حسین شریعتمداری ؛

مدیرمسئول موسسه کیهان گفت: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.

به گزارش لرستان خبر، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان چهارشنبه شب در مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگریان استان قم که در مسجد چهارمردان برگزار شد، به تبیین مسأله اقتدار ملی و استکبار ستیزی پرداخت.

 

کسانی که نقشه راه ندارند گمراه می شوند/ظلم ستیزی در ذات اسلام است

 

وی با بیان این که اگر تابلوی روشن از نقطه ای که در آن هستیم نداشته باشیم ممکن است که مسیر را اشتباه برویم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که کسانی که نقشه راه ندارند گمراه می شوند؛ سراب ظاهر آب را دارد،  ماهیت آب تشنه را سیراب کرده اما سراب تشنه را سرگردان می کند.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: داستان انقلاب از آن جایی شروع شد که به همت امام راحل اسلام ناب محمدی بر کرسی حاکمیت نشست، اگر این اسلام ناب همانند گذشته در کتابخانه ها یا در اذهان انسان ها در جریان بود، اگر چه شفا بخش به حساب می آید ولی به دلیل این که بروز پیدا نکرده بود، اتفاقی نمی افتاد.

 

وی با اشاره به ویژگی اسلام ناب، اظهار داشت: اسلام ناب یک ویژگی منحصر به فرد دارد که آن ظلم ستیزی است، اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست؛ اسلامی که به پرخوری مرفهین بی درد در کنار فقر مردم راضی شود اسلام به حساب نمی آید.

 

شریعتمداری با بیان این که ظلم ستیزی در ذات اسلام است، ادامه داد: روشنایی یک مکان صفت عارضی آن است اما روشنایی برای نور ذاتی است، نور منهای روشنایی هیچ محسوب می شود؛ اگر ظلم ستیزی از اسلام حذف شود، اسلامی باقی نمی ماند.

 

اسلام آمریکایی به معنای کنارگذاشتن ظلم ستیزی از اسلام است

 

وی با اشاره به نگرانی های امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام در سال های پایانی عمر دنیوی خود از اسلامی به نام اسلام آمریکایی نگران بودند، اسلام آمریکایی همانند اسلام ناب خمس، زکات، حج دارد اما ظلم ستیزی را کنار گذاشته است، کسانی که شعار اسلام بی سیاست سر می دهند در واقع اسلام را قبول ندارند، امام به چنین کسانی فرمودند نه تنها شما ولایت را نپذیرفتید بلکه دیانت هم ندارید.

 

 مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به دلایل مخالف نظام سلطه با اسلام ناب، عنوان کرد: قد علم کردن نظام سلطه در برابر اسلام ناب به دلیل تفاوت و درگیری ماهیتی است، ماهیت نظام سلطه غارت گیری بوده اما ماهیت اسلام ناب ظلم ستیزی و مقابله با ظلم است، درگیری ایران با آمریکا ماهیتی است؛ بنابراین با یک صلوات نمی توان این مسأله حل کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: موجودیت اسلام ناب ماهیت نظام سلطه و موجودیت نظام سلطه ماهیت اسلام ناب را تهدید می کند و این درگیری زمانی به پایان می رسد که ایران از اسلام ناب در حاکمیت دست بکشد یا آمریکا از خوی استکباری خود دست بکشد که راه سومی وجود ندارد؛ امام در این رابطه فرمودند آمریکا باید از خر شیطان پیاده شود.

 

کنار آمدن با آمریکا به معنای دست کشیدن از اسلام است

 

شریعتمداری با بیان این که استکبار ستیزی در ذات اسلام ناب وجود دارد، یادآورشد: کسانی که نسخه کنار آمدن با قدرت های استکباری را می پیچند، چه بخواهند و چه نخواهند دست کشیدن از اسلام را بیان می کنند، تازمانی که ایران از اسلام ناب دست نکشد این مسائل وجود دارد.

 

وی با اشاره به نظر یکی از تحلیلگران غربی تصریح کرد: این فرد می گوید فاصله ما با ایران در مذاکرات هسته ای به اندازه یک انقلاب اسلامی است، اگر می خواهیم به نتیجه برسیم باید از آن عبور کنیم؛ کسانی که می گویند باید با استکبار کنار آمد توضیح دهند آیا نظام سلطه دست از خوی سلطه گری خود برداشته است یا می خواهند دست از اسلام بکشند، اگر هیچکدام از این موارد نیست به چه دلیل چنین نسخه هایی بیان می شود.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به پذیرفتن قطعنامه از سوی ایران گفت: پس از این که قطعنامه پذیرفته شد، عده ای زبان به ملامت باز کردند که مگر امام نمی گفت که جنگ جنگ تا رفع فتنه پس چه شد، باید گفته شود که شعار امام هنوز پابرجا بوده و جنگ تمام نشده است، فقط میدان درگیری تغییر پیدا کرده است.

 

در قرائت های دوران اصلاحات از اسلام بر پرهیز از ظلم ستیزی تأکید می شد

 

وی با بیان این که کانون قدرت جامعه اسلام نابی بوده که بر کرسی حاکمیت است، افزود: در دوران اصلاحات قرائت های گوناگونی از اسلام ارائه می شد، این قرائت ها در یک نقطه مشترک بودند که آن پرهیز از ظلم ستیزی است؛ نهضت آزادی در زمان اوج جنگ جزوه ای با عنوان پایان عادلانه جنگ بی پایان ارائه کرد، در این جزوه آمده است «همانگونه که خداوند به شیر قدرت درندگی داده، به آهو نیز پای گریز داده است؛ بنابراین حمله شیر و فرار آهو منطبق بر سنت طبیعی و الهی است، از همین رو باید فرار کرد»؛ در آن دوران نسخه فرار را مطرح می کردند، امروزه نیز این نسخه در قالب های گوناگون دیده می شود.

 

شریعتمداری با بیان این که تلاش دشمن در چند نقطه متمرکز است، اظهار داشت: دشمن اصرار دارد که فضای عمومی کشور را به گونه ای ترسیم کند که خودش می خواهد، نه به گونه ای که واقعیت است؛ این ترفند بر این اساس است که حریف سعی می کند نظر خودش را به عنوان نظر اکثریث در کشور طرف مقابل بیان کند.

 

دشمن به دلیل ساکت کردن توده مردم سعی دارد تا نظر خود را به عنوان نظر اکثریت مطرح کند

 

وی با اشاره به قاعده خانم الیزابت نیومن، ادامه داد: طبق این قاعده اگر افرادی در جامعه احساس کنند که نظرشان با نظر اکثریت مردم تفاوت دارد، به صورت معمول سعی می کنند که نظر خود را مطرح نکنند؛ بر این اساس اگر دیدگاهی به عنوان نظر اکثریت در جامعه جا بیفتد، کمتر کسی با آن مخالفت کرده و دشمن با خیال راحت به کارهایش می پردازد.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که مارپیچ سکوت یک دالان است که دیواره آن را رسانه ها تشکیل می دهند، ابراز داشت: کاربرد این رسانه ها دو چیز است، نخست آن که نظر دشمن را به عنوان نظر اکثریت در جامعه مطرح کند و دومین کاربرد این است که هرگونه نظر مخالف را به وسیله استهزا، جوسازی و تهمت از بین ببرد؛ این مسأله از شگردهایی است که به شدت بر علیه ایران انجام می شود و  بسیار خطرناک است.

 

وی با اشاره به موضع رییس جمهور درباره روز 9 دی عنوان کرد: آقای روحانی موضعی در دفاع از حضور مردم بیان کرد، که رسانه های داخلی و خارجی بسیار برعلیه آن سروصدا کردند؛ به عنوان مثال رادیو فردا و شبکه voa چند مقاله و گزارش داشتند که در همه آن ها یک نقطه مشترک است، این نقطه این است که تمام این رسانه ها اعلام کردند که آقای روحانی شما برخلاف نظر اکثریت موضع خود را بیان کردید.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان به راه مقابله با این ترفندها اشاره کرد و یادآور شد: راه مقابله با این مسائل این است که پرچم اسلام و حزب الله همیشه بالا باشد، زمانی که پرچم ها و تابلوهای اسلام بر فراز باشد فضا نیز بر اساس آن شکل می گیرد.

 

نتانیاهو می گوید تابلوهای پیچ تاریخی را خمینی و خامنه ای نصب کردند

 

وی با اشاره به گزارش نتانیاهو برای کنگره آمریکا، تصریح کرد: نتانیاهو در این گزارش می گوید که چه بخواهیم چه نخواهیم به یک پیچ تاریخی نزدیک می شویم که تابلوهای راهنمای این پیچ را خمینی و خامنه ای نصب کردند، از آن جایی که هرکس به پیچ می رسد از این تابلوها راهنمایی می گیرد باید این تابلوها را عوض کنیم.

 

شریعتمداری به بازجویی کودتاگران نوژه اشاره کرد و یادآور شد: اعضای اصلی این کودتا در برابر یک سؤال پاسخ مشابه دارند، سؤال این است که مگر شما ندید که این ملت با دست خالی نظام تا دندان مسلح پهلوی را برکنار کرد پس چگونه برای کودتا اقدام کردید، این افراد در جواب می گویند که به ما گفتند همه با ما هستند.

 

وی با اشاره به وظیفه اصلی جامعه خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما این این است که نگذاریم تابلوها تغییر کرده و پرچم اسلام ناب پایین بیاید؛ این که در روایات آمده که صلوات بلند نفاق را از بین می برد، شاید به این دلیل باشد که افراد با فرستادن صلوات بلند هویت خود را اعلام کرده و پرچم را بالا می برند.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تغییر فرمول ها را یکی دیگر از نقاط متمرکز شده دشمن دانست و  گفت: در این مسأله دشمن سعی می کند باطن فرمول ها را تغییر دهد و در محتوا تحریف ایجاد کند که بدترین نوع تحریف است، باید بدانیم که دشمن همانند گذشته ساده نیست.

 

سخنانی همانند این که امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود و امام حسین در کربلا مذاکره کرد باطل است

 

وی با بیان این که نباید اجازه داد تا گزاره های مقدس اسلام، انقلاب و امام تغییر کند، افزود: اگر به شما گفتند که امام هم معتقد بود که شعار مرگ برآمریکا برداشته شود باید ضرب کرد، ضرب بدان معنا است که این گفته باید باید در کنارآخرین سخنان و دیگر گفته ها قرارگیرد سپس نتیجه گیری شود، در وصیت نامه امام خمینی(ره) که آخرین اثر ایشان است آمده که این سخن باطل است.

 

شریعتمداری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر این که« میزان حال فعلی افراد است» اظهار داشت: برخی درباره این جمله می گویند که اگر کسی در گذشته خود فردی نادرست بود و امروز خوب شده است، باید گفت میزان حال افراد است، این درحالی است که امام خمینی(ره) نبست به کسانی که گذشته بدی داشتند حساس بوده و می فرمودند که چنین افرادی نباید در پست های کلیدی حضور داشته باشند، میزان حال فعلی افراد است کسانی را شامل می شود که در گذشته انسانی درست بودند اما اکنون به راه نادرست کشیده شدند؛ کسانی که آگاهانه چنین کارهایی می کنند خائن هستند و اگر ناآگاهانه این کار را انجام می دهند باز هم به نظام ضربه می زنند.

 

وی با بیان این که از دیگر شاخه ها برای برداشت کردن نادرست مراجعه و تطبیق در تاریخ اسلام است، ادامه داد: مراجعه به تاریخ اسلام گاهی برای شبیه سازی است که امری بسیار نادرست به شمار می رود اما گاهی برای شبیه یابی است که برای عبرت از آن استفاده می شود، به عوان مثال برخی می گویند امام حسین(ع) هم مذاکره کرد اگر منظور از مذاکره صحبت کردن رو در رو است که انجام شده اما اگر منظور از مذاکره مفهوم سیاسی آن بوده و به معنای بده و بستان باشد کاملا نادرست است، امام حسین(ع) هیچگاه از اصول خود عدول نکردند؛ بیان کردن چنین مسائل نادرستی سبب می شود که مردم بگویند به دلیل آن که امام حسین(ع) مذاکره کرد ما هم مذاکره می کنیم، در صلح حدیبیه نیز رسول اکرم(ص) از اصول خود کوتاه نیامدند.

 

آمریکا به ایران بدهکار است

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به مفهوم «برد برد» ابراز داشت: در معاملات می گویند که باید برد برد باشد به عنوان مثال در معامله یک کشاورز و خریداری که قرار است آن جنس را بعد ازخرید،  بفروشد هر دو طرف باید سود کنند، حال اگر کسی طلبکار باشد آیا مذاکره و معامله برد برد معنا دارد.

 

وی با بیان این که آمریکا به ایران بسیار بدهکار است، عنوان کرد: آمریکا جنایات و غارت های بسیاری در ایران انجام داده است، اگر در مذکره دقت نشود و با دشمن خونخوار و غارتگر که بدهی بسیاری به ما دارد بازی برد برد را آغاز کنیم، دشمن تبدیل به رقیب می شود و این نگرانی به وجود می آید که پس از مدتی رقیب تبدیل به شریک شود.

 

شریعتمداری با اشاره به مسأله چالش هسته ای خاطرنشان کرد: به یقین مشکل آمریکا با ایران در مسأله هسته ای نیست؛ یکی از خبرنگاران غربی از من پرسید که چرا شما می گویید توافق حاصل نمی شود، در جواب گفتم که چون هدف غرب مسأله هسته ای نیست، زمانی که غربی ها بر میز مذاکره می نشینند چشمشان به مذاکره است اما حواسشان به یمن، عراق، فلسطین و حزب الله است.

 

وی گفت: چگونه آمریکا که 17 هزار بمب هسته ای دارد سبب نگرانی جامعه جهانی نیست اما یک بمب هسته ای احتمالی ایران سبب نگرانی می شود، آمریکا در حالت غیر جنگ از بمب هسته ای استفاده کرده است؛ یکی از اهرم های آمریکا تحریم است.

 

مسأله هسته ای هرگز به توافق نمی رسد/ نیرنگ های آینده آمریکا در مذاکرات

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: مسأله هسته ای هرگز به توافق نمی رسد، به یقین این مذاکرات در اسفند ماه نیز تمدید می شود؛ آمریکا به میز مذاکرات با دید رسیدن به دو هدف پلکانی نگاه می کند که آن اهداف تغییر رفتار رژیم دینی ایران و تغییر ساختار هستند؛ معاون خزانه داری آمریکا که برنامه ریز تحریم ها بر علیه ایران است در گزارش خود می گوید مشکل در مذاکرات این است که ایران باید تصمیم سخت بگیرد که آن تصمیم این است آیا ایران همچنان می خواهد جمهوری اسلامی باشد یا فقط کشور ایران به شمار رود.

 

وی با بیان این که آمریکا خواسته های خود را اضافه کرده است، اظهار داشت: این که اوباما می گوید اگر کنگره ایران را تحریم کند من این حکم را وتو می کنم برای فرافکنی است،  نباید روزنامه های زنجیره ای این مسأله را تیتر می کنند، بنابر توافق ژنو آمریکا حق وضع تحریم جدید ندارد که بخواهد وتو کند.

 

شریعتمداری ادامه داد: این که غرب می گوید در اسفند بر کلیات و در فروردین بر جزئیات توافق می کنم، یک نیرنگ است، این همان نیرنگی است که در توافق ژنو نیز انجام شد؛ مسأله ایران توافق بر کلیات نیست بلکه درباره جزئیات باید مذاکره کرد.

 

در بخش دیگر از برنامه حاضران سؤالات خود را با شریعتمداری در میان گذاشتند.

 

افراد دیر باور نیزفهمیدند که آمریکا قابلیت اعتماد را ندارد

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به سؤالی که چرا مفاد مذاکرات منتشر نمی شود، ابراز داشت: به دلیل این که دست ایران به دلیل فنی و حقوقی پر است باید مذاکرات منتشر شود تا غرب نتوانددروغ پردازی کند به همین دلیل است که آمریکایی ها مخالف انتشار مذاکرات هستند.

 

وی با اشاره به برکت مذاکرات عنوان کرد: از دیر باز دیدگاهی در برخی از افراد وجود داشت که ایران می تواند با آمریکا کنار بیاید و آمریکا قابل اعتماد است، اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ رهبرمعظم انقلاب فرمودند که یکی از دستاوردهای این مذاکرات این بود که افراد دیر باور نیزفهمیدند که آمریکا قابلیت اعتماد را ندارد.

 

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که آینده مجلس شورای اسلامی چگونه می شود، تصریح کرد: به یقین افرادی در پی تسخیر مجلس هستند، برخی از این افراد صرفا دارای سلیقه های گوناگون هستند که اشکال ندارد اما برخی جاده صاف کن برای کسانی هستند که در سوابق خود نشان دادند که افراد مورد وثوقی نیستند.

 

برخی شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی سر می دهند در حالی که خودشان مفسد اقتصادی هستند

 

وی با بیان این که نباید فریب جو سازی ها را خورد، گفت: برخی شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی سر می دهند در حالی که خودشان مفسد اقتصادی هستند، شاید این شعار ها به دلیل کم کاری ها و عمل نکردن به وعده ها باشد تا این کم کاری و عمل نکرده تحت شعارها پوشیده شود.؛ در این فضا نباید فریب جوسازی ها را خورد و باید مطالبات در محیطی صحیح بیان شود.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: در دوران اصلاحات می گفتند ما می خواستیم برای مسائل اقتصادی مردم کاری را انجام دهیم اما نگذاشتند، باید گفت چه می خواستید انجام دهید که نگذاشتند؛ باید مطالبات در فضایی آرام مطرح شود، متأسفانه کسانی سعی می کنند هرگونه نقدی را به حساب مخالفت بگذارند.

 

وی با بیان این که اگر قرار است توافقی صورت گیرد، نخستین خواسته باید لغو تمامی تحریم ها باشد، اظهار داشت: دشمن درصدد است که نیاز خود را به عنوان امتیاز به ایران بفروشد، غرب بعد از تحریم از سوی روسیه می خواهد گاز و نفتی را که خود نیازمند به آن است از لیست تحریم ها بردارد، تاکنون که غرب به گاز نیاز نداشت ایران را در لیست تحریم قرار داده بود اما اکنون می بینیم که اوضاع تغییر کرده است؛ بنابراین باید در مذا کرات مراقب باشیم تا نیازمندی غرب به عنوان امتیاز مطرح نشود.

 

شریعتمداری در پاسخ سؤالی مبنی بر این که آیا احمدی نژاد در انتخابات شرکت می کند، ادامه داد: بعید می دانم که آقای احمدی نژاد در انتخابات شرکت کند؛ همیشه افراد باید با حق سنجیده شود اما اگر انسان حق را با افراد بسنجد دچار مشکلاتی می شود.

 

آقای روحانی از کسانی بود که به حصر فتنه گران حکم داد و موافق رفع حصر نیست

 

وی درباره سکوت مسؤولان درباره پرونده مهدی هاشمی ابراز داشت: باید مراقب بود که نارنجک های دودزای برخی سبب غفلت جامعه از موضوع اصلی نشود، حاشیه سازی مسأله ای است که امروزه به شدت دنبال می شود؛ آقای روحانی ازکسانی بود که به حصر فتنه گران حکم داد و موافق رفع حصر نیست، اما کسانی که این گونه مسائل را مطرح می کنند به دنبال این هستند که جامعه را از موضوع اصلی دور کنند؛ برخورد نظام با آقای رحیمی نشان دهنده این مسأله است نظام با فساد برخور می کند.

 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان عنوان کرد: قرار بر این بود که دادگاه آقای رحیمی به صورت علنی برگزار شود اما اصرارهایی انجام شد که دادگاه علنی نباشد، بعد از غیر علنی شدن دادگاه برخی مصاحبه کردند که ما می خواستیم دادگاه علنی باشد؛ امیدواریم که پرونده آقای مهدی هاشمی هم به صورت جدی پیگیری شده و برای مردم توضیح داده شود، خوب است که کیفر خواست مطرح شود.

منبع:رسا

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات