گروه‌هایی مانند اصلاح‌طلبان داخل شخصیتی مانند دکتر شریعتی را منسوب به خود کرده و اصولگرایان را متهم به دزدی این شخصیت می‌کنند. حال آنکه اگر کسی با اندیشه‌های شریعتی آشنا باشد می‌داند که اصلاح‌طلبان هیچ قرابت نظری با وی ندارند.

به گزارش لرستان خبر، سلسله نشست‌های سی و ششمین پیروزی انقلاب اسلامی شب گذشته در رادیو گفتگو با حضور و شرکت لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، عباس سلیمی‌نمین مدیر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران، عبدالله عبداللهی مدیرکل سیاسی خبرگزاری تسنیم و امین صبحی دبیر حوزه احزاب و تشکل‌های اسلامی خبرگزاری فارس برگزار شد

فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ماحصل یک حرکت ریشه‌دار در کشور ما است و تاریخ معاصر نشان می‌دهد که حرکات آزادی‌خواهی از مشروطه شروع شد که محور اصلی آن مبارزان شیعی بودند.

وی افزود: نهضت مشروطه با نفوذ روشنفکران لیبرال ماحصلی همچون رضاخان و استعمار انگلیس و آمریکا را به دنبال داشت.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ماحصل رهبری امام و روحانیت مبارز است گفت: جریانات کمونیستی، لبیرالی، جبهه ملی و نهضت آزادی انقلاب را همراهی کردند اما خواستگاه اصلی آنان انقلاب اسلامی نبود.

*فروزنده: جریان لیبرالیسم در دولت کارگزاران شروع به رشد کرد

به گفته فروزنده جریانات کمونیستی،‌لیبرالی، جبهه ملی و نهضت آزادی در جریان انقلاب تنها مخالف حکومت استبدادی بودند و تنها متدینین و مؤمنان به رهبری روحانیت مبارز انقلاب اسلامی را شکل دادند.

وی جریان نخبه‌ای که در زمان انقلاب بروز و نمود داشت را به دو دسته تقسیم و تصریح کرد: جریان مؤمنین و جریانات روشنفکری از جمله جریاناتی بودند که به طور کلی در زمان انقلاب بروز و نمود داشتند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پیوند بین رهبری جریان انقلاب یعنی امام (ره) و مردم را استثنایی‌ترین و عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وقتی حرکت مردمی راه افتاد ستون فقرات رژیم پهلوی شکسته شد بنابراین در آن حین جریان سیاسی جرأت نداشت بگوید امام را قبول نداریم.

فروزنده ادامه داد: همه جریانات سیاسی زیر پوشش امام فعالیت می‌کردند چون فضا، فضایی نبود که آنها بخواهند عرض اندام کنند.

وی در ادامه به نقش جریان لیبرال در دولت‌های تشکیل شده در جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رگه‌های جریان لیبرال در دولت سازندگی ایجاد شد چرا که جریان لیبرال خود را تکنوکرات و صاحب سبک در اداره کشور می‌دانست.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بروز و نمود اشرافی‌گری، اقتصاد لیبرالی، نوکسیه‌ها، اختلاف و احزاب دولت ساخته را از دولت سازندگی دانست و گفت: در جریان دولت آقای هاشمی جریان لیبرالیسم شروع به رشد کرد به گونه‌ای که بستر برای روی کار آمدن دوم خردادی‌ها فراهم ساخت.

فروزنده ادامه داد: آقایان هاشمی و خاتمی با شعارهای اصیل انقلاب به میدان آمدند اما جریانات لیبرال در آنها ریشه دوانید و به این ترتیب حوادث نوشاندن جام زهر مقام معظم رهبری و تحصن مجلس ششم صورت گرفت.

وی به ماجرای فتنه سال ۸۸ نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در فتنه سال ۸۸ آقای موسوی بحث دگراندیشی نمی‌کنند بلکه درست موارد و گزینه‌های اصیل انقلاب مانند نخست‌وزیر امام بودن را مورد تأکید قرار می‌دهد و حتی به احزاب تندرویی همچون مشارکت می‌گوید که من با شما هستم اما آشکارا از من حمایت نکنید.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در برنامه رادیو گفت‌وگو اظهار داشت‌ که لیبرالیسم هیچ‌وقت عقاید خود را علنی نکرده است چرا که اگر این کار صورت بگیرد دیگر اقبالی از سوی مردم به آنان صورت نخواهد گرفت.
منبع: تسنیم

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات