سردار سلامی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران حمله آل سعود به یمن را احمقانه‌ترین و ناجوانمردانه ترین جنگ تاریخ دانست و گفت: ملت یمن در راستای رسیدن به هویت دینی از دست رفته خویش و در حال گسستن بندهای اسارت از ظلم هستند.

به گزارش لرستان خبر، سردار حسین سلامی در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن که ظهر امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد با اشاره به حملات آل سعود به کشور یمن، گفت: تاریخ اسلام امروز شاهد دردناک ترین دوران خویش است و علمای ما در مقطع حساس در مبارزه با ظلم پیشگام هستند.

  

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به این‌که ملت یمن مظلوم ترین قومیت جهان امروز است، ابراز داشت: مردم یمن از مردم فلسطین نیز مظلوم تر هستند چرا که در یمن یک جنایت رسانه‌ای در حال وقوع است و هیچ خبرگزاری به جز رسانه های جمهوری اسلامی فریاد‌های مردم بی پناه یمن را پوشش نمی دهد.

 

سلامی حمله آل سعود به یمن را احمقانه ترین و ناجوانمردانه ترین جنگ تاریخ دانست و اظهار داشت: حمله عربستان بخشی از نقشه آمریکا جهت بازیابی سلطه طلبانه خویش در جهان اسلام است.

 

وی با اشاره به آن چه که ما در روی زمین و میدان مشاهده می کنیم قرار گرفتن دنیای استکبار با آمریکا در یک مسیر است تصریح کرد: ملت یمن در راستای رسیدن به هویت دینی از دست رفته خویش و در حال گسستن بندهای اسارت از ظلم هستند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی رژیم صهونیستی در جنگ‌هایی که با ملت‌های مسلمان داشت به پیروزی می‌رسید و بلاد اسلامی توسط اسرائیل اشغال شد اما پس از انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی با تمام امکانات و قدرت خویش در چهار جنگ با ملت های مسلمان شکست خورد.

 

سلامی با بیان این‌که آمریکایی ها برای نشان دادن قدرت خویش به عراق و افغانستان حمله کرد اما پس از 10 سال و دست خالی کشور عراق را ترک کرد، افزود: آمریکا دست به حمله ملت سوریه زد و آرایش منطقه را به گونه ای ایجاد کردند که تاریخ جدیدی در سرنوشت مسلمانان ایجاد کنند اما در این راستا هم به موفقیت نرسیدند.

 

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران افق‌های جدیدی را به روی مسلمانان گشود و دشمن را تحقیر کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمینه‌های عظیمی ایجاد کرد، موازنه قدرت را جا به جا کرد، قدرت را به نفع مسلمانان تغییر داد و تنفس را از آمریکایی ها گرفت.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به این‌که آمریکا تصور می‌کرد که ایران در پی نفوذ در جهان عرب است و اگر انقلاب اسلامی در یمن نفوذ کند سبب می شود که گلوگاه منطقه دست کشورایران باشد، گفت: آمریکا به این نتیجه رسید که هرچه در برابر ایران ایستادگی کند راه‌ را برای خود بسته‌تر می‌کند و در نتیجه تحریم اقتصادی آمریکا سبب خودکفایی ملت ایران می‌شود.

 

وی با تأکید بر این‌که جنگ آل سعود در یمن در ذات خویش شکست خورده است، افزود: دولت آل سعود تصور می‌کرد می‌تواند تحولات در یمن را مدیریت کند و ارتش های عرب را پشت خود داشته باشد که این مطلب تنها تصورات خیالی بود و همه اهداف آن‌ها با شکست مواجه شد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ابراز داشت: هنگامی که رژیم آل سعود به یمن حمله کرد انصارالله در یمن 30 درصد انسانی نفود داشت اما به واسطه این حمله نفوذ انصارالله به 80 درصد رسید و تقریبا کل کشور یمن به یک اتحاد خوب رسید.

 

وی مردم یمن را مردمی سخت کوش و مرد صحرا خواند و افزود: سعودی ها از زمین و آسمان به کشور یمن حمله کردند اما تا امروز 400 کشته داده اند که آن را مخفی نگه داشته اند و وقتی به پایگاه های دولت آل سعود توسط انصارالله حمله می‌شود جرات باز پس گیری آن را ندارند.

 

سردار سلامی با بیان این‌که آمریکا 50 درصد قدرت جهانی را در اختیار دارد و قدرت اول اقتصاد جهان است اما امروز رو به زوال و نابودی است، ابراز داشت: امروز آمریکا گرفتار ناهنجاری‌های اخلاقی است و نظم این کشور در حال افول و فروپاشی شدید است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این‌که آمریکا انسانیت و منطق نمی‌شناسد گفت: با آمریکا نمی‌توان سخن منطقی گفت بلکه باید با قدرت با آن ها سخن گفت و اگر آمریکا با ما منطقی سخن می‌گوید به دلیل قدرتی است که در ایران اسلامی شکل گرفته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اوباما گفت اگر با ایران غیر از منطق دیپلماسی سخن بگوییم موفق نمی‌شویم و آمریکا می‌داند راه‌های عملیاتی و تاکتیکی که علیه جمهوری اسلامی به کار بسته است با شکست رو به رو شده است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علمای ما پرچمداران این انقلاب هستند و بی شک ما مطمئمن هستیم که خداوند به وعده‌های خویش عمل می‌کند و ملت های مسلمان و مظلوم به پیروزی و نصر می‌رسند./922/پ202/ج

منبع: رسا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات