نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: هدف غرب از بازرسی نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای پی بردن به اسرار نظامی و علمی کشور است.

به گزارش لرستان خبر، بهرام بیرانوند شامگاه جمعه در اجتماع عظیم «اجازه نمی‌دهیم» در مسجد حضرت ولیعصر (عج) بروجرد اظهار داشت: قایق‌های تندرو سپاه کلاس جدید که حدود 150 کیلومتر در ساعت سرعت دارند، از ابزار و عوامل قدرتی است که در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه با این قایق‌های تندرو هرگونه تهدیدی را می‌توان خنثی کرد، افزود: با بهره‌گیری از این قایق‌های تندرو هرگونه ناوی را می‌توان منهدم کرد چراکه تندروترین قایقی که هم‌اکنون در دست ارتش‌های دنیا قرار دارد بر روی آب کمتر از صد کیلومتر سرعت حرکت دارد.

 

 

 

بیرانوند گفت: ایران تنها کشوری است که می‌تواند موشک‌های ضد ناو را بالستیک کرده و در آب شناور کند و عمود بر سر ناوهای دشمن با سرعت چند هزار متر بر ثانیه که هیچ‌کس تواند دفاع را ندارد، ناوهای دشمن را منهدم کند.

 

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی هدف آمریکا از مصاحبه با دانشمندان ایرانی را پی بردن به چگونگی ساخت چنین تجهیزاتی دانست و تصریح کرد: قصد آن‌ها دستیابی به این‌گونه فناوری‌ها توسط دانشمندان ایرانی است درواقع آن‌ها می‌خواهند بفهمند چطور موشک ساختیم چگونه در تحریم، صنعت نظامی و هسته‌ای پیشرفت داشته و ظرف مدت 5 سال نزدیک به 20 هزار سانتریفیوژ ساختیم.

 

 

 

بیرانوند با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک سپاه در دهانه هرمز، عنوان کرد: دشمن امروز بسیار کنجکاو است که بداند چگونه به هزار دور در ثانیه در سانتریفیوژها رسیده‌ایم و همه این‌ها را می‌خواهند از طریق بازرسی، نظارت و دسترسی به دست آورند.

 

 

 

وی با یادآوری تجربه چند کشور در قرار گرفتن تحت نظام سلطه بیان کرد: سه کشور دنیا تسلیم نظام سلطه و آمریکا شدند که یکی از آنا دولت بعث عراق به سرکردگی صدام بود که تمامی دانشمندان آن یا فرار کرده‌اند و یا ترور شده‌اند و همه مراکز حساس نظامی شناسایی‌شده و در چشم بر هم زدنی نابودشده‌اند البته ما خوشحالیم که صدام رفت اما ضربه‌ای که به ملت عراق خورد ناشی از این حماقت دولت آن‌ها بود.

 

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در لیبی و کره شمالی نیز همین عملیات را پیاده کردند و اینک ما در حیرتیم بازی را که یک‌بار با ورود ایران به آن در سال 82 و پذیرش تعلیق غنی‌سازی، چگونه مجدداً دست به انجام آن زده‌ایم.

 

 

 

بیرانوند با اشاره به ادعا غرب مبنی بر اینکه آن‌ها میوه‌ای را که در عراق کاشته‌اند محصول آن را در سعدآباد چیده‌اند، اظهار داشت: معنای این جمله این است که ایرانی‌ها را ترساندیم و مرعوب کردیم و از آن‌ها امتیاز گرفتیم درحالی‌که انهدام برج‌های هسته‌ای کره شمالی و عمل نکردن آمریکایی‌ها به وعده‌هایشان نمونه‌ای بارز از تجربه‌ای تلخ پیش روی مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران است.

 

 

 

وی بیان کرد: ما اسب زین شده را دادیم و یک افسار کهنه گرفتیم.

 

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 152 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در این اصل ذکرشده است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس نفی هرگونه سلطه‌جویی، سلطه‌پذیری، حفظ استقلال همه‌جانبه و تمامیت ارضی کشور، دفاع از حقوق همه مسلمانان و عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر و روابط صلح‌آمیز متقابل با دولت‌های غیر محارب استوار است.

 

 

 

بیرانوند خاطرنشان کرد: در اصل 153 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هرگونه قرارداد که سبب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی فرهنگ و ارتش و دیگر شئون کشور شود را ممنوع کرده است بنابراین اصول هیچ‌کس نمی‌تواند پای قراردادی را امضا کند که سبب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگ و ارتش و دیگر شئون کشور شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: اتفاقی که هم‌اکنون پس از سال‌ها قبل از مذاکره و در طول 20 ماه مذاکرات دولت فعلی در حال وقوع است اتفاق خوشایندی نیست و متأسفانه دولت‌های غربی در حال طراحی یک بازی سریالی علیه منافع ایران هستند که از این اصول ما را وادار به عدول کنند به‌گونه‌ای که در 100 روز اول دولت یازدهم به واسطه وعده‌ای که دولت در شعارهای انتخاباتی خود داده بود، وزیر امور خارجه را با ویلچر سر میز مذاکره کشاند و دشمنان کشور که آن‌سوی میز نشسته بودند از نیازی که به واسطه وعده‌ها ایجادشده بود به‌شدت سوءاستفاده کردند و هرچه خواستند در ژنو به ایران تحمیل و دیکته کردند آن هم درست یک یا دو روز مانده به اعلام گزارش 100 روزه دولت روحانی این توافق نهایی شد.

 

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ظاهر اظهار کردند این توافق توافقی غیر الزام‌آور است و در آن سنگ بنای توافق لوزان ریخته شد و توافق فرجامی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد در آن توافق قسمت اعظم ادعاهای غرب نسبت به ایران تبدیل به تعهد بین‌المللی شد.

 

 

 

بیرانوند با اشاره به اینکه در ژنو پذیرفته شد تا 5 درصد ایران حق غنی‌سازی دارد، گفت: این میزان در لوزان به کمتر از قبل یعنی 3.6 درصد رسید.

 

 

 

وی بابیان اینکه مقدار و تعداد عدول‌ها در لوزان نسبت به ژنو بسیار بیشتر است، تصریح کرد: اما پس از لوزان هم دوباره دبه‌هایی عجیب درآوردند به عنوان نمونه در وین آمریکایی‌ها اظهار کردند همان‌طور که گفتید لوزان قابل اصلاح است اما به نفع خودشان آن را اصلاح کردند همچنین در لوزان پذیرفته بودند یک هزار دستگاه سانتریفیوژ در فوردو باقی بماند و در دبه‌های اخیر گفتند فقط 350 عدد باقی بماند، در لوزان گفته بودند مدت محدودیت تحقیق و توسعه هشت سال است در دبه‌های اخیر آن را به 15 سال افزایش دادند.

 

 

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی افزود: در لوزان پذیرفته بودند IR8 یا همان سانتریفیوژ نسل 6 و 8 گازدهی بشده و کار تحقیق و توسعه انجام بر روی آن انجام شود در دبه‌ها گفتند شما حق تزریق ندارید.

 

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات