صدای اعتراض مردم به اصفهان به مذاکره زیر شبح تهدید

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام حمید رسایی شامگاه دیروز در اجتماع خودجوش هزاران نفری مردم اصفهان در گلستان شهدای این شهر با اشاره به اینکه این تجمع به صورت خودجوش و بدون هیچگونه اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما برگزار می شود، بیان داشت: مردم اصفهان، گرد هم آمده اند تا این پیام را به جهان صادر کنند که ما طاقت نداریم که سیدعلی ما بگوید «من اجازه نمی دهم» و تا خانواده های شهدا، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم هستند، نوبت به رهبر نخواهد رسید که بخواهد از خودش برای مقابله با دشمن، هزینه کند.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-07.jpg

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال 94 در حرم مطهر رضوی، افزود: در قضیه هسته ای، دو نگاه در کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نگاه اول این است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به درون تکیه کنیم، نه به افراد و کشورهایی که با هویت ما مخالف هستند و دستشان به خون جوانان این مرز و بوم آلوده است.

 

بدون آمریکا هم می شود، زندگی کرد

وی با اشاره به اینکه اعتقاد مسلم ما این است که کفار نباید بر مومنین تسلط داشته باشند، یادآور شد: این نگاه درطول 37 سال گذشته ثابت کرده که بدون آمریکا هم می شود زندگی کرد و پیشرفت کرد.

رسایی عنوان داشت: دیدگاه دوم این است که برای حل مشکلات کشور باید سیاست خارجی خود را عوض کنیم و دست از آرمان ها برداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگر دیدگاه دوم در جامعه و درمیان برخی مسوولان وجود نداشت و توسط برخی سایت ها و روزنامه ها دنبال نمی شد، هرگز مقام معظم رهبری آن را برجسته نمی کردند.

 

اجازه معامله با آمریکا را نخواهیم داد

وی تأکید کرد: این نگاه با هر اسم، هر جریان و در هر لباسی که باشد، به دنبال معامله با آمریکا است، ولی ما به آن ها این اجازه را نخواهیم داد.

رسایی با اشاره به اینکه این دیدگاه از آغاز نهضت امام خمینی (ره) هم وجود داشت، یادآور شد: وقتی امام، حرکت خود را آغاز کرد، تعدادی از عمامه به سرها به ایشان گفتند که خود را با سلطنت درنینداز و به شاه این فرصت را بده که عیوب خود را برطرف کند ولی ایشان، قبول نکرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه این دیدگاه در ابتدای پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس هم وجود داشت، عنوان داشت: جنایت زنده به گور کردن 175 شهید دست بسته که اخیراً پیکرهای مطهر آن ها شناسایی شده، محصول خیانت خائنینی بود که در آن زمان می گفتند ما نمی توانیم با دنیا بجنگیم و درنهایت عملیات کربلای 4 لو رفت.

وی گفت: درست زمانی که یک عده در داخل کشور، آب دهانشان برای تعامل با  آمریکا به وجد آمده است، این شهدای عزیر شناسایی شدند.

 

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-02.jpg

مردم، پیام مقاومت 175 شهید زنده به گور شده را انتشار دهند

رسایی با اشاره به اینکه پیام 175 شهید این است که «ما با دست بسته مقاومت کردیم و تن به ذلت دشمن ندادیم و زنده به گور شدیم، شما با دست باز چه کردید؟»، از مردم خواست که پیام این شهدا را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، انتشار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این 175 شهید آمدند تا به قشرهای مختلف مردم بگویند که با هر اعتقادی که هستید، حتی اگر به خدا و پیامبر (ص) هم اعتقاد ندارید، این را بدانید که هر فردی زیر سلطه آمریکا رفت درنهایت سقوط خواهد کرد.

وی یادآور شد: بن علی در تونس، علی عبدالله صالح در یمن، مبارک در مصر، صدام در عراق و قذافی در لیبی، نمونه هایی از افرادی هستند که روزی به آمریکا تکیه کردند و درنهایت سقوط کردند.

 

دعوای گروه 1+5 با ایران بر سر استقلال کشور است

رسایی با اشاره به اینکه ما می خواهیم استقلال و آزادی خود را داشته باشیم و تحت ولایت اهل بیت (ع) باشیم و به کفر نه بگوییم، تصریح کرد: دعوای گروه 1+5 با ایران بر سر سانتریفیوژ و غنی سازی 20 درصد و 5 درصد و 3 درصد نیست، بلکه دعوا بر سر استقلال کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: درحال حاضر، روسیه دارای 8 هزار و 500 کلاهک هسته ای، آمریکا 7 هزار و 700 کلاهک، فرانسه 350 کلاهک، انگلیس 225 کلاهک و چین 200 کلاهک است و آلمان هم، بعد از جنگ جهانی دوم و تحت فشارهای صهیونیست ها، هیچ ارتشی ندارد.

وی تأکید کرد: آمریکایی که در 10 ثانیه، 100 هزار انسان بیگناه را در هیروشیما و ناکازاکی، نابود کرد، از ما تضمین می خواهد که سلاح اتمی نسازیم، درحالی چه تضمینی بالاتر از حرف ولی امر ما که فرمودند، ما نیازی به سلاح هسته ای نداریم.

رسایی با اشاره به اینکه تمام پیروزی های به دست آمده در سال های بعد از انقلاب به برکت مقاومت بوده است، بیان داشت: ما مردمی عاشورایی بوده و هستیم و تن به ذلت نمی دهیم.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-04.jpg

آیا می شود ذلت را پذیرفت و برای امام حسین (ع) عزاداری کرد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه آیا می شود ذلت را پذیرفت، درحالی که امام حسین (ع) در روز عاشورا فریاد «هیهات من الذله» سر داد، تصریح کرد: اگر زیر بار ذلت برویم، آیا باز هم می توانیم برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم.

وی یادآور شد: رییس جمهور در روز سوم خرداد، عنوان کرد که همان طور که فرماندهان نظامی، خرمشهر را آزاد کردند، دیپلمات های سیاسی هم درتلاش هستند که خرمشهرهای جدید را آزاد کنند.

رسایی گفت: منظور رییس جمهور از تحریم ها؛ تحریم های بانکی، نفتی و اقتصادی است که توسط غرب و سازمان ملل وضع شده است.

 

خرمشهر با لبخند به دشمن آزاد نشد

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: خرمشهر با سیاست خارجی خسته و لبخند به دشمن آزاد نشد، بلکه با فریاد «هیهات من الذله» آزاد شد.

وی عنوان داشت: شعار رزمندگان برای آزادی خرمشهر، شعار برد- برد نبود، بلکه خرمشهر با شعار «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» آزاد شد.

رسایی با اشاره به اینکه برخی، اوباما را فردی مودب و باهوش خطاب می کنند، گفت: در زمان فتح خرمشهر، رزمندگان ایرانی، صدام را با عنوان صدام یزید کافر خطاب می کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ما خرمشهر را با تماس تلفنی با صدام یزید کافر آزاد نکردیم تا برند مقاومت ایران شکسته شود، درحالی که برخی با اوباما تماس تلفنی برقرار می کنند و دل و قُلوه می دهند.

وی یادآور شد: اینکه در رژه نیروهای نظامی مطرح می شود که اقتدار کشور به موشک نیست، منجر به سلب روحیه نیروهای مسلح می شود.

رسایی بیان داشت: زمانی در فرودگاه جان اف کندی آمریکا، مطرح شد که خزانه کشور خالی است ولی در دوران جنگ، آقای هاشمی با اینکه سیلوهای گندم خالی بود عنوان کرد که سیلوها پر است و ما اکنون منتظر همان هاشمی هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در آزادی خرمشهر نگفتیم که در تحریم هستیم و نمی توانیم و با همان دست های خالی، خرمشهر را آزاد کردیم.

وی گفت: شعار ما برای آزادی خرمشهر، «جنگ جنگ تا رفع فتنه از جهان» بود، نه اینکه با دشمنان مدارا داشته باشیم.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-05.jpg

دولت، به چه دلیل، فکت شیت را به مردم ارائه نکرده؟

رسایی با اشاره به اینکه برای آزادی خرمشهر، با فرماندهان عراقی مذاکره نکردیم و به بسیجی ها و مردم هم نگفتیم که نتیجه مذاکره محرمانه است، عنوان داشت: دولت، به چه دلیل، فکت شیت را به مردم ارائه نکرده، درحالی که مذاکره با دشمن بوده و خود آن ها از جزئیات مطلع هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: خرمشهر را آزاد نکردیم تا شهرهای دیگر کشور را از دست دهیم، درحالی که در توافق نامه ژنو 28 امتیاز داده ایم و 8 امتیاز گرفته ایم و در لوزان هم عقب نشینی کرده ایم.

وی عنوان داشت: اگر امثال شهید باکری بودند با جان کری قدم نمی زدیم، اگر امثال شهید خرازی بودند با یک دست خود صنعت هسته ای را حفظ می کردند و اگر امثال شید همت بودند با همت والای خود از منافع ملی کشور محافظت می کردند.

رسایی گفت: بعد از توافقات ژنو و بیانیه لوزان، تحریم ها و توهین ها بیشر شد بلکه هوس کردند و داعش را به نزدیک مرزهای کشور فرستادند.

 

گویندگان شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» کجایند؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه کجایند آن افرادی که در جریان فته 88 شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر می دادند که هم اکنون ایران به آن ها احتیاج دارد، تصریح کرد: اما مشخص است که آن ها دروغ می گفتند، چون اگر داعش و هر کشوری به ایران تجاوز کند، باز هم همین بسیجی ها هستند که از کشور محافظت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خط امام خمینی (ره) هستند، گفت: امام راحل به کسی باج نداد و رهبر فرزانه انقلاب نیز به کسی باج نخواهند داد.

رسایی یادآور شد: یک عده در کشور به دنبال باج گرفتن از آقا و تحمیل کردن به ایشان هستند، همان طور که در جریان جنگ صفین به امام علی (ع) تحمیل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه تحمیل، محصول اصحاب علی بود، تصریح کرد: ای مردم، اگر ما هم مثل مردم کوفه باشیم، هر چیزی را به سیدعلی تحمیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه تحمیل دو بال داخلی و خارجی دارد، یادآور شد: شب قبل از جنگ صفین، اشعث به امام علی (ع) عرض کرد که مردم خسته شده اند و درست روز بعد، معاویه با حیله گری عمروعاص، قرآن ها را بر نیزه ها کرد.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-08.jpg

عده ای پیف پیف می کنند که انرژی هسته ای به چه درد می خورد!

رسایی بیان داشت: در زمان کشف نفت در ایران، عده ای به همراه انگلیسی ها به شاه قاجار اعلام کردند که این ماده سیاه و بدبو به چه درد ایران می خورد و امروز هم عده ای پیف پیف می کنند و می گویند انرژی هسته ای به چه درد ایران می خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه انرژی هسته ای، حق مسلم ما است و ما هرگز درصدد ساخت بمب هسته ای نیستیم، تصریح کرد: بمب اتم ملت ایران، غیرت و عزت آن ها است.

وی با اشاره به اینکه عده ای به دنبال تحمیل پروژه تحمیل به مقام معظم رهبری هستند، گفت: برخی این شعار را سر می دهند که توافق کردن، بهتر از عدم توافق است و با استفاده از هنرمندان، کمپین های دروغینی به راه می اندازند تا تحت هر شرایطی توافق کنیم.

رسایی با اشاره به اینکه رسیدن به مرحله تحمیل، چند پله دارد، عنوان داشت: باید شرایط را طوری نشان دهند که مردم در سختی و فشار هستند و به همین دلیل اقداماتی از جمله عنوان کردن خزانه خالی و توزیع سبد کالا برای چند کیلو برنج و روغن و تخم مرغ به همراه صف های طولانی را راه می اندازند.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-03.jpg

پیوند زدن اقتصاد به توافق هسته ای؛ پله ای برای پروژه تحمیل

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دومین پله برای رسیدن به تحمیل، پیوند زدن اقتصاد به توافق هسته ای است و اینکه مدام می گویند اگر توافق شود اقتصاد خوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس توافق نامه ژنو، بخشی از پول های بلوکه شده آزاد است ولی به دلیل تحریم بانکی هنوز در اختیار ایران نیست، یادآور شد: با اینکه 12 سال است که مذاکرات درحال انجام است ولی هیچ زمانی به این اندازه، رکود بر کشور حاکم نبوده است.

رسایی با اشاره به اینکه دیگر رکن تحمیل، تحریم القای پیروزی کاذب است، افزود: حتی به مقام معظم رهبری نامه هایی نوشته شد، ولی ایشان در پاسخ فرمودند که آن چه مرقوم داشتید خوب است ولی به مردم بگویید که در ژنو و لوزان چه گذشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه یک سال و نیم از توافق نامه ژنو گذشته ولی  نه تنها دیوار تحریم ها ترک برنداشته، حتی توهین ها و تحقیرها هم بیشتر شده، ابراز داشت: بعد از توافق نامه، مارش پیروزی زدند، رسانه های آن ها تیتر پیروزی زدند و شاخص بورس بالا رفت اما درعرض یک ماه، شاخص بورس افت شدید کرد و شکست خورد و مشخص شد این پیروزی، دروغ بوده است.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-06.jpg

دیدگاه دوم درتلاش است تا مردم را خسته کند

وی گفت: دیدگاه دوم درتلاش است تا مردم را خسته کنند تا درست زمانی که به تیرماه و توافق لوزان نزدیک شدیم، خود مردم بگویند که بروید توافق کنید.

رسایی تصریح کرد: فردی، می گوید ما به اعتراض معلمان و کارگران رسمیت می دهیم ولی مگر اعتراض معلمان سیاسی است که به خیابان کشیده شود و به جای آن، برای حل مشکلات اقتصادی این اقشار، به مجلس لایحه بیاورید.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: یک باره مردم می بینند که اقلام بدون اطلاع رسانی قبلی، گران شده که این امر برای دولتی که شعارش، تدبیر و امید است عجیب است.

وی با اشاره به اینکه مدام می گویند یارانه هیچ فردی قطع نمی شود ولی یارانه 4 میلیون نفر قطع می شود و یا بنزین به یک باره گران می شود، بیان داشت: مگر این ها همان مردمی نیستند که به شما رأی دادند؟

رسایی با اشاره به اینکه یک پله دیگر تحمیل، پذیرفتن پروتکل الحاقی است، یادآور شد: ما NPTرا پذیرفته ایم و تعهد داده ایم که سلاح هسته ای نمی سازیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: برطبق مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی، پروتکل الحاقی باید توسط مجلس هر کشور تصویب شود، درحالی که آقای عراقچی عنوان کرده که ما این پروتکل را به صورت داوطلبانه پذیرفته ایم.

 

بیگانگان می تواند در هر زمانی، پایگاه های نظامی را بازرسی کنند

وی عنوان داشت: پروتکل الحاقی به این معنا است که بیگانگان در هر زمانی می توانند به هر مکانی از جمله پایگاه های نظامی دسترسی داشته و آن ها را بازرسی کنند.

رسایی گفت: روندی که درپیش گرفته شده این است که بگویند ما می خواستیم تحریم ها را برداریم ولی مجلس با عدم تصویب پروتکل الحاقی نگذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه آقای ظریف در مجلس گفتند که در مذاکرات، یک لیستی از دانشمندان به ما نشان دادند و گفتند می خواهیم با آن ها مصاحبه کنیم، تصریح کرد: آقای ظریف و عراقچی، با اجازه چه کسی این لیست را تحویل گرفته اید؟

وی بیان داشت: رکن دیگر تحمیل، ایجاد فضای مبهم و غیرشفاف است تا درنهایت در تیرماه، مردم در عمل انجام شده قرار گیرند.

رسایی با اشاره به اینکه رکن دیگر تحمیل، حمله نظامی است، عنوان داشت: می گویند اگر مفاد توافق نامه را نپذیرید حمله می کنیم، ولی ما در محضر شهدا می گوییم که ملت ایران طالب صلح هستند ولی زیر بار ذلت هم نمی روند.

http://rooyeshnews.com/images/stories/esf-09.jpg

اجازه بازجویی از نیروهای ارتش و سپاه را نمی دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد که از نیروهای ارتش و سپاه پاسداران بازجویی به عمل آید و احدی بخواهد بر آن ها نظارت داشته باشد.

وی بیان داشت: توافقی به رسمیت شناخته می شود که خط قرمزهای رهبر را رعایت کند و برمبنای آن، تمام تحریم ها به یک باره برداشته شود و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم.

رسایی گفت: تنها توافقی به رسمیت شناخته می شود که بر اساس آن، تحقیق و توسعه دانش هسته ای و راه شهیدان شهریاری، علیمحمدی، رضایی نژاد و احمدی روشن ادامه یابد.

 

منبع: رویش

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات