افسانه ای که واقعی شد

یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند.

به گزارش لرستان خبر، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با فصلنامه مطالعات بین المللی تاکید کرد: نفی هلوکاست به نفع اسرائیل تمام شد.

 


فصلنامه مطالعات بین المللی : یک سؤال خیلی کوتاه هم دارم و آن اینکه به نظر حضرت‌عالی سیاست‌های جمهوری اسلامی طی 35 سال گذشته به انزوای اسرائیل کمک کرده یا احیاناً باعث همگرایی بعضی از کشورهای قدرتمند دنیا با اسرائیل شده است؟

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی: سؤال شما خیلی روشن است. اسرائیل در چند سال قبل در افکار عمومی غربی‌ها که پشتیبان اصلی آنها هستند، سقوط کرده بود. به خاطر ظلم‌هایی که کرده بود و به خاطر مانورهایی که فلسطینی‌های عاقل تر داده بودند، سقوط کرده بود.

 

این قضیه هولوکاستی که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، این را به نفع اسرائیل تغییر داد. قضیه‌ای هست که در اروپا بسیار روی آن حساس هستند و یک مسئله محوری برای اروپایی‌ها و به طور کلی غربی‌ها شده است. یعنی وقتی که انسان یک قطعه تاریخی به آن مهمی را منکر می‌شود و همه می‌دانند که بوده و خانواده‌هایی که در آنجا قربانی داده بودند، همه هستند و به علاوه قساوت هیتلر، این یک نوع دفاع از هیتلر و نازی‌های آلمان بود که اصلاً اینها چنین جرمی را مرتکب نشدند.

 

 

این مسئله خیلی به مسئله فلسطین صدمه زد. آنها هم یک مقدار پایشان را جلو گذاشتند و گفتند که ایران می‌خواهد همان کارها را انجام بدهد و در حال فراهم کردن زمینه کار خودش می‌باشد. واقعاً این اشتباه بود. بله، شاید اعدادی که آنها می‌گفتند، درست نبود.

 

مثلاً اینکه گفتند شش میلیون یهودی را کشته است، بعدش که سرشماری شد، معلوم شد که بیخود است. عده زیادی کشته شده بودند. اما خیلی از یهودی‌ها زنده بودند و در آن روزها مخفی شده بودند و دوباره آمدند و الان هم هستند. آمار صحیحی نبود. فکر می‌کنم آن مسئله خیلی صدمه زد و دوباره افکار به نفع اسرائیل رشد کرد. ولی با پنجاه روز جنگ و جنایاتی که اسرائیل در غزه کرد و کارهای خشنی که الان می‌کند، به نظرم دارد افکار دنیا را عوض می‌کند و اگر یک نادانی دیگری نشود، این مسئله به جای بهتری می‌رسد.

 


به هر حال راه‌حلش همان پیشنهادی است که من کردم. البته آن پیشنهاد الان تضعیف شده، به دلیل اینکه شرط زیادی پیش آمد. من فکر می‌کنم یهودی‌هایی که آمدند و مهاجر هستند و همه فلسطینی‌هایی که در آنجا هستند و یا مهاجر هستند و نیستند، اگر الان رفراندومی شود، باز به نفع فلسطینی‌ها تمام می‌شود. چون فلسطینی‌ها حدود 8 میلیون هستند و آنها هنوز پنج، شش میلیون هستند. تازه در همان‌ها هم خیلی‌ها در فلسطین مظلوم هستند، مثل آفریقایی‌ها و جاهای دیگر. به نظرم نباید میدان داد که اینها دوباره مظلوم‌نمایی کنند.

 

 

 

لازم به ذکر اســت که در صهیونیست ها مدعی هستند که در جریان جنگ جهانی دوم یازده میلیـون و بخصـوص شــش میلیـون یهـودی بر پایه تعصـبات نـژادی ، مـذهبی و ملی توسـط آلمـان نازی که رهبر ان هیتــلر بود از سـال ۱۹۴۱ تا انتهـای ۱۹۴۵ کشتـه و یا سوزانده شـده اند. بنا بر اظهار نـظر صهیونیستـها این جمعـیت ، حدود دو سوم جمعیت یهودیان در اروپا بـوده اند.
 
 
رهبر معظم انقلاب در چند نمونه از بیانات خود، به صراحت از زیر سوال بردن واقعه مجهول‌الحال هولوکاست به نیکی یاد کردند واین موضوع را مصداقی بزرگ برای نبود آزادی بیان در دنیای غرب نامیدند.

 

  • « امروز در بسیارى از کشورهاى غربى کسى جرأت ندارد که واقعه‌ى مجهول‌الحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد. آن طورى که اطّلاع دادند به ما، در آمریکا اگر کسانى با تکیه به مبانى روانشناسى و جامعه‌شناسى بخواهند بر علیه همجنس‌بازى چیزى بنویسند و منتشر کنند، قادر نخواهند بود، جلویشان گرفته میشود! اینها چطور ملتزم به آزادى بیانند؟ آن جایى که پاى سیاستهاى خبیث صهیونیستى در میان است که باید اخلاق ملّتها و نسلهاى جوان به فساد کشیده بشود، در آنجا آزادى بیان معنا ندارد و کسى جرأت نمیکند و حق ندارد در مقابل این سیاست خباثت‌آلود و رذیلانه چیزى منتشر کند – یا در قبال مسئله‌اى مثل هولوکاست – امّا براى اهانت به مقدّسات اسلامى و به خیال خودشان براى سبک کردن این مقدّسات در چشم جوانان کشورهاى اسلامى چرا! کسى از اینها باور نمیکند.»     ۱۳۹۱/۶/۲۷

 

  •  
  • در یک کشورى کسى به افسانه‌ى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه‌ى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد – واقعى باشد – خیلى خوب، انکار یک حادثه‌ى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش میکنند»       ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
 
 
دکتر احمـدی نژاد نیز یکی از سردمـداران مبـارزه با این جریان و تاریخ سازی خـرافی بود. حضور حمـاسی محمـود احمـدی نـژاد در کنفـرانس دوربـان ۲ در ژنـو و پرتاب چند شی به سمت رئیس جمهور ایران توسط چنـد شـیطان پرست صهیونیسـت و ترک سالن توسـط برخی از سـران را میتوان نقطـه عطفی در مبارزات دولت نهم و دهم و ریاست ان بر ضد صهیـونیزم بیـن المـلل دانسـت.
 
 
دکتر احمدی نژاد در این اجلاس گفت : بعد از جنگ جهانی دوم به بهانه قربانی شدن یهودیان و سوء استفاده از هولوکاست با تجاوز و لشکر کشی یک ملت را آواره و عده‌ای را از اروپا و آمریکا و سایر کشورها به سرزمین آنان منتقل کردند و یک حکومت کاملا نژادپرست را در سرزمین اشغالی فلسطین برپا کردند و در واقع به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا خشن‌ترین نژادپرستان را در نقطه‌ای دیگر یعنی فلسطین حاکم کردند.
 

حال باید این پرسش را از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پرسید که چگونه برای گرفتن ژست اعتـدال ، حاضر به پذیرفتن یک واقعه خیالی که فقط  برای مشروعیت بخشیدن به رژیم غاصب صهیونیستی است ، متوسل میشود؟ ایا ایشان از مواضع رهبری انقلاب اسلامی که از قضا خود را سرباز ایشان نیز میدانند بی اطلاع اند؟

 

گفتنی است محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه دولت یازدهم در پاسخ به درخواست کریستی پلوسی دختر رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا که گفته بود سال نو با پایان دادن به انکار هلولوکاست توسط ایران شیرین تر می شود ، گفته بود :  ایران هرگز هولوکاست را انکار نکرده است، مردی که انـکار می کرد، رفته است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات