واکنش استاندار لرستان به عملکرد ضعیف دستگاه فرهنگی؛

استاندار لرستان با هشدار جدی خطاب به مدیریت فرهنگ و ارشاد استان، ضمن ناراضی بودن از بیلان کاری این دستگاه، اخطار جدی به حمید رضا حنان داد.

به گزارش لرستان خبر، هوشنگ بازوند در جلسه توزیع اعتبارات ملی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌ها در بحث جذب اعتبارات ردیف‌های شناور قانون بودجه، عملکرد خوبی داشته‌اند و برخی دیگر نیز به تعهدات خود آن‌طور که باید عمل ‌نکرده‌اند.

 

 

وی افزود: دستگاه‌هایی از قبیل ارشاد اسلامی لرستان که در بحث جذب اعتبارات کوتاهی کرده، در جلسه آینده باید اولین دستگاهی باشد که ارائه گزارش دهد.

 

 

استاندار لرستان با بیان اینکه شش ماه دیگر تا پایان برنامه پنجم توسعه، باقی‌مانده است، عنوان کرد: اکنون‌که در نیمه سال قرار داریم، دستگاه‌ها باید 50 درصد تعهد امسال خود را در بحث جذب اعتبارات ردیف‌های شناور قانون محقق کرده باشند، در حالی که عدم پیگیری این مهم، ناکارآمدی و بی‌کفایتی مدیرکل دستگاه را نشان می‌دهد.

 

 

وی در پاسخ به اظهارات نماینده اداره کل ارشاد اسلامی در جلسه مبنی بر مظلومیت فرهنگ در تمام دولت‌ها، تصریح کرد: فرهنگ مظلوم نیست، آنچه فرهنگ را به حاشیه رانده، عدم پیگیری متولیان امر برای دریافت اعتبارات ملی است، چرا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، از طریق وزارتخانه پیگیر جذب اعتبارات ردیف‌های شناور قانون نشده است، بنابر این باید این دستگاه کارت زرد دریافت کند.

 

 

بازوند خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نیاز به افرادی سخت‌کوش و پیگیر دارد، ما تنها استانی هستیم که مجموعه مدیریت ما در بحث پیگیری اعتبارات فرهنگی، فقط یک درصد پیشرفت داشته است.

 

 

گفتنی است سخنرانی حجت الاسلام حمید رضا حنان و حمله بی سابقه وی به آیت الله علم الهدی و مجلس شواری اسلامی در همایش اصلاح طلبان در شهر کوهدشت، واکنش های بسیاری از ائمه جمعه و روحانیت معظم و مردم را در پی داشت. 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سیدمحمدصادق محمدی وفایی


    بیست نکته از گفتار و سیره ی رهبر و مقتدایم

    چند صباحی است انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هر چیزی رخ نمایی می کند و هر چه به اسفند ۹۴ نزدیک تر می شویم طبق معمول و انتخابات گذشته، مصاحبه ها، فاتحه های انتخاباتی و حضور و ظهور نامزدهای انتخاباتی در مراسم های مذهبی بیشتر می شود.

    این روزها راست و چپ و به تعبیری اصول گرا و اصلاح طلب و اهل و آل اعتدال و همه و همه بیش از گذشته از انقلاب اسلامی و عمل به قانون و جایگاه والای ولایت فقیه سخن می گویند .

    همه می گویند ولایت فقیه و قانون و شخص حضرت آقا را از بن دندان قبول دارند و بهتر از رهبر فرزانه ی انقلاب را برای هدایت جامعه و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی در کسوت رهبری سراغ ندارند.

    در این مرتبه نه منتقدی برای انقلاب و ولایت پیدا می شود و نه کسی که با رهبر فرزانه انقلاب زاویه ای داشته باشد و نه مخالف با ولایت فقیه یافت می شود. اما در مقام عمل فاصله ها و و زاویه ها و گاه مخالفت ها دیده می شود که در ذیل فقط به نمونه هایی اشاره خواهد شد:

    1- مقام معظم رهبری در چندسال گذشته به مناسبت های مختلف و به صورت متعدد و گاه متکرر در مورد فتنه ی 88 به صراحت سخن گفته اند و با شفافیت کامل فتنه را خط قرمز اعلام کردند ولی برخی ها هرگز زبانشان به فتنه باز نشد و باز هم نخواهد شد!

    2-مقام معظم رهبری نسبت به امریکا و... اشداه علی الکفار هستند و همچنان امریکا را شیطان بزرگ می دانند و در این باره فرمودند ”رئیس همه شیطانهای عالم، ابلیس است، اما ابلیس کارش فقط اغوا و فریب است در حالیکه آمریکا هم اغوا می کند، هم کشتار هم تحریم و هم فریب و ریاکاری...کدام عقل و وجدان اجازه می دهد ما جنایتکاری مانند آمریکا را بزک کنیم و دوست و مورد اعتماد جلوه دهیم؟“ ولی من نمی دانم چرا برخی ها امریکا را شیطان کوچک هم اعلام نمی کنند و نمی دانم چرا در اظهار نظر برخی ها ،کمتر اشداه علی الکفار دیده می شود!

    3-مقام معظم رهبری قانون را فصل الخطاب می داند ، ولی بعضی ها به بهانه های گوناگون بر دهن قانون می کوبند و خود هم قوه ی مقننه و هم مجریه و هم قضائیه می شوند!

    4-رهبر عزیز انقلاب فرمودند بنده هیئت مذاکره‌کننده را - همین دوستانى که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن میدانم؛ این را همه بدانند.و فرمودند مذاکره کنندگان هسته ای خوب ظاهر شدند ولی گویا بعضی ها ، از خائن بودن برخی از آنها سخن گفتند! و برخی ها ...

    5- رهبر عالی مقاممان زاهدانه زندگی می کنند و از اشرافی گری بی زارند اما نمی دانم چرا بعضی ها از زهد و زاهدانه زندگی کردن حتی سخنی نمی گویند؟!

    6-آن مقام معظم بر انقلابی بودن و انقلابی سخن گفتن و جهادی عمل کردن تاکید دارند و از شنیدن شعارهای انقلاب اسلامی خوشحال می شوند ولی نمی دانم چرا برخی ها خجالت می کشند انقلابی سخن بگویند و جهادی عمل کنند!

    7_حضرت آیت الله خامنه ای بر سالم بودن همه انتخابات 37 سال گذشته تأکید دارند اما نمی دانم چرا عده ای در داخل در اقدامی غلط در سلامت انتخابات خدشه می‌کنند و حتی از قبل از انتخابات از تقلب و دغدغه ناسالم بودن انتخابات حرف می‌زنند!

    8-پرهیز از سیاه نمایی و نا امید کردن مردم مطرود مقام معظم رهبری است ولی گاه سیاه نمایی خودنمایی می کند!

    9-انتخاباتی کردن فضای کشور قبل از موعد مورد انتقاد مقام معظم رهبری است ولی برخی ها در هر انتخاباتی به انتخاباتی کردن فضای کشور قبل از موعد عمل می کنند!

    10-رهبر انقلاب، مسئله انتخابات را بسیار مهم و مظهر حضور و اعتماد مردم و نماد مردم‌سالاری دینی و واقعی در ایران می دانند و رای مردم را حق الناس اعلام کردند ولی از منظر برخی ها ، رای مردم چنین جایگاهی ندارد! و رای ملت تا جایی ارزش دارد که آن بعض را به مقامی برساند!

    11-او طرفدار جوانان انقلابی و با نشاط و در میدان بودن آنهاست و بعضی مخالف ! از اینرو مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمن برای لاابالی و بی تفاوت کردن جوانان فرمودند : آنها می خواهند روحیه حماسی و انقلابی را در جوانان بُکُشند و در داخل نیز عده ای مدام جوانان حزب اللهی را با تعابیری نظیر افراطی می کوبند که این کار بسیار غلط است.
    12-او بر فرهنگ و مسائل فرهنگی بسیار تاکید دارند و نسبت به تهاجم فرهنگی هشدارها داده اند ولی برخی میل کمی به کار فرهنگی دارند! و برای فرهنگ دشمنی نمی بینند! چنین افرادی چگونه به فکر و تصویب قانون های فرهنگی و ضد تهاجم فرهنگی می افتند؟!

    13-او برای شکوفایی کشور و دفع شر دشمن به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی تاکید دارند و بعضی به خارج از کشور و به خزانه ی معاندان انقلاب اسلامی چشم دوخته اند!

    14-رهبرم بر مبارزه بی امان با فساد اقتصادی تاکید می کند ولی نمی دانم چرا سرعت برخی ها در این مبارزه بسیار کند است؟!

    15-او با افرادی که مهر محکومیت دستگاه قضایی بر پیشانیشان نشسته است رفیق نیستند و رابطه ای ندارند ولی نمی دانم چرا برخی ها با محکومین فتنه و... دید و بازدید دارند ودر حد سفیر رابطه دارند!

    16-او برای نهادهای حکومتی چون شورای نگهبان ارزش و ارج قائل هستند و نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان را بخشی از حق الناس اعلام کردند ولی نمی دانم چرا برخی ها در هر انتخاباتی از نظارت استصوابی و استطلاعی سخن می گویند!

    17- سیره ی مقام معظم رهبری پشتیابانی و کمک به دولت هاست و به صراحت فرمودند همه باید به دولت کمک کنند ولی برخی ها علاوه بر این که کمکی نمی کنند گاه مزاحمت هم ایجاد می کنند!

    18-رهبرم بر وحدت جامعه و همدلی و هم زبانی تاکید دارند ولی نمی دانم چرا از عملکرد برخی ها تفرقه و در مقابل همدیگر قرار گرفتن تراوش می کند؟!

    19- ارزش پست و مقام از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر خدمت به ملت است و از منظر برخی ها پست و مقام جایگاهی برای باند بازی کردن و تسویه حساب های جناحی است!

    20-مقام معظم رهبری به انتقاد کردن نظر دارند ولی برخی ها با انتقاد کردن قهر و با تخریب کردن رفیق همیشگی اند!

    بنابرآنچه که گفته شد معیار بنده در انتخابات ها، علاوه بر گفتار،عملکرد افراد است .به افرادی باید رای داد که با رهبری و معیارهای او موافق و همدل و همزبان باشند نه این که دهها درجه و یا صد و هشتاد درجه با مقام معظم رهبری فاصله داشته باشد.

  • رضا

    حنان رفتنی شد. در حال رایزنی برای جایگزین هستند.
    استاندار لرستان در خطاب به حنان مدیر کل ارشاد: ما مدیر کل برای قیافه گرفتن نمی خواهیم.
    ضمنا ادامه کار حنان به عنوان مدیر کل ارشاد از اول سال 94 غیر قانونی است.
    وبه استناد بند (د) ماده 65 قانون برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران (1394-1390) مصوب 15/10/1389 که اشعار میدارد : " ماده 65 بند (د) "هرگونه انتقال و ماموریت بیش از 6 ماه در یک نوبت یا چند نوبت از موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ممنوع می باشد" حال ایشان استخدام دانشگاه آزاد است و اکنون بیش از 6 ماه از انتصابش نیز گذشته است.
    ضمنا در انتصاب ایشان رعایت سطح پیش نیاز مدیریت برابر جدول بند الف ماده 3 شرايط عمومي انتصاب مديران حرفه اي مصوبه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شوراي عالي اداري در خصوص نحوه انتخاب و انتصاب مديران حرفه ای كليه دستگاه هاي اجرايي كشور رعایت نشده و سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری در این خصوص ورود کرده اند و قطعا انفصال خواهد شد وتخلف استاندار لرستان و وزیر ارشاد نیز در این زمینه محرز خواهد بود.

  • ناشناس

    الحق و الانصاف که درست گفتند . بی کفایتی ایشان را باید در درون سازمانی بیایید و مشاهده کنید ! عدم ارتباط با کارکنان ، عدم حمایت از کارکنان ، آوردن نیروهای بی کفایت و نا آشنا با فرهنگ و هنر و حتی ترد شده سایر سازمان ها در وسط سال و سپردن سکان ادارات شهرستان به آنان و تحمیل هزینه های اضافی برای پرداخت اضافه کار و مزایا به آنان ، جابجایی های بی مورد و بی حساب و کتاب و تنها بر اساس غرض ورزی در اداره کل و ...

  • ناصر

    جناب استاندار بايد براي فرهنگ اين استان خون گريه كرد شما كسي را بر كرسي فرهنگ و هنر اين استان نشانديد كه واقعا بي كفايت است مشكل ايشان فقط عدم توانايي در جذب اعتبارات نيست مشكل اساسي ايشان ناتواني در جذب فرهنگ و هنر است و وقتي به كارت قرمز برسد ديگر چيزي از فرهنگ و هنر براي اين استان باقي نمي ماند فكري كنيد شما مسوليد

  • امىر

    بنام خدا اىن عالىجناب زردپوش که ظاهراداراى مشاورىن خبره اى دراداره مطبوع خودمىباشد
    وآنهم کسى جز پسرعمه عزىزشان که داراى مدرک سىکل بوده نىست واىشان رابعنوان مسءول حمل ونقل اداره ارشادخرم آباد که تنهاداراى ىک دستگاه خودروى سوارىهستت گمارده شده وبراساس نظرمشارالىه تمام کارکنانى که به نحوى ساعى وکاردان بودن ازگردونه کار کنارگذاشته وافرادمنصوب خودرا که حاصل کارآنها جزاداره اى مرده وبى خاصىت بنظرمىرسدبرمسندنشانده وباعث خجالت وسرافکندگى هم براى مجموعه مدىران ونماىندگان مردم درمجلس بوده بلکه ضررى هنگفت است براى فرهنگ اىن استان خواهشا افرادى به کاربگمارىدکه حداقل معنى لقوى فرهنگ رابدانند نه مانندبچه هاى خردسال مدىرىت کنند

  • نامدار

    جناب استاندار يكي از مهمترين رموز موفقيت يك مدير كل داشتن برنامه است و پيش نياز يك برنامه خوب و اثر گذار اولا داشتن آشنايي كامل با سازمان و شناخت وظايف سازمانيست و ثانيا شناخت كامل از فرصتها و تهديدهاي سازمان است تا بتواند بخوبي سازمان را هدايت كند . ايشان شايد در اينده رئيس خوبي بشود چون فقط در حال حفظ موقعيت خودش مي باشد ولي با كارهايي كه تاكنون انجام داده قطعا نمي تواند مدير توانمندي كه سازمان را پويا و شاداب نگه دارد باشد ومتاسفانه ايشان فاقد شاخصه هاي فوق است و البته كساني مقصرند كه ايشان را به اين پست گمارده اند و اميدوارم اقاي استاندار شما در اين گناه بزرگ شريك نباشيد.

  • نامدار

    جناب استاندار يكي از مهمترين رموز موفقيت يك مدير كل داشتن برنامه است و پيش نياز يك برنامه خوب و اثر گذار اولا داشتن آشنايي كامل با سازمان و شناخت وظايف سازمانيست و ثانيا شناخت كامل از فرصتها و تهديدهاي سازمان است تا بتواند بخوبي سازمان را هدايت كند . ايشان شايد در اينده رئيس خوبي بشود چون فقط در حال حفظ موقعيت خودش مي باشد ولي با كارهايي كه تاكنون انجام داده قطعا نمي تواند مدير توانمندي كه سازمان را پويا و شاداب نگه دارد باشد ومتاسفانه ايشان فاقد شاخصه هاي فوق است و البته كساني مقصرند كه ايشان را به اين پست گمارده اند و اميدوارم اقاي استاندار شما در اين گناه بزرگ شريك نباشيد.

  • اميد

    مدير محترم سايت چه خوبست نظرات فوق را براي اقاي استاندار فاكس كنيد شايد دلش براي فرهنگ و هنر اين استان بخت برگشته به رحم ايد.و بارقه ي اميد برقلوب دلخسته اصحاب فرهنگ راروشن نمايد.
    اصحاب فرهنگ و هنر از اقاي حنان چيزي نمي خواهند لااقل اميد و انگيزه را از ما نگيرد .متاسفانه فقط ديدن ايشان كافيه تا انگيزه فعاليت فرهنگي از شما سلب شود.

  • اميد

    مدير محترم سايت چه خوبست نظرات فوق را براي اقاي استاندار فاكس كنيد شايد دلش براي فرهنگ و هنر اين استان بخت برگشته به رحم ايد.و بارقه ي اميد برقلوب دلخسته اصحاب فرهنگ راروشن نمايد.
    اصحاب فرهنگ و هنر از اقاي حنان چيزي نمي خواهند لااقل اميد و انگيزه را از ما نگيرد .متاسفانه فقط ديدن ايشان كافيه تا انگيزه فعاليت فرهنگي از شما سلب شود.

  • حامد

    اقاي بازوند استاندار محترم شما از حفظ چنين مديران لايق چه نفعي مي بريد روزگاري كه البته نزديك است و و ان حضور در دادگاه عدل الهيست ،پاسخ انتخاب غلط ايشان را چه كسي خواهد داد.

  • حامد

    امروز با حضور مديران ناشايست ديگر اسمان فرهنگ و هنر براي اهالي اهل هنر نمي بارد و بارقه اميد در روح و روانشان به تاريكي گرائيده ،ايا فرياد رسي هست كه چرخ فرهنگ و هنر اين استان را از دست نا اهلان بگيرد و به اهلش واگذارد.

  • کارکنان قراردادی ارشاد

    آقا شما رو به خدا پیام ما رو درج کنید.
    اول با دفتر بیمه آرمان تماس بگیرید، اگر درست بود، پیگیری کنید.

  • کارکنان قراردادی ارشاد


    شما رو به خدا صحت و سقم این خبر رو از دفتر بیمه آرمان در خرم آباد استعلام کنید.


    اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به تبعیت وزارت ارشاد، امسال قرارداد بیمه تکمیلی خود را با بیمه آرمان منعقد کرد.
    تا مرداد ماه، حق بیمه یی از هیچ کارمندی کسر نشد و به یکبار ظرف ماههای پنج و شش، حق السهم کارکنان از حسابشان کسر گردید. حق السهم هر کارمند بیست و شش هزار تومان است (البته منهای اعضای خانوار). و یک خانوار پنج نفره برایر است با ماهانه تقریبا صد و سی هزار تومان.
    حالا فکر کنید که این مبلغ، ظرف دو ماه از حقوق کارکنان ارشاد کسر شده است.
    اما مشکل اصلی اینجاست که اداره کل ارشاد لرستان، حق السهم کارکنان را از حسابشان کسر کرده و به حساب بیمه ریخته است، اما حاضر نیست حق السهم خود را پرداخت کند و بنابراین بیمه نیز از انجام تعهدات خود سر باز می زند. به عبارتی سر کارمند، از دو طرف بی کلاه مانده است. از یکسو حقوقش کسر می شود، از سوی دیگر، از بیمه تکمیلی برخوردار نیست.
    هرگاه که پیگیری هم کرده ایم، ما را تهدید به اخراج کرده اند. شما را به خدا این ظلم را پیگیری کنید.



    کارکنان قراردادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و شهرستانهای تابعه.

  • کارکنان قراردادی ارشاد

    سپاس که پیام ما رو درج کردید. لطفا اگر مقدور هست، ضمن تحقیق از دفتر بیمه آرمان در خرم آباد، این ظلم رو خبررسانی کنید.

  • کارکنان قراردادی ارشاد

    سپاس که پیام ما رو درج کردید. لطفا اگر مقدور هست، ضمن تحقیق از دفتر بیمه آرمان در خرم آباد، این ظلم رو خبررسانی کنید.

نظرات