لرستان خبر گزارش می دهد؛

بازگشت توده جدید گرد و غبار آسمان لرستان را غبارآلود و میزان آلودگی آن را به ۸ برابر حد مجاز رسانده است.

به گزارش لرستان خبر، استان لرستان بار دیگر در حال تجربه کردن روزهای آلوده گرد و غبار است، با ورود موج جدیدی از ریزگردها هوای این استان به لحاظ کیفی در شرایط خطرناکی گرفت، هجوم ریز گردها بار دیگر نفس لرستان را تنگ کرده است.

 

وضعیت آلودگی هوای خرم‌آباد امروز در وضعیت ناسالم و هشدار دهنده قرار دارد، موضوعی که برای مردم این شهر تازگی ندارد و بار دیگر آنان را خانه‌نشین کرده است.

 

این مهمان ناخوانده همچنان سایه خود را از سر آسمان لرستان کم نکرده به‌گونه‌ای که این استان سال 88 را با 100 روز آلوده، سال 89 را با90 روز، سال 90 را با 100 روز، سال 91 را با 90 روز، سال 92 را با 89 روز و سال 93 را با 125 روز گردوغبار پشت سر گذاشته است.

 

ورود مکرر گرد و غبار در آسمان لرستان باخشکسالی عجین شده و فاجعه‌ای را رقم‌ زده است که سلامت مردم و حیات زاگرس را تهدید می‌کند.

مهرداد فتحی‌بیرانوند، مدیرکل محیط‌زیست لرستان  با بیان اینکه استان لرستان طی امسال 22 روز آلوده داشته است، اظهار داشت: هوای لرستان وضعیت نامطلوبی دارد و آلودگی آن  به هشت برابر حد مجاز می‌رسد.

وی ذرات معلق در هوای استان را 10  میکرون اعلام کرد و افزود: ذرات معلق در هوا اندازه‌های مختلفی از یک، 2.5 تا 10 میکرون دارد، وضعیت آلودگی هوای لرستان امروز هشداردهنده و خطرناک است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: شهروندان از ماسک با جنس فیبر استفاده کنند و بعد از هر بار مصرف آن را دور بیندازند.

وی با اشاره به اینکه در آلودگی هوا، کودکان بیشتر از افراد دیگر آسیب می‌بینند، بیان کرد: باید مراقب کودکان و سالمندان بود، شهروندان در صورت عدم ضرورت از تردد در هوای آزاد خودداری کنند و در موارد ضروری الزامات بهداشتی رعایت شود.

وی بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات