لرستان خبر: وزارت اطلاعات جلسه با جریان‌های مختلف سیاسی و غیر سیاسی در راستای انجام مأموریت ذاتی خود بسیار دارد. ما حتی جلساتی را با شورای حزب منحله دموکرات و شورای کوموله نیز داریم که جزء وظایف ذاتی ماست و کار طبیعی سرویس‌های اطلاعاتی است که با جریان‌های معاند و محارب هم جلسه داشته و آسیب آنها را به حداقل برساند.

«حافظ شیرین سخن که گفت "آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا" ، خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد». این بخشی از سخنان حسن روحانی در سفر استانی که در میان مردم شیراز بیان داشته بود. این اظهارات روحانی اگرچه در نوع خود بدیع بود اما پیش از این صداهای مشابه از میان راس دولت یازدهم به گوش رسیده بود.

به گزارش رجانیوز، وزیر اطلاعات دولت یازدهم اشاره نمود. سید محمود علوی پیش از این در اظهاراتی عنوان داشته بود:

«وزارت اطلاعات جلسه با  جریان‌های مختلف سیاسی و غیر سیاسی در راستای انجام مأموریت ذاتی خود بسیار دارد. ما حتی جلساتی را با شورای حزب منحله دموکرات و شورای کوموله نیز داریم که جزء وظایف ذاتی ماست و کار طبیعی سرویس‌های اطلاعاتی است که با جریان‌های معاند و محارب هم جلسه داشته و آسیب آنها را به حداقل برساند».

این در حالی است که چند روز بعد از سخنان رئیس جمهور در شیراز می توان ما حصل انتخاب این مشی در سیاست دولت یازدهم و نتیجه جلسات وزارت اطلاعات با شورای حزب منحله دموکرات و کومله را در غائله هتل تارا مهاباد جستجو کرد. جلساتی که بنا بود با مماشات با کومله ها و زیر نظر گرفتن تحرکات آنها بتوان فعالیت های مخرب آنها را خنثی نمود. اما این مشی نه تنها نتیجه مثبتی به خود ندید بلکه در مقابل منجر شد که مدیریت آشوب های مهاباد به طور مشخص در دست احزاب معاند و ضد انقلاب قرار بگیرد.

در همین راستا در همان روزهای آغازین کلید خوردن این فتنه معاون سیاسی- امنیتی استاندار آذربایجان غربی در مصاحبه ای با اشاره به این موضوع گفته بود:

« موردی که سایت های معاند اعلام کردند واقعیت ندارد. به صراحت میگویم پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تعرضی وجود نداشته است. هم تجمع دیروز و هم تجمعی که اعلام کرده اند امروز برگزار می شود اکثرا توسط کوموله و دموکرات هدایت می شود و این برای ما مسلم است. طبیعتا میخواهند فضا را در جهت به آشوب  کشیدن شهر هدایت کنند».

از سوی دیگر بررسی های آماری از میزان پوشش خبری این رویداد، جدا از شبکه‌های خبری BBC فارسی و شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک، سایت کوموله بیشترین مطلب را از نظر خبری داشته است.

قایل ذکر است ، دکتر علوی  برگزاری جلسه با کوموله  و حزب دموکرات را در پاسخ به سوالی پیرامون چرایی برگزاری  جلسه با حزب منحله مشارکت اعلام کرده بود و با منتظر اتفاقاتی همچون تیر ۷۸ لز سوی افراطیون فتنه گر بود.

فارغ از اینکه فتنه مهاباد از همان روزهای کلید خوردن محکوم به شکست خوردن بود اما ادامه سیاست مماشات دولت با ضد انقلاب و این شیوه تدبیر و تمهید برای مقابله با اتفاقات مشابه، به نظر می رسد راه به جایی نرساند.

منبع: لرستان خبر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات