«تشنگان خدمت یا شیفتگان قدرت؟»

در چند روز گذشته شاهد استعفای چند نفر از مسئولان ارشد استان و شهرستان های لرستان برای شرکت در انتخابات مجلس بودیم که دیده شدن اسامی بعضی افراد در نوع خود جالب است.

به گزارش لرستان خبر، قبول مسئولیت در نظام انقلاب اسلامی ایران هم می تواند به عنوان یک فرصت و هم یک تهدید آن هم نزد خدای متعال و وجدان های بیدار تلقی شود.

 

 

 

انجام درست وظیفه علاوه بر آن که می تواند موجبات رضایت خاطر مردم را فراهم کند، می تواند به عنوان ذخیره ای برای عوالم بعد از مرگ محسوب شود و به طور کلی باید وجه تعهد دینی مسئول در نظام اسلامی غالب بر دیدگاه های دیگر باشد.

 

 

 

امام خامنه ای در مورد قبول مسئولیت در نظام اسلامی می فرمایند، هر کس مسئولیتی بر عهده دارد باید چنان وظیفه خود را  جدی بگیرد که انگار مهمترین کار دنیا بر عهده اوست هر چند مسئولیت دون و کوچک به نظر آید.

 

 

 

چند روز است که ناقوس استعفاهای سیاسی در استان لرستان زده شده است و بهانه مسولان نیز کاندیداتوری و شرکت در انتخابات مجلس بیان شده است که خوب است این عزیزان هدف خود از شانه خالی کردن از وظیفه و سمت موجود و شرکت در انتخابات را اعلام کنند.

 

 

 

لرستان تجربیات تلخی از بازی های سیاسی دارد و توجه به بافت جمعیتی مردم استان، همیشه اوج این سیاست بازی ها در انتخابات مجلس به منصه ظهور می رسد و مسئولانی که در آستانه انتخابات کرسی بهارستان استعفا می دهند باید صادقانه راهبرد خود را برای مردم شرح دهند که آیا می خواهند با پذیرش شرکت در کار و زار انتخابات مجلس به جنگ مشکلات و کمبود های استان بروند یا فداکارانه آمده اند که خود را قربانی اغراض گروه های سیاسی معمول الحال کنند.

 

 

 

آیا نامزدهای انتخاباتی مجلس که استعفا می دهند میز و مسئولیت قبلی را دون تخصص های بی شمار خود می دانند و می خواهند با پذیرش پست فوق تخصصی نمایندگی مجلس، مسئولیتی هم شان با تخصص های خود داشته باشند تا از این راه تزهای  کاربردی برای حل مشکلات خرد و کلان مملکت ارائه دهند.

 

 

 

 

آیا مسئولان مستعفی با تهیه برنامه جامع و اساسی مشکلات استان را شناخته، طبقه بندی کرده  و فقط برای حل کردن آن به یکی از کرسی های بهارستان نیازمندند و یا اینکه بی اهمیت به مشکلات استان، از سوی جناح سیاسی مورد نظر مامور به شرکت در انتخابات هستند و برای تامین مطامع جناحی ناگریز از شرکت در این انتخابات می باشند و مشکلات کلان کشور و استان اولویت بعدی است.

 

 

 

آیا رفع صدرنشینی 12 ساله لرستان در درصد بیکاری کشور میزان بالای فقر، کمبود های فرهنگی، و مشکلات دیگر هدف شرکت در انتخابات، برای بعضی از مسئولان استان و شهرستان های لرستان است یا وارد شدن در معادلات قدرت و هوس افزایش حوزه نفوذ سیاسی حجت را بر آن ها تمام کرده است.

 

 

 

داشتن پست برای مسئولی که در استان لرستان خدمت می کند بهترین فرصت برای تقرب به خداست زیرا در این منطقه بسیاری از گزاره های توسعه نیافتگی وجود دارد و مدیری  که قلبش برای حل مشکلات مردم بتپد بعید است میز خدمت در چنین مکان محرومی را ترک کند مگر اینکه به دنبال حل مشکلات بزرگ و پیش روی استان و کشور از کانال نمایندگی مجلس باشد.

 

 

 

امام خامنه ای در سخنرانی روز ششم ماه مبارک رمضان سخنان مهمی در جمع مسئولان کشور و در مورد عوالم بعد از مرگ داشتند که قلب بسیاری از غیر مسئولان را نیز لرزاند و جای دارد هر کسی که قصد نامزدی انتخابات مجلس را دارد یک بار دیگر  سخرانی آقا را در  چند روز گذشته به دقت گوش کند و بعد ببیند که نیت وی برای نمایندگی، تنها تامین کننده نیازهای زندگی دنیاست و یا می تواند به عنوان کوله بار ارزشمند عمل صالح در گردنه های هراس انگیز قیامت، روی آن حساب کند.

 

 

به گزارش لرستان خبر براساس آخرین اخبار از میان مدیران و مسولان استانی  علی کورانی‌‌فر معاون منابع انسانی استاندار لرستان، محمدرضا ملکی‌راد مشاور اجرایی استاندار  و دو عضو شورای شهر بروجرد برای کاندیدتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داده اند و جزئیات کامل تمام دیرانی که استعفا داده اند به زودی منتشر می شود.

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات