نماینده مردم بروجرد در گفت و گو با لرستان خبر:

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات این شناخت از بین می رود و تبلیغات جای شناخت را می گیرد یعنی هرکس بیشتر تبلیغ کند و وابسته به کانون ثروت و قدرت باشد می تواند آراء بیشتری را کسب کند

بهرام بیرانوند در گفت و گو با لرستان خبر، در مورد استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به ضرر مناطق جمعیتی با تراکم کمتر است چراکه در اینگونه انتخابات مراکز جمعیتی بالا تعیین کننده نمایندگان منتخب هستند.

 

 

وی با تشریح برخی آسیب های استانی شدن انتخابات افزود: یکی از دلایل مخالفت با این طرح عدم شناخت کافی از افرادی است که در غیر از حوزه انتخابیه خود در دیگر شهرستان های استان خود اقدام به تبلیغات می کنند که در اینصورت برای معرفی خود نیازمند صرف هزینه های کلان مالی هستند.

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این هزینه بالا به ناچار باید از محلی تامین شود که کاندیدا باید حامی مالی بگیرد که این حامیان مالی بدون ایده و آرزو برای آینده وارد مشارکت نمی شوند و اینگونه نماینده به کانون های ثروت و قدرت وابسته می شود.

 

 

بیرانوند عدم نظارت صحیح نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود را از دیگر دلایل مخالفت خود با این طرح دانست و عنوان کرد: با استانی شدن انتخابات نمایندگان منتخب می توانند به بهانه انجام کار استانی ادعا کنند که در سایر قسمت های استان حضور دارند و کسی نمی داند که در حال حاضر کجا حضور دارند و اینگونه نمایندگان از دید مردم پنهان می شوند.

 

 

وی مسدود شدن حضور نخبگان تربیت یافتگان در چرخه قانونگذاری و قدرت را از دیگر معایب این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با گسترده شدن عرصه انتخاباتی، نمایندگان دیگر قادر به سرکشی به مناطق مختلف حوزه انتخابیه خود نیستند که این نقیصه باعث می شود نماینده از مشکلات مردم غافال مانده و اینگونه نماینده ای که از بازخورد تصمیماتش در حوزه انتخابی خود غافل شود ارتباط او با مردم قطع می شود.

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: با قطع ارتباط مردم با بدنه حاکمیت مردم دسترسی به نماینده خود نخواهند داشت و اگر مردم احساس کنند در حاکمیت نقش آنها کم شده است از تصمیمات حاکمیت هم حمایت نخواهند کرد.

 

 

بیرانوند با اشاره به اینکه مراکز جمعیتی تاثیر جدی در انتخابات دارند، اظهار داشت: درصورت استانی شدن انتخابات شهرهای با جمعیت بالا می توانند سرنوشت انتخابات را تعیین کرده اینگونه اهالی دیگر شهرستان ها هیچگونه رغبتی برای حضور در پای صندوق های رای ندارند.

 

 

وی با اشاره به نقش شناخت کاندیداها در جریان تبلیغات انتخاباتی افزود: با استانی شدن انتخابات این شناخت از بین می رود و تبلیغات جای شناخت را می گیرد یعنی هرکس بیشتر تبلیغ کند و وابسته به کانون ثروت و قدرت باشد می تواند آراء بیشتری را کسب کند.

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی پنهان شدن نمایندگان از منظر مردم را از دیگر معایب استانی شدن انتخابات دانست و بیان کرد: در این صورت نماینده نمی تواند در سراسر استان بر صحت و سقم انتخابات و نیز آراء مأخوذه از صندوق ها نظارت کند و اینگونه مردمی که ببینند نقششان در انتخاب نماینده کم شده است مشارکت کمتری در جریان انتخابات دارند.

 

 

بیرانوند افت جدی مشارکت مردم در انتخابات را مهم تریت دلیل مخالفت خود با این طرح دانست و عنوان کرد: کم شدن تاثیر گذاری مردم در جریان انتخاب نماینده مورد نظرخود، کاهش میزان مشارکت و شادابی حضور مردم در انتخابات و عدم دسترسی بی واسطه به نمایندگان از دیگر معایب این طرح است.

 

 

وی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تکیه گاه آنها در تظلم و دادخواهی به ملت در موارد مختلف دانست و خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات علاوه بر اینکه دسترسی مردم به نمایندگانشان کاهش می یابد آنها از انتقال و پیگیری مطالبات به حق خود محروم می شوند زیرا از زمان تشکیل مجلس در ایران که در ابتدا با نام عدالتخانه شناخته می شد تا به امروز نمایندگان مجلس همواره ملجأ تظلم و دادخواهی مردم در موارد مختلف بوده اند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات