تحریم این افطاری ها، اولا این پیام را برای دولت دارد که صرفه جویی در هزینه ها را در اولویت قرار دهد و در ثانی، اعتراض به خط کشی دولت میان سیاسیون آن هم در سال همدلی و همزبانی و سال برگزاری انتخابات است.

حسن روحانی رییس جمهور مراسم افطاری جداگانه خود برای اصلاح طلبان و اصولگرایان را امسال هم برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، دعوتنامه مربوط به اصولگرایان از سوی دفتر رییس جمهور برای برخی نمایندگان و شخصیت های حزبی و سیاسی اصولگرا ارسال شده و قرار است این مراسم روز چهارشنبه به میزبانی نهاد ریاست جمهوری برگزار شود.

احتمالا مراسم مشابهی نیز برای شخصیت های سیاسی اصلاح طلب در نظر گرفته خواهد شد.

افطاری های روحانی در حالی مانند سال گذشته برگزار خواهد شد که مجلس شورای اسلامی امسال بیش از هر سال دیگری بر حذف ضیافت های اینچنینی توسط دولت تاکید داشته و حتی افطاری سالانه مجلس برای خانواده های نمایندگان هم لغو شد.

با این وجود ظاهرا این صرفه جویی تنها به لغو همان یک مهمانی محدود شده چراکه خود نمایندگان نیز تمایلی برای عدم حضور در افطاری های دولتی – به ویژه در سال برگزاری انتخابات مجلس دهم - نشان نمی دهند!

فارغ از بی توجهی دولت به مسئله حذف افطاری های غیرضروری، برگزاری جداگانه ضیافت اصولگرایان و اصلاح طلبان در سالی که اولا از سوی رهبر انقلاب "همدلی و همزبانی دولت و ملت" نامیده شده و در ثانی قرار است انتخابات مجلس دهم در آن برگزار شود کمی عجیب به نظر می رسد.

سوال واضح این است که آیا جدا کردن اصولگرایان و اصلاح طلبان توسط دولت که در موارد متعددی در خصوص برخی شخصیت ها، مرز میان آنها مشخص نیست در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اقدام صحیحی است؟!

آیا این اقدام به نوعی رسمیت دادن به این تقسیم بندی، و خط کشی کردن شخصیت های سیاسی آن هم توسط دولت محسوب نمی شود؟

سال گذشته قریب به اتفاق شخصیت های سیاسی مدعو در مراسم افطاری روحانی شرکت کردند، اما آیا تحریم این مراسم توسط سیاسیون به نوعی، پافشاری بر دو موضوع یادشده نیست؟

به نظر می رسد تحریم این افطاری ها، اولا این پیام را برای دولت خواهد داشت که صرفه جویی در هزینه ها را در اولویت خود قرار دهد و در ثانی، نوعی اعتراض به خط کشی دولت میان سیاسیون آن هم در سال همدلی و همزبانی و سال برگزاری انتخابات مجلس است.

منبع: صراط

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات