لشکر‌کشی وزرای دولت به استان‌ها برای جشن فرمایشی؛

در شرایطی که مسئولان دولتی در بسیاری از مصاحبه های خود از خالی بودن خزانه و فشار بر دولت برای پرداخت یارانه ها سخن می گویند، به چه علت هزینه بیت المال صرف آوردن گروه های موسیقی و کنسرت مختلف و اجاره سالن های دولتی و خصوصی با هزینه بیت المال به همراه بلیط های هواپیمای سفر مهیمانان از شهرهای مختلف شده است؟

به گزارش لرستان خبر،  شاید زمانی که دو سال قبل تنها دو روز قبل از انتخابات حسن روحانی در رسانه ملی خطاب به مردم گفت در صورت پیروزی در انتخابات علاقه ای به برگزاری جشن پیروزی ندارد و ترجیح می دهد به جای این کارها مشکلات مردم را رفع کند، کمتر کسی تصور می کرد روحانی نخستین سالگرد جشن پیروزی خود را در وزارت کشور و دومین سالگرد آن را با فرستادن بسیاری از وزرا و معاونان خود به استان های سراسر کشور آنهم با هزینه از جیب بیت المال و در شرایطی که دولت از کسری بودجه شدید رنج می برد برگزار کند.
 
 
دولت یازدهم اعتدال را در یک عرصه دیگر نیز معنا کرد و این بار در همزمان با دومین سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از وزرا، معاونین رییس جمهور و دیگر مقامات دولتی با حضور در شهرهای مختلف در جشن های دولتی که بسیاری از آنها با هزینه بیت المال به مناسبت پیروزی دولت یازدهم برگزار شده بود، حاضر شده و سخنرانی کردند.
 
بسیاری از مقامات ارشد و میانی دولت یازدهم به جای وقت گذاشتن برای حل مشکلات مشکلات مردم، به مناسبت پیروزی حسن روحانی در انتخابات دو سال قبل! به شهرها و استان های مختلف سفر کرده و نشان دادند همچنان در فضای انتخابات باقی مانده اند.
 
 
جالب آنکه این برنامه ها با استقبال مردم نیز همراه نبوده و نهایتا برخی سالن های ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفره با پر شدن نیمی از صندلی هایشان، شاهد سخنرانی وزرا و دیگر مسئولین دولتی بوده اند.
 
 
نکته قابل توجه دیگر در بسیاری از این جشن های دولتی، حضور پر رنگ خوانندگان و برگزاری کنسرت های موسیقی بوده است که مشخص نیست به چه علت این کار صورت گرفته است و آیا در شرایطی که مسئولان دولتی در بسیاری از مصاحبه های خود از خالی بودن خزانه و فشار بر دولت برای پرداخت یارانه ها سخن می گویند، به چه علت هزینه بیت المال صرف آوردن گروه های موسیقی و کنسرت مختلف و اجاره سالن های دولتی و خصوصی با هزینه بیت المال به همراه بلیط های هواپیمای سفر مهیمانان از شهرهای مختلف شده است؟
 
 
در ادامه اسامی، تصاویر و سخنان دولتی ها در جشن های دولتی به مناسبت پیروزی حسن روحانی را در سراسر کشور مشاهده می فرمایید:
 
 
علی جنتی در یزد: دولت شایسته سالاری در دستور کار قرار داده است !
 
 
 
به عنوان مثال علی جنتی وزیر پرحاشیه فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در یزد بدون آنکه توضیح دهد چه تخصصی درباره مسایل اقتصادی و سیاست خارجی دارد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که دولت هنوز از آن رنج می برد، رکود تورمی است. که خوشبختانه از ۶.۸- درصد به مثبت رسیده است.
 
 
این عضو کابینه دولت گفت: باتوجه به جمیع شرایط از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی، حل مسئله پرونده هسته ای در دستور کار دولت قرار گرفت و برخلاف قبلی ها که می رفتند و بیانیه می خوانند و درباره مدیریت جهانی حرف می زدند، مذاکرات جدی در طول این مدت انجام شد که امیدواریم به زودی به توافق منجر شود.
 
 
جنتی تصریح کرد: دولت، شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار داد و اکثریت قاطع اعضای کابینه در زمینه کاری خود تجربه و تخصص دارند. جنتی گفت که یکی از سیاست های مهم تدبیر و امید، تحمل و مداراست.
 
 
صالحی امیری: حضور مردم ساری قبل از انتخابات جرقه پیروزی روحانی بود!
 
 
رضا صالحی امیری معاون رییس جمهور و رییس کتابخانه ملی نیز به ساری رفت و گفت: در دولت های نهم و دهم و به دلیل بی تدبیری های انجام شده، ایران به سمت بن بست و انزوای بین المللی حرکت کرد و مردم متحمل مشکلات فراوانی شدند. 
 
 
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: با قاطعیت می توان ادعا کرد حضور پرشور مردم ساری در مراسم سخنرانی دکتر روحانی پنج روز مانده به آغاز رای گیری ریاست جمهوری، جرقه پیروزی ایشان در این انتخابات بود.
 
 
واعظی در اراک: تورم از ۴۱% به ۱۶% رسیده است!
 
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات نیز به اراک رفت و گفت:  با گذشت ۶۰۰ روز از فعالیت دولت با وجود تحریم ها، ریزش قیمت نفت و ساختار اقتصادی و اجتماعی بیمار ، دولت توفیق های موثر و قابل دفاعی را در حوزه های مختلف داشته است که رساندن تورم ۴۱ درصد به ۱۶ درصد، خارج کردن حوزه تولید از فلج اقتصادی ، تثبیت نرخ ارز و حضور تمام قد در عرصه سیاست خارجی ، سامان و بهبود وضعیت سلامت مردم و رشد اخلاق مداری در جامعه گوشه هایی از آن است.
 
 
به گزارش ایرنا، واعظی گفت: موضوع ساماندهی روابط خارجی ایران با جهان از اولویت های دولت روحانی است که با پیاده کردن سیاست تعاملی با دنیا بر مبنای حفظ و ارتقای منافع کشور پایه گذاشته شده و با بازنگری هوشمندانه در سیاست های دولت پیشین هم اینک جایگاه عزتمندی ایران ارتقا یافته و دیدگاهی که ایران را مشکل آفرین می خواند امروز به مدد تلاش های دولت روحانی ، کشور ما را کلید حل مشکلات مطرح می کند.
 
 
شوشتری در قزوین: دولت توانسته کارهای ارزشمندی انجام دهد
 
 
شوشتری رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهوری نیز به قزوین رفت با اشاره به عملکرد دولت یازدهم طی ۲۰ ماه گذشته افزود : دولت روحانی درشرایطی شروع بکار کرد که با مسایل و مشکلات عدیده ای روبرو بود و با این شرایط توانست در صیانت از حقوق مردم و با بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه حمل و نقل عمومی، ساماندهی سکونت گاه های مرزی، آب های مرزی کارهای ارزشمندی انجام دهد. 
 
به گزارش ایرنا، وی درادامه اظهارداشت: انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ رای به تحول، اعتدال گرایی و عقلانیت بود ومردم با این رویکرد نشان دادند که ازافراط وتفریط خسته شده اند و می خواهند کشور بدور از شعار و هیاهوی بیهوده اداره شود. 
 
 
سردار دهقان در شیراز: شعار اعتدال بر آمده از دل جامعه بود!
 
 
اما جالب تر از همه سردار دهقان تنهات عضو نظامی کابینه بود که با لباس نظامی در جشن سیاسی حامیان دولت در شیراز شرکت کرد و گفت: شرایط سخت اقتصادی سال ۹۲ با تصمیمات نسنجیده به فضای پرتنش و حساس تبدیل شده بود، یأس و ناامیدی از جامعه با حضور در انتخابات یک حماسه باشکوه ایجاد کردند.
 
به گزارش شیرازه، وزیر دفاع ادامه داد: روحانی ندای شعار را در معرض آگاهی مردم قرارداد که یک موج فراگیر گسترده در روستاها و شهرها تبدیل به یک حرکت بزرگ و منسجم شد، این شعار برآمده از متن جامعه و همسان با جامعه بود.
 
همچنین دهقان قبل از شیراز نیز به اصفهان رفت و در جشن حامیان دولت در این شهر شرکت کرد.
 
امین زاده در سمنان: انتخاب روحانی انگیزه مضاعفی بین حقوقدانان ایجاد کرد!
 
 
الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور نیز به سمنان رفت و گفت:  با حماسه انتخاباتی ۲۴ خرداد ۹۲ دولت یازدهم با شعار اعتدال گرایی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و امید و نشاط در عرصه داخلی و خارجی ایجاد کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون حقوقی رییس‌ جمهوری اظهار داشت: انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و انتخاب دکتر روحانی به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران انگیزه مضاعفی بین حقوقدانان کشور ایجاد کرده است و امروز با وجود ۱۷ هزار حقوقدان در قوه مجریه برای انجام امور به شکل تخصصی و قانونی در دیوان عدالت اداری پرونده‌های شکایت کمتری نسبت به مصوبات دولت وجود دارد که نشان دهنده انجام امور به شکل تخصصی و قانونی است. 
 
 
مولاوردی در زنجان: انتخاب خط اعتدال در انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم بود!
 
 
شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز به زنجان رفت و گفت: انتخابات سال ۹۲، نه بزرگ ملت به شرایط مدیریتی گذشته و آری به دولتی بود که قصد مدیریت کشور بر اساس اعتدال و عقلانیت را داشت.
 
به گزارش ایرنا، وی روحانی را فردی معتدل میان اصلاح طلبان و اصولگرایان عنوان کرد و مهمترین ادعای رییس جمهوری پیش از انتخابات را آگاهی از مسایل و دغدغه های مردم و داشتن کلید حل مشکلات پیش روی کشور و توانایی بازگردادن آرامش به زندگی در کنار تداوم فعالیت هسته ای برشمرد.
 
مولاوردی با بیان اینکه کشور در آن دوران در زمینه فناوری هسته ای در بن بستی گرفتار شده بود که ادامه روند آن می توانست تبعات خطرناکی برای نظام به همراه داشته باشد، افزود: انتخاب خط اعتدال در انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم ایران بود.
 
 
ترکان در خرم آباد: رای به روحانی اتفاقی نبود!
 
 
اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور نیز در همایش طلوع امید ویژه بزرگداشت حماسه سیاسی ۲۴ خرداد افزود: به طور قطع رای مردم در ۲۴ خرداد بر مبنای سخنان نامزدها بوده و اتفاقی نبوده و البته انجام مناظرات موجب افزایش آگاهی مردم شد.
 
وی با بیان اینکه دکتر روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز به عقل گرایی مشهور بود تصریح کرد: رییس جمهوری ظرفیت شخصیتی بالایی دارد و امور را با تدبیر و عقلانیت پیش می برد.
 
وی خطاب به برخی مخالفان دولت گفت: علیرغم ظرفیت بالای دکتر روحانی در شنیدن و پذیرش نقد مراقب انتقادات خود باشید چراکه بنا نیست دکتر روحانی مسیر سیاسی و مشی اعتدالی خود راتغییر دهد و در مسیر گروه رقیب حرکت کند.
 
 
حاجی میرزایی در شهرکرد: ۲۴ خرداد روزی ماندگاری است چون مردم به اعتدال رای دادند!
 
 
دبیر هیئت دولت در ویژه برنامه گرامیداشت حماسه ۲۴ خرداد در حسینیه اعظم شهرکرد افزود: ۲۴ خرداد روز ماندگاری در تاریخ ایران اسلامی است چراکه در این روز مردم با انتخاب دولت تدبیر وامید به گفتمان اعتدال رای داده و از افراط و تفریط دوری گزیدند.
 
به گزارش ایرنا، حاجی میرزایی با اشاره به برخی نابسامانی های کشور در دوره هشت ساله دولت نهم و دهم، تصریح کرد: رکود تورمی، بی ثباتی اقتصادی، نرخ پایین سرمایه گذاری، نامناسب بودن فضای کسب و کار، بهره وری پایین و افزایش اتکای کشور به درآمدهای نفتی از مهمترین این مشکلات و نابسامانی های هشت سال گذشته بود.
 
حاجی میرزایی ادامه داد: این در حالی که دولت یازدهم از همان ابتدا به دنبال رفع این مشکلات بود و طی دو سال اخیر به توفیقات چشمگیری در این زمینه دست پیدا کرد.
 
 
نجفی در کرمان: باید توجه کرد که وضعیت کشور در زمان تحویل گرفتن دولت چگونه بود!
 
 
 محمدعلی نجفی  در آیین گرامیداشت ۲۴ خرداد سالگرد حماسه سیاسی و انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری در خانه شهر کرمان افزود: باید پرسید که وضعیت کشور در زمان گرفتن مسوولیت اداره کشور در سال ۹۲ چگونه بود، هنوز هم اشکالات آن روزها سایه سنگین خود را بر فعالیت های دولت تحمیل کرده است.
 
به گزارش ایرنا، وی گفت: آوار بزرگی از مشکلات، مصائب، سوء مدیریت ها و سوء تدبیرها ایجاد شده بود که دولت تدبیر و امید باید آواربرداری و زمین را برای ساختن بنای مورد نظر آماده کند.
 
وی گفت: ابتدا باید توجه داشت که دولت چه چیزی را تحویل گرفت و چه بخشی را توانست برطرف کند.
 
 
امیری در کرج: شرایط کشور با انتخاب روحانی در حال بهتر شدن است!
 
 
حسین علی امیری قائم مقام وزیر کشور در آیین دومین سالگر حماسه بزرگ ۲۴ خرداد در تالارشهیدان نژاد فلاح کرج، افزود: شرایط خوبی پس از انتخابات ۲۴ خرداد در کشور فراهم شده که با حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، بهتر نیز می شود.
 
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: وزارت کشور کاری جز اجرای قانون در انتخابات پیش رو ندارد و برگزاری انتخابات پرشور با حضور همه اقشار مردم مد نظر قرار گرفته است. 
 
 
مقیمی در اردبیل: اعتدال در حال فراملی شدن است!
 
 
معاون سیاسی وزیر کشور گفت : گفتمان اعتدال رییس جمهوری که بر اساس عقلانیت و دوری از هر گونه افراط گری می باشد امروز نه تنها در کشورهمه گیر شده بلکه در حال فراملی شدن است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی یکشنبه شب در آیین گرامیداشت دومین سالگرد حماسه ۲۴ خرداد در اردبیل افزود: این گفتمان امروز در حوزه های مختلف در کشور نهادینه شده و افراط گرایان را به حاشیه رانده است.
 
وی با اشاره به برخی دستاوردهای دولت تدبیر و امید و سیاست اعتدالی آن بیان کرد: رجوع به عقلانیت، قانون محوری و همکاری با قوای دیگر به رغم وجود برخی تفاوت دیدگاه ها، اجماع گرایی در مسایل کلان از جمله توافق با گروه ۱+۵، جلوگیری از تشدید و حتی لغو برخی تحریم های ظالمانه، ارتقای رتبه علمی کشور و بیمه سلامت رایگان از اقدامات ارزشمند حاکمیت اعتدال در کشور است.
 
 
رضوی در ساوه: مهار تورم از دستاوردهای ارزشمند دولت است
 
 
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: بهبود وضعیت کشور در شاخص های مختلف نیازمند جهش در ساختار اقتصاد است و دولت یازدهم با برنامه های هدفمند برای تحقق این مهم مصمم است.
 
به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی عصر یکشنبه در آیین بزرگداشت ۲۴ خرداد در ساوه افزود: حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی در سایه جهش اقتصادی میسر و مشارکت هدفمند مردم در حوزه اقتصادی کشور رکن تفکیک ناپذیر آن است و باید حلقه های همدلی و همزبانی دولت را به منظور مهار رکود تورمی، ایجاد بسترهای اشتغالزا و بهبود کیفی معیشت و رفاه لایه های مختلف اجتماعی منسجم تر کرد.
 
وی گفت: تلاش کارشناسان برای ثبات اقتصادی و مهار تورم از دستاوردهای ارزشمند دولت است که با وجود شرایط آشفته اقتصادی و محدودیت های موجود و تحریم ، روند قابل قبول خود را در کارنامه دولت ثبت کرده است. 
 
*                                       *                                   *
 
 
لازم به ذکر است علاوه بر استان های نام برده که در تمامی آنها علاوه بر وزرا یا معاونین رییس جمهور، استانداران و دیگر مقامات دولتی نیز حضور داشتند، مراسم های دولتی جداگانه ای نیز در شهرستان های قم، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، قزوین، تبریز و کرمان، با حضور استانداران و دیگر مقامات دولتی استانی برگزار شد.
 

 گفتنی است حسن روحانی ۲۲ خرداد ۹۲ قبل از انتخابات در برنامه تلوزیونی به انتخاب شما گفته بود: «من به جوانان کشورم می‌گویم که اگر در انتخابات پیروز شوم علاقه‌ای به جشن گرفتن برای پیروزی ندارم، بلکه برای شاغل بودن مردم و بهبود و ارتقای رفاه زندگی آنان و رفع غم از چهره کارگران، ایجاد محیطی باصفا و علمی در دانشگاه‌ها و قرار دادن ایران در جایگاه پرغرور در دنیا و در هم شکستن تحریم وایجاد روابط خوب با دنیا و افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد احساس رضایت در مردم جشن خواهم گرفت.» (منبع:‌رجا

 

 

مطلب مرتبط:

 

۲۲ خرداد ۹۲: اگر در انتخابات پیروز شوم علاقه ای به گرفتن جشن برای پیروزی ندارم/ ۲۲ خرداد ۹۳: این جشن، جشن مردمی است

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات