انصاری در سفر به لرستان؛

معاون رئیس جمهور در سفر به لرستان گفت: البته این نیست اگر تحریم‌ها برداشته شوند همه مشکلات حل می‌شود بلکه بخشی از مشکلات حل و بخشی از هزینه‌های سنگین برای دولت جبران می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، در حالیکه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در مراسم دهمین دوره جایزه محیط زیست که در تالار همایشهای محیط‌زیست برگزار شد برطرف شدن همه مشکلات کشور را در گرو رفع تحریم ها دانست و گفت: «تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند» امروز معاون وی در سفر به لرستان حرف های متفاوتی زد و عنوان کرد که برداشتن تحریم ها همه مشکلات را حل نمی کند.

 

متن سخنان معاون رئیس جمهور در زیر می آید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری لرستان، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در حالی‌روی کار آمد که هزاران پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود داشت و توقع زیادی هم در جامعه ایجاد شده بود.

 

وی بیان کرد: اداره کشور با نفت 45 دلار و صادرات یک میلیون بشکه در روز پس از یک دوره طولانی فروش 2 میلیون و 400 هزار بشکه نفت در روز   کار سختی است

.

کاهش 50 درصدی صادرات و قیمت نفت

 

انصاری خاطرنشان کرد: افزایش شش برابری بودجه جاری ظرفیت مدت هشت سال و تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی کار آسانی نیست؛ در پایان سال 84 بودجه جاری کشور 23 هزار میلیارد تومان بود و در پایان سال 91، این مقدار 120 هزار میلیارد تومان  شد که تأمین این بودجه که متأسفانه 80 درصد آن  صرف پرداخت دستمزد، حقوق و مستمری است نیز کار سختی است.

 

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید کاهش نرخ تورم از 44 درصد به 15 درصد بوده و نیز توانسته در سال 93، رشد منفی 5.6 درصدی اقتصاد را به مثبت 1.5 تا 2 برساند.

 

نرخ تورم 15 درصد

 

وی عنوان کرد: اجرای طرح سلامت و بیمه سلامت نیز نقش مهمی در رضایتمندی اقشار کم‌درآمد جامعه که قبلا برای هزینه‌های درمان باید مبالغ هنگفتی را پرداخت می‌کردند، داشته است و دولت 10 میلیون نفر از افرادی که بیمه نبودند را تحت‌پوشش بیمه قرار داده است.

 

انصاری تصریح کرد: امروز فضای کسب و کار در کشور مطمئن شده است و سرمایه‌گزاران تمایل دارند که به سرمایه‌گذاری در کشور بپردازند

.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاری برای تولید و اشتغال‌زایی در کشور عبادت محسوب می‌شود و ثواب آن کمتر از مسجدسازی نیست زیرا جامعه‌ای که امیدوار، برخوردار و ولایت‌مدار باشد اقدام به مسجدسازی و حسینیه‌سازی نیز می‌کند.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اگر جامعه ما دچار فقر مزمن و بیکاری باشد نه تنها مساجد و حسینیه‌ها خالی می‌شود، بلکه آسیب‌های نظیر گرایش به مواد مخدر نیز افزایش یافته و کسب و کار قاچاقچیان رونق می‌یابد.

 

وی بیان کرد: دولت برنامه‌‌ریزی وسیعی برای ایجاد اشتغال و تحرک‌ در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی دارد و برنامه‌های زیادی را  برای مهار آب‌های سطحی بهبود روش‌ها برای استفاده بهینه از آب در دستور کار قرار داده است.

 

استخراج محورهای مکتب امام خمینی

 

 

انصاری با بیان اینکه فضای کشور ما در این ایام معطر به عطر نام ولادت‌های بزرگ شعبان به ویژه امام زمان (عج) و نام امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد بوده، عنوان کرد:‌ با گذشت 26 سال در این مراسم چهره‌ای با شکوهی از حضور مردم و پیوند ناگسستنی آنها با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری بود.

 

 

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مهمترین سخنرانی مقام معظم رهبری هر ساله در مهمترین اجتماع ملی انجام می‌شود که همین مراسم 14 خرداد است چرا که همه مسئولان نظام در تمام سطوح و همه نماینده اقشار مختلف مردم از سراسر ایران و میهمان‌هایی از سراسر جهان و کشورهای اسلامی نیز حضور دارند.

 

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این مراسم سخنان راهگشا و مهمی را بازگو کردند، ایشان هشت محور از شاخص‌های اندیشه جاودانه امام را بیان کردند که همگان را به پیگیری و استخراج سایر محورهای همیشگی مکتب اسلام و فقهی ما فرا خواند  که امید است اصحاب رسانه بتوانند پیوند بیشتری میان این مکتب زنده با نسل جدید برقرار کنند و توطئه دشمنان را برای ایجاد گسست میان ارزش‌های اسلامی با نسل جدید می‌کنند، مقابله اثرگذاری داشته باشد.

 

انصاری افزود: یکی از شیطنت‌ها و دستاوردهای دشمنی‌های استکبار با اسلام به طور عام و مکتب شیعه به طور خاص این بود که تعالیم و آموزه‌های انسان‌ساز، نشاط‌آفرین و سازنده ادیان الهی به طور عام و دین اسلام را به طور خاص تحریف کنند و دگرگون جلوه کند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ریزی وسیعی در زمینهٔ اشتغال و تحرک بخشی در بخش‌هایی مختلف شروع کرده، اظهار داشت: تحرک بخشی عظیم جهادی بعد از سفر رئیس‌جمهور به خوزستان به‌عنوان اولین سفر استانی شروع شد.

 

کوتاه نیامدن در بحث هسته ای

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه صرفه‌جویی و بهبود آب مسئله مهمی است،  تصریح کرد: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری در زمینهٔ مهار آب‌های مرزی و بهبود روش‌ها گام‌هایی برداشته شد که انتظار داریم مدیران و فعالان در مسئله آب نوآوری کنند.

 

وی با بیان اینکه دولت در حوزه نفت و گاز گام‌های بلندی برداشته و فازهایی در این زمینه به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد:دولت طی این 21 ماه در کارزاری دشوارتر از کارزار دفاع مقدس با تمام قدرت‌های جهانی روبه‌رو بوده و مردانه ایستادگی کرده است.

 

وی با بیان اینکه مدیریت و فرماندهی کلی موضوع پرونده هسته‌ای شخص مقام معظم رهبری است، گفت: این کشور هیچوقت کوتاه نمی‌آید چراکه کشور امام خمینی(ره) شهدا، 15 خرداد و مقام معظم رهبری است.

 

دلواپسی شما محترم است

 

 انصاری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: دلواپسی شما محترم است ولی بدانید اگر قرار بود تیم مذاکره کننده از مواضع خود کوتاه بیایند مبارزه و تلاش آن ها ۲۱ ماه به طول نمی انجامید.

 

 

وی عنوان کرد: هجوم دشمن تحت عنوان تحریم به ساحت اقتصادی مانند هجوم دشمن به خرمشهر و سوسنگرد است که دیروز مرزهای ما را اشغال کردند ولی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس آن‌ها را بیرون راندند و کشور را آزاد کردند.

 

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما باید تحریم‌ها را از سر مردم برداریم، امروز رزمندگانی دیگر در عرصه دیپلماسی با پشتیبانی ملت و هدایت مقام معظم رهبری در حال بازپس‌گیری عرصه‌های اقتصادی تحریم از سوی دشمنان اسلام است.

 

برداشته شدن تحریم ها همه مشکلات را حل نمی کند

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت و نظام است که زندگی آرام را برای مردم ایجاد کند، خاطر نشان کرد: البته این نیست اگر تحریم‌ها برداشته شوند همه مشکلات حل می‌شود بلکه بخشی از مشکلات حل و بخشی از هزینه‌های سنگین برای دولت جبران می‌شود.

 

انصاری با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا برای تعامل با ایران آماده هستند، گفت: امروز یک مثلث شوم از رژیم صهیونیستی، متجاوزین عرب و منافقین شکل‌گرفته است که نگذارند مذاکرات هسته‌ای به ثمر برسد که این حقانیت تیم مذاکره‌کننده ما را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیازمند حمایت همه‌جانبه مردم است، اظهار داشت: مردم ایران سرشان را با افتخار بالا بگیرند که سردارانی شایسته همانند شهید باکری و شهید همت در عرصه‌های دیپلماسی دارند و در این راه جانشان را بر کف دست گذاشته‌اند.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم خود را محتاج هدایت مقام معظم رهبری می‌دانند، افزود: الحمدالله مردم خود را موظف به اطاعت رهبری می‌دانند، دست دولت به‌سوی همه جریانات سیاسی و همه گروه‌ها چه آن‌ها که در انتخابات به این دولت رأی دادند و چه آن‌ها که رأی ندادند دراز است. در واقع اکنون دولت رقابت نیست بلکه دوران رفاقت است.

 

وی بابیان اینکه تمرکزگرایی که از قدیم بوده در اندیشه ما شکل‌گرفته است، گفت: از مسئولان استانی درخواست دارم خیلی چشمتان به تهران و مرکز نباشد بلکه فکر و طرح از اینجا باید به تهران ارسال شود چراکه شما استانتان را بهتر از تهران می‌شناسید.

 

انصاری اظهار داشت: در استان لرستان جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، کشاورزی و انسانی عظیمی وجود دارد که شما مسئولان باید در ادارات نوآوری و خلاقیت کنید حتی اگر لازم شد مشاور خارجی از کشورهایی که در حوزه‌های شما گرفتاری داشتند و توانستند آن‌ها را حل کنند مشاوره بگیرید و پول‌خرج‌کنید.

 

دانشگاه باید بگوید ما می‌توانیم

 

وی افزود: از همه شما همکاران در قوه مجریه و سایر قوا می خواهیم  قدر مدیریت را بدانید چرا که قدر مدیریت دانستن این است که یک یادگار ماندگار در دستگاه خود داشته باشید.

 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور عنوان کرد: هرچه در زمینهٔ فکر، طراحی و مشاوره پول‌خرج‌کنید اسراف نیست بلکه اسراف آن است که کلنگی بر زمین زده شود و عملیاتی نشود.

 

وی بیان کرد: استان لرستان نباید بیکار داشته باشد بلکه باید بیکاران استان‌های دیگر را هم جذب کند چراکه با این‌همه ظرفیت خدادادی این کار شدنی است.

 

انصاری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) به جنگ "ما نمی‌توانیم" رفتند و فرمودند "دانشگاه باید بگوید ما می‌توانیم"، تصریح کرد: با تقویت اعتماد به‌ نفس کاری مشکل‌تر از پیروزی انقلاب، فروریختن رژیم شاهنشاهی و سرکار آمدن نظام جمهوری اسلامی نمی‌کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم افراد مرتبط پیشنهادات سازنده‌ای ارائه دهند و مجلس هم کمک می‌کند، شما حتی برای اداره کلان کشور طرح بفرستید چرا که در نگاه جدید دولت، به مناطق امکانات داده می‌شود و با تمام قوا در خدمت شما است.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ارجانیوز

    سلام بر همکاران محترم در لرستان خبر
    به نظر لینک زیر مفید باشد

    سخنی با تریبون داران/ جملاتی که زیبنده ی آن روحانی عالی مقام نیست

    http://arjanews.ir/%d8%b3%d8%ae%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%a8%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86/

  • رضایی

    متاسفم برای صدا وسیمای لرستان که تصویر فتنه گری را که همین چند روز پیش بدترین توهین ها را به سپاه نمود را در خبرروزسه شنبه نشان می دهد.

    سید ...... به چه بهانه ای به صدا وسیما دعوت می شود؟؟!

    درود بر میرعمادی این سید بزرگ که کوچکترین اعتنایی به این مرد ملعون نداشت!!

    آقایان تدبیر وامید قرارمان این نبود که یک نامرد،یک مزدور،یک فتنه گر را امان بدهید

نظرات