نماینده بروجرد در مجلس در گفت‌وگو با لرستان خبر:

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی متن جمع‌بندی توافقنامه مهم‌ترین آزمون مجلس از ابتدا تاکنون است.

بهرام بیرانوند در گفت‌وگو با لرستان خبر، در بروجرد پیرامون روند بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش‌نویسی که هم‌اینک موردبحث است تنها از طریق رسانه‌ها منتشرشده است که این متن کنونی قابل استناد نیست.

 

وی با تصریح بر اینکه متن منتشرشده فعلی متنی خلق‌الساعه نیست، افزود: با دقت در متن جمع‌بندی منتشرشده تائید می‌شود که این جمع‌بندی نمی‌تواند منشأ تصویب قطعنامه‌ای در سازمان ملل باشد چراکه برخی از تعاریف ذکرشده در متن این جمع‌بندی تعاریف حساب‌شده‌ای است که مدت‌ها روی این متون کارشده است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آنچه در وین اتفاق افتاد نازک‌کاری شاسی است که در لوزان بر روی شناژ ژنو بسته‌شده است، عنوان کرد: آنچه در لوزان اتفاق افتاد عملاً یک متن کوتاه بود که توسط خانم موگرینی و ظریف قرائت شد اما آنچه آمریکایی‌ها به عنوان فکت شیت ارائه داده‌اند درواقع آرزو، تخیلات و برداشت‌هایی است که آمریکایی‌ها در مذاکرات لوزان دارند و درنتیجه همان سنگ بنایی شده است که در وین به عنوان جمع‌بندی ارائه‌شده است.

 

بیرانوند به متن این جمع‌بندی در موضوع غنی‌سازی اشاره و خاطرنشان کرد: در ژنو شناژ این مذاکرات ریخته شد؛ در لوزان اسکلت‌بندی شده و نما کاری و نازک‌کاری آن در وین اتفاق افتاد که همه این اتفاقات باید در طول هم دیده شود.

 

وی با ابراز نگرانی از محتوای متن جمع‌بندی منتشرشده، بیان کرد: به رغم جو تبلیغاتی سنگینی و پیروزی نمایی‌هایی که در کشور وجود دارد، نسبت به اتفاقاتی که قرار است متعاقباً برای کشور و مردم رخ بدهد احساس نگرانی شدید و جدی داریم.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حیرتیم چگونه عده‌ای که خود را نخبه سیاسی یا دیپلمات می‌دانند، در حساس‌ترین لحظات یک مذاکره به این صورت اظهار شعف و خوشحالی می‌کنند آن هم در ارتباط با موضوعی که برای اجرایی شدن آن باید قدم‌های جدی برداشته شود.

 

بیرانوند گفت: نگرانی از محدودیت توان دفاعی بومی مشخصاً در حوزه موشکی به بهانه سلاح‌های هسته‌ای یا به بهانه موشک‌هایی که توان حمل کلاهک دارد، به صورت جدی وجود دارد که به بهانه ممنوعیت صادرات سلاح یا لزوم هماهنگی در صادرات سلاح و حتی در ارتباط با موضوع کانال مالی که طراحی‌شده است برای نظارت بر هزینه کرد دلارها، ما دیگر نتوانیم از جنبش‌های دینی و نیروهای مقاومت در اقصی نقاط عالم حمایت کنیم.

 

وی گروه‌های مقاومت در اقصی نقاط عالم را بازوان پرتوان جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: این گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی مقاومت هستند که از منافع نظام و امت اسلامی دفاع می‌کنند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتقال مواد غنی‌شده و آب سنگین که هر دو این‌ها منشأ قدرت ملی برای یک کشور هستند و در جمع‌بندی بیانیه وین به بهانه صادرات مجبور به خارج کردن این محصولات از کشور هستیم که این خود نگرانی جدی ما را به دنبال داشته است.

 

بیرانوند بررسی متن جمع‌بندی توافقنامه را مهم‌ترین آزمون مجلس از ابتدا تاکنون دانست و تصریح کرد: یقیناً تلاش می‌شود که مجلس از منافع کشور، مصلحت جامعه و کیان جمهوری اسلامی مقتدرانه دفاع کند با در نظر گرفتن اینکه آن‌طرف میز مذاکره مزورترین دول عالم نشسته‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم در هیچ شرایطی نسبت به دشمنان نباید احساس امنیت کنند، بیان کرد: دشمن کنونی ما همان دشمنی است که هشت سال جنگ را به ما تحمیل کرده، هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرده، دانشمندان هسته‌ای ما را وسط خیابان‌های تهران ترور کرده و همین الآن هم‌دست از تهدید برنمی‌دارد بنابراین هیچ‌گاه نباید نسبت به این رفتار دشمن خوش‌بین بود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • علی

    با این معاهده نه تنها انرژی هسته ای را از دست داده ایم بلکه در بخش نظامی هم تحت شدیدترین فشارها قرار خواهیم گرفت و دستمان بسته خواهد شد . هسته ای را به رسمیت شناختند اما در حد عروسکی که به بچه ای برای بازی میدهند و ما حتی اختیار اورانیم 3.5 درصد را هم نداریم و در اینده انرا هم خواهند گرفت . چه پیروزی بزرگی ! ما را بازی دادند و همه چیز را گرفتند

نظرات