مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان استان لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان گفت: تبلیغات کاندیداها هفت روز پیش از انتخابات آغاز می‌شود و در صورتی که تبلیغاتی خلاف قانون و زودهنگام انجام شودف به هر میزانی که باشد، در جمع‌بندی‌ها و پرونده افراد لحاظ می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، تیمور سپهوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در سالن جلسات دفتر شورای نگهبان استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: جمهوریت نظام بر اساس رأی مردمی است و مسئولان باید در کنار مردم برای حفظ نظام و خدمت به مردم تلاش کنند.

 

وی نظارت بر برگزاری انتخابات در کشور را از وظایف شورای نگهبان برشمرد و افزود: وظیفه نظارتی دقیق، درست و انقلابی شورای نگهبان از ابتدا تا انتهای انتخابات اعمال می‌شود و تأیید و رد صلاحیت، صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات در کشور از جمله وظایف این شورا است.

 

مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان عنوان کرد: شورای نگهبان در سال 59 کار خود را بر اساس قانون آغاز نمود در حالی‌که دفاتر شورای نگهبان استان و شهرستان‌ها بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 79 تشکیل شدند.

 

وی به همکاری دقیق و منضبط نیروهای شوراهای نگهبان استانی و شهرستانی با شورای نگهبان در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: انجام آموزش‌های کافی آشنایی با قوانین انتخابات از مهم‌ترین فعالیت دفاتر نظارت شورای نگهبان است که در آن ضابطان، سرناظران، ناظر و ناظران در امر انتخابات فعالیت می‌کنند.

 

سپهوند بیان کرد: شورای نگهبان حداقل هشت ماه پیش از انتخابات هیئت نظارت را در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌دهد که تنها در زمیان انتخابات فعالیت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار نظارت بر انتخابات را در استان لرستان 12 هزار نفر بر عهده دارند که بیش از دو هزار نفر از آن‌ها بانوان هستند.

 

مدیرکل دفتر نظارت شورای نگهبان لرستان بر رصد دفاتر نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها بر روند انتخابات و کاندیداها اشاره کرد و گفت: اخبار، تبلیغات و تمامی فعالیت‌های کاندیداها از سوی دفاتر نظارت استان‌ها و شهرستان‌ها رصد می‌شود و پرینت اخبار و تبلیغات پیش از ثبت‌نام در فضای مجازی گرفته می‌شود، و با لحاظ شدن آن در سوابق آن‌ها در تأیید و رد صلاحیت آن‌ها مؤثر است.

 

وی بر درج تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی کاندیداها در سوابق تأکید کرد و افزود: تبلیغات کاندیداها هفت روز پیش از انتخابات آغاز می‌شود و در صورتی که تبلیغاتی خلاف قانون و زودهنگام انجام شودف به هر میزانی که باشد، در جمع‌بندی‌ها و پرونده افراد لحاظ می‌شود.

 

سپهوند به توزیع مطالب و کارت‌هایی در شب قدر به عنوان استفاده ابزاری از آن‌ها خبرداد و تصریح کرد: این فعالیت نیز در زیمان رسیدگی لحاظ می‌شود و از سویی دادستان استان در قالب شورایی مشورتی و نظارتی بر تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نظارت و برخورد می‌کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    علی مراد صفری در ماه رمضان چند شب افطاری داد برای نمایندگی و خودش هم دعوت می نمود برایش کار کنند

نظرات