نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:انقلاب اسلامی ایران قدرت‌های جهانی را متزلزل کرده و زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در کنفرانس بین الملی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی که پیش از ظهر امروز پنج شنبه 21 خرداد ماه در دانشگاه پیام نور در تهران برگزار شد، دین  را به عنوان قدرت سوم جهان معرفی و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران پرچم دار این قدرت بزرگ است و بشریت را  اداره می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: جایگاه قدرت در نظام سیاسی اسلام  مهم است و آیات و روایات فراوانی در این رابطه آمده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به آیه 25 سوره حدید گفت: این آیه ارزش والایی دارد و ترسیمی گویا از فلسفه سیاسی حکومت اسلامی است.

 

وی چهار عنصر اصلی حکومت دینی را قانون، حاکم و رهبری، محور قدرت و هدف برشمرد و خاطرنشان کرد: در این آیه رهبران دینی مجریان دستورات دین هستند، محور دو قانون و میزان سنجش افکار عمومی و محور سوم قدرت است.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به جایگاه قدرت برای اجرای عدالت و قانون، بیان کرد: وقتی موانعی برای عبودیت پیش بیاید، برای برداشتن موانع و تحقق اهداف قدرت لازم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: مردم عدالت را به پا کنند و این برای این است که دین خدا را یاری کنند.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: ایشان می فرمایند که من مامور به اصلاح جامعه شدم تا مردم را به یکتا پرستی و بندگی خدا دعوت کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: قدرت برای رشد و تعالی انسان به کمال است و رهبران الهی با عقل و منطق مردم را دعوت می کرند و در برابر موانع طاغوتیان که بر سر راه قرار داده بودند، از راه توحید و حقانیت و هدایت مردم از قدرت استفاده می کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی اسلام را دین جهانی معرفی کرد و اظهار داشت: اسلام به دنبال قدرت جهانی است و جهانی بودن دین اسلام یک ضرورت می باشد و در آیات زیادی اشاره شده که اسلام جاودانه است و خدا پیامبر را(ص) فرستاد تا بر ادیان مکاتب دیگر غلبه کند و دین اسلام حاکم شود.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: قرآن کریم می فرماید که خدا دوست دارد مومنان  قوی باشند و در فرهنگ اسلامی، خدا مومن ضعیف را دوست ندارد و قدرت جهانی برای اهداف اسلام لازم است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) به دلیل انحراف قدرت اسلام ضعیف شد، عنوان کرد: بعد از اسلام حکومت به دست طاغوتیان افتاد و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز قدرت جهانی اسلام است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران وقتی به وجود آمد که دو بلوک شرق و غرب وجود داشت، افزود: شعار انقلاب اسلامی ایران نه شرقی و نه غربی و نخستین پیام پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیروزی خون بر شمشیر بود.

 

وی با بیان اینکه پیام سوم انقلاب در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، عنوان کرد: سومین پیام پیروزی فرهنگ جهاد و شهادت بر فرهنگ مبتذل غرب و شرق بود که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره پیروزی های ایران در فناوری هسته ای گفت: این پیروزی نشانه دیگری از به هم خوردن معادلات قدرت در هندسه جهان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی  اظهار داشت: بیداری اسلامی در منطقه، جنگ 33 لبنان، روز 22  لبنان، ناکام ماندن آمریکا در حمله به عراق و افغانستان، قیام مردم بحرین و یمن منشأ مدیریت آن از جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه قدرت نظامی تنها مولفه قدرت نیست، بیان کرد: مولفه دیگری برای قدرت وجود دارد، انقلاب اسلامی کار بزرگ دیگری که انجام داد ترویج تفکر مهدویت است و ما به دنبال صلح، رفاه و حاکمیت جهانی هستیم.

 

امام جمعه خرم آباد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مولفه جدید قدرت جهانی و معادلات  آن را برهم زد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میر عمادی کشورهای غربی را متزلزل دانست و اظهار داشت: اسلام قدرت برتر است و ایران مولفه های قدرت را به دنیا معرفی کرد که در اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است و از انسجام برخوردار و دارای ضمانت اجرایی است.

 

وی افزود: این مولفه ها از انسجام درونی برخوردار هستند، برخی از مولفه های قدرت جهانی اسلام، ایمان به خدا و تکلیف گرایی مردم، روحانیت، ولایت فقیه، فرهنگ جهاد و شهادت، امت واحده بودن، اتحاد و همدلی و هم زبانی و توکل و اعتماد به خدا است و هندسه قدرت جهانی را تغییر می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه باید منبع جهانی قدرت اسلامی را بشناسیم، گفت: اندیشه دینی خدای متعال است و همه قدرت‌ها به دست خدا است و هیچ پدیده‌ای جز اراده الهی که قادر مطلق است، تحقق نمی یابد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی حکومت امام زمان را کامل ترین حکومت دانست و گفت: سه رکن اساسی جکومت حضرت مهدی(ع) شخص امام، بندگان صالح و متقین و عامل سوم دین کامل و جامع است.

 

وی در پایان صحبت های خود اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تمام قدرت جهانی مادی را به هم ریخته است و زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند.

 

به گزارش لرستان خبر، در این همایش محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن رحیم‌پور ازغدی  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان سخنرانی کردند. منبع: رسا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات