های ناروایی دیگر منعکس شده‌اند.

 

 

یکی از حربه‌هایی که دشمن دارد این است که وقتی در مقابله با حقیقت کم می‌آورد به منظور این که صدای پیامبر به کسی نرسد وارد فضای توهین و جسارت می‌شدند و این راهکار و شگرد قدیمی آنهاست، هم اکنون هم دشمنان چون می بینند اسلام از یک منطق قوی است و اگر فطرت‌های بیدار دنیا متوجه این بشوند باعث می‌شود که روی به این دین بیاورند این کارها را انجام می دهند به تعبیر قرآن سر و صدا انجام می‌کردند تا صدای پیامبر به کسی نرسد.

 

 

اسلام برای کسانی که با آن آشنا می شوند جذابیت و طراوت خاصی دارد که آنها را جذب می‌کند و طبق پیش‌بینی‌هایی که مراکز کشورهای غربی داشته اند در آینده‌ای نه چندان دور جمعیت مسلمان‌ها حتی از مسیحی ها هم در این کشورها بیشتر می‌شود این مسئله بعث می‌شود کسانی که تعصبات کور مذهبی دارند و دنبال حقیقت نیستند برای اینکه پیام اسلام به کسی نرسد در مقابل این منطق روشن اسلام دچار مشکل می‌شوند و فکر می‌کنند با توهین کردن می‌توانند این کار را جبران بکنند.

 

یکی هم بحث مباحث سیاسی است که قاعدتا کسانی که پشت این حرکت‌ها هستند عمدا می‌خواهند مسلمان‌ها را تحریک کرده که از لحاظ روحی و روانی چهره بدی از پیامبر اسلام(ص) نشان دهند.

 

 

بعد دیگر این قضایای سال‌های اخیر این است که به عنوان مثال گروه داعش در کنار خشونت های وحشیانه هم زمان یک پرچم سیاه که روی آن با خط قدیمی خاص که "لا اله الا الله و محمد رسول الله (ص)" نوشته شده که غربی‌ها چهره اسلام را از طریق داعش منفور نشان می‌دهند تا از آن طرف زمینه برای مطرح کردن این ادعا که پیامبر اسلام شخصیتی خشن را داشته آماده کنند.

 

این را باید بدانیم که صهیونیست دارند این ماجراها را کارگردانی می کنند که وقتی می‌بیند پیام اسلام دارد گفته می شود و در دوزمان یکی وقتی که مسلمانان در موضع قدرت هستند یا عکس آن وقتی مسلمانان در موضع ضعف باشند دست به این اقدام می‌زنند.

 

یا وقتی می‌بینند مسلمان‌ها در موضع قدرتی هستند یعنی به عنوان مثال دارند به یک نقطه وحدتی می‌رسند و یا در بحث تبلیغ دین پیشرفتی دارند و نقطه مقابل آن اگر در مسلمانان، ضعفی احساس کنند که مثلا توان دفاع از ارزش‌ها را ندارند در این دو موقعیت صهیونیست‌ها که دشمن اصلی مسلمانان هستند وارد می‌شوند و با توهین به پیامبر اسلام سعی می‌کنند مقداری از عقده‌های خود را کم کنند و در مقابل احساسات مسلمان‌ها را جریحه دار نمایند.

 

جالب این است که توهین به انبیای الهی فقط مختص به پیامبر اسلام نیست در غرب فیلم‌هایی در توهین به برخی پیامبران ساخته می‌شود و حتی به حضرت مسیح(ع) هم توهین می شود و متاسفانه این تقدس زدایی از پیامبران الهی کاری است که پشت آن صهونیست است و کسانی که این کار را انجام می دهند با همه ادیان مخالف‌اند و به طور کلی با دین و با حضور دین در زندگی بشر مشکل دارند و چون اسلام را دین شاخصی می‌دانند از این راه وارد می‌شوند.

 

 تحلیلی دیگر در این برهه زمانی این نکته است که مذاکراتی که ایران در قالب یک کشور اسلامی دارد انجام می دهد ممکن کسانی باشند که نخواهند این مسائل به نتیجه برسد و عمدا بخواهند که این تقابل انجام بشود.

 

از طرف دیگر ممکن است بخواهند وضعیت روانی مسئولان ما را بسنجند که چقدر به خاطر به نتیجه نرسیدن مذاکرات حاضرند از ارزش‌هایشان کوتاه بیایند و عقب نشینی ‌کنند که تدبیر در این امر بسیار مهم است.

 

دنیای امروز دنیای ارتباطات است و به تعبیر برخی از اندیشمندان زمان انفجار اطلاعات است و این گونه کارها دوسویه است یکی از مسائلی که دشمنان از آن غافل هستند بحث شخصیت پیامبر اسلام(ص) است که این گونه اهانت‌ها  اثر معکوس برای دشمن خواهد داشت که این در صورتی است که از این طرف هم اقداماتی انجام شود.

دکتر مهرداد ویسکرمی/

انتهای پیام/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    باعرض سلام وخسته نباشیدخرمت بچه های لرستان خبرودآقای ویسکرمی که زحمت تهیه ی این مطلب راکشیده اند....درجاهایی ازمطلب خیلی کلی گویی شده وبهتربودبه قسمتی ازاون درست پرداخته می شدنظم درستی هم درمطلب نیست....احساس میشه وقت برای جمع آوری وتنظیم مطلب گذاشته نشده....من ا...توفیق

  • محمد

    باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت بچه های لرستان خبروآقاای ویسکرمی که زحمت تهیه ی این مطلب راکشیده اند....درجاهایی ازمطلب خیلی کلی گویی شده وبهتربودبه قسمتی ازاون درست پرداخته می شدنظم درستی هم درمطلب نیست....احساس میشه وقت برای جمع آوری وتنظیم مطلب گذاشته نشده....من ا...توفیق

  • جواد

    واقعا دشمنان منتظر واکنش دولت مردان ایران به عنوان سردمدار مبارزه با استکبار در میان کشورهای اسلامی هستن

  • ناشناس

    خسته نباشین آقای دکتر

  • ناشناس

    اتفاقا به عکس نظر محمد که گفته برخی جاها کلی گوییه من نظرم اینه که با آوردن مثال ها و مصادیق در بخش های مختلف یادداشت کاملا مطلب جا افتاده

  • ناشناس

    "از طرف دیگر ممکن است بخواهند وضعیت روانی مسئولان ما را بسنجند که چقدر به خاطر به نتیجه نرسیدن مذاکرات حاضرند از ارزش‌هایشان کوتاه بیایند و عقب نشینی ‌کنند که تدبیر در این امر بسیار مهم است."
    کاش مسئولان دولتی این نکته رو درک کنن

  • ویس کرمی

    پیام شفاهی را بدون ویرایش چاپ نکنید این نهایت بی سلیقگی است

  • رضایی

    یادداشت زیبا و جالبی بود

  • حسینیان

    تشکر از دوستان لرستان خبر که زحمت کشیدن واین یادداشت شفاهی آقای دکتر رو تهیه کردن
    به نظرم باید این کارها تکرار شود و این که برخی سایت ها و خبرگزاری ها فقط اخبار و صحبت های مسئولان را نشر میدن کم لطفی در مورد اساتید باسواد و تحلیلگری مثل دکتر ویسکرمیه خواهشا این گونه کارها رو تکرار کنید

  • کریمی

    در مورد قسمتی که در ورد دولتمردان بود:
    کو گوش شنوااااااااااااااااااااااااااا

نظرات